חפש בבלוג זה

יום רביעי, 24 במאי 2023

רשתות חברתיות : תמונת מצב: מאי 2023

 


נקודות עיקריות בסקירה

 

§        השפעת הרשתות החברתיות על מתבגרים "תלויה" בדרך כלל בגורמים אינדיבידואליים, כולל מה בני נוער יכולים לעשות ולראות באינטרנט, היכן וכיצד הם גדלו ומהם "החוזקות והחולשות" של עצמם.

§          "הפלטפורמות החברתיות כפי שהכרנו אותן — הגיעו לסופן", אמרה זיזי פפאצ'ריסי, מרצה לתקשורת באוניברסיטת אילינוי־שיקגו, שמלמדת קורסים על רשתות חברתיות, "הן כבר מיצו את התועלת שלהן מזמן".

§        "אנשים נוטים לצייץ מחדש תוכן שדומה לתוכן שהם עצמם מפיקים ברשת במקום להציג נושאים אחרים.

§        מטא (Meta), ענקית הרשתות החברתיות המחזיקה בפייסבוק, אינסטגרם ו-וואטסאפ נמצאת בשלבי פיתוח מתקדמים של יצירת רשת חברתית טקסטואלית חדשה שתספק למשתמשים אלטרנטיבה לטוויטר וצפויה להיבנות בצורה מבוזרת, בדומה לפלטפורמת מסטודון,

§        Bluesky  אמנם עדיין בגרסת בטא, וניתן בינתיים רק להיכנס לרשימת ההמתנה לאתר, אך בבסיסה עומד פרוטוקול אינטגרטיבי מסוג אחר עבור רשתות חברתיות, שהחברה למעשה תאגד את כולן – כל אחת והייחודיות הקהילתית שלה – לכדי פלטפורמה אחת, מבוזרת וללא שליטה של אדם אחד על הנעשה בה.

§        טווח החשיפה Organic reach לפוסטים של פייסבוק כל הזמן בירידה. הטווח הממוצע לפוסט אורגני בפייסבוק יורד ל -5.2%. (בסוף 2019 הוא עמד על 5.5%, ושנה לפני כן היה 7.7%)

§        שיעור המעורבות הממוצע  ( Engagement rate ) בשנת 2020 בפוסט אורגני בפייסבוק עמד על 0.25%. המספר הזה הלך ויורד ל -0.08% בשנת 2022

§        המצב בקבוצות פייסבוק מבחינה חשיפה אורגנית אפילו נעשה יותר גרוע , יש ירידה משמעותית  בחשיפה האורגנית בעקבות השינויים באלגוריתם של פייסבוק.

§        אינפלציה של קבוצות פייסבוק. כל שנה נפתחות מאות או אלפי קהילות בפייסבוק, עוד ועוד אנשים מצטרפים אבל תשומת הלב שלהם לא יכולה להתחלק בין כולן. התוצאה : מעט מאד חברים בקבוצת פייסבסוק שלכם רואים את הפוסט  שלכם ומדובר רק ב2 אחוז מכלל החברים שלכם בקבוצה!!.

לסקירה המלאה והמעודכנת בפורטל האינטרנט  " ידע וסקרנות דיגיטלית " בעריכת  המידען עמי סלנט

http://www.amisalant.com/?p=24122

 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

השוואה מידענית בין יישומי AI: ג'ימיני של גוגל מול ChatGPT מול Copilot AI

  ההשוואה שערכתי בין היישומים הבאים ChatGPT Vs Gemini Vs Copilot AI נעשתה באופן מעשי לצורך יצירת תוכן באתרי האינטרנט שאני כותב ועורך בהם סק...