חפש בבלוג זה

יום שלישי, 25 באוקטובר 2011

שיקולי בחירה בתוכנת ZOTERO כבסיס נתונים ביבליוגרפי


איגנציה דה וואארד, מנהלת הוראה מקוונת וחוקרת במכון לרפואה טרופית באנטוורפן, כתבה בבלוג שלה על שיקולי בחירתה בתוכנתZOTERO    כבסיס נתונים ביבליוגרפי לסיוע בטיפול בפריטים הביבליוגרפיים המרובים להם היא נדרשת במהלך מחקריה.

ZOTERO   הינו בסיס נתונים ביבליוגרפי  על בסיס מקור פתוח המפותח על ידי ה Roy Rosenzweig Center for History & New Media של אוניברסיטת George Mason מאז 2007.

 ZOTERO הוא כלי נוח לשימוש:

  • לאיסוף פריטי מידע ביבליוגרפיים מתוך קטלוגים מקוונים של ספריות, גוגל סקולר וגוגל בוקס, וכתבי עת מקוונים רבים ועוד,
  • אירגונם לאוספים ולתתי - אוספים ושמירתם במחשב המקומי ובענן האינטרנטי, שם ניתן לשתפם עם שותפים או עמיתים.
  • ניתן להפיק בקלות הפניות  ורשימות ביבליוגרפיות במסמכי WORD    וOPEN OFFICE.


בבלוג שלה איגנציה מפרטת את השיקולים שהביאו אותה לבחור להשתמש בZOTERO  על פני כלים אחרים:

  • ZOTERO   קיים בשתי גרסאות, כתוסף לדפדפן או כיישום העומד בפני עצמו.
  • כשמבצעים חיפושים בגוגל סקולר, ZOTERO   מפיק את מספר הפרטים הביבליוגרפיים הגבוה ביותר מתוך הרשומות.
  • ZOTERO   מאפשרת לפרסם הפניות ורשימות ביבליוגרפיות במספר רב של פורמטים אקדמיים.
  • ZOTERO  מאפשר יבוא מטה דאטה מתוך קבצי PDF   לתוך האוספים השמורים.
  • הוא מאפשר יצירת אוספים מקוונים שיתופיים עבור צוותי מחקר ועמיתים העובדים בתחומים קרובים.
  • הוא מאפשר הוספת הערות  ותגיות לכל פריט, הניתנים לחיפוש.
  • הוא מאפשר יצירת אוספים ותתי - אוספים של פריטים כדי לסייע במיונם.
  • ZOTERO   מעניק בחינם לכל משתמש 100  MB בענן לאחסון אוספים. ניתן לרכוש מקום אחסן נוסף בענן לפי הצורך.
  • ניתן הוסיף קבצי מולטימדיה לאוספי ZOTERO.
  • כבר מפתחים יישומי מובייל כדי לאפשר גישה לאוספי ZOTERO    ממכשירים ניידים.
כל המאפיינים האלו בנוסף למנשק השימוש הידידותי עושים את ZOTERO  לכלי יעץ המועדף לביצוע מחקרים ועבודות מידעניות.



תרגם ועיבד : המידען ועורך התוכן ראובן ורבר



Enhanced by Zemanta

תגובה 1:

  1. ראובן ועמי תודה על הפרסום

    ZOTERO זה אחד מהתוספים שמהרגע הראשון נחשבו מעולים ויפה לראות שזה ממשיך להתפתח

    השבמחק

בעיית הירידה בחשיפה בקבוצות פייסבוק וLinkedin, אפריל 2024

  הקבוצות  בפייסבוק , במיוחד , הרגישו ירידה משמעותית בחשיפה בשנה האחרונה חשיפה אורגנית היא כמות הגולשים שנחשפו לפוסט שלך מבלי שהשקעת בכך...