חפש בבלוג זה

יום רביעי, 6 ביולי 2011

תוכנות אינטרנט לניהול מידע אקדמי: בין הרצוי למצוי


ה RefWorksהיא תוכנת אינטרנט יעילה לניהול מקורות מידע, המאפשרת לייבא פריטי מידע מתוך מגוון מקורות כגון: מאגרי מידע, קטלוגים, ספרים, כ"ע אלקטרוניים ואתרי אינטרנט, לארגן אותם וליצור רשימות ביבליוגרפיות במגוון סגנונות ציטוט
התוכנה זמינה 24 שעות ביממה, מכל מחשב ומכל מקום בחיבור לרשת האינטרנט, וחופשית לסטודנטים ולסגל אוניברסיטאות ( אוניברסיטת תל אביב ואוניברסיטת חיפה כרגע). 

התוכנה מאפשרת שילוב הערות בעברית ונתונים בעברית ובאנגלית במקביל והיא מאוחסנת בענן שרתי אינטרנט בחו"ל עם הרשאות לסטודנטים ולמרצים בישראל. 



בעזרת RefWorks ניתן     :
ליצור ולארגן מאגר אישי של רשומות ביבליוגרפיות
לייבא פריטי מידע מקטלוגים וממאגרי מידע רבים
לבצע חיפוש במאגר האישי שלכם ב-RefWorks
ליצור רשימה ביבליוגרפית בהתאם לסגנון הרצוי MLA, APA וכו
לשתף עמיתים, מתוך ומחוץ לקמפוס.



  • . עד כה נפתחו כבר למעלה מ-700 חשבונות.

יישומים אחרים 

מול התוכנה של RefWorks (העולה כסף למי שנמצא מחוץ לקמפוסים הנ"ל) קיימת תוכנה חינמית בשם Conntoea לניהול מידע ביבליוגראפי לחוקרים ולסטודנטים לתארים גבוהים. אין לה את כל המאפיינים של RefWorks אך מנסיוני היא בהחלט נותנת  פתרון סביר וידידותי לניהול מידע אקדמי.  אגב, אפשר לכתוב בה הערות נלוות גם בעברית.


 
 
ראה גם :

מערכת Mendeley  לניהול מידע אקדמי – כלי עזר יעיל לחוקרים ולאנשי מקצוע


תגובה 1:

  1. ידע כל סטודנט לתואר שני על ההמלצה המעולה שלך! תודה רבה, אני קצת מתקשה בהתחלה אבל ברגע שאשתלט על זה אני בטוח שזה ישפר את "הביצועים" שלי :) תודה!

    השבמחק

לקט nידעני מס' 18 , 27 למרץ 2024

הלקט המידעני ה-18, כמו קודמיו, נועד להקנות לכם תמונת מצב מעודכנת של תחומי המידענות , ניהול התוכן , מנועי החיפוש והספריות והוא מבוסס על איסוף...