חפש בבלוג זה

יום ראשון, 16 בנובמבר 2014

עדכוני האלגוריתם של גוגל ומשמעותם לניהול תוכן ואתרים




ריכזנו כאן כמה מאמרים חשובים ומועילים למנהלי תוכן ומנהלי אתרי אינטרנט המבקשים להבין מה המשמעות של עדכוני האלגוריתים של גוגל לגביהם ומה דרך הפעולה הנדרשת ? 


השאיפה של גוגל היא שרק אתרים שיציגו תוכן איכותי יקודמו ברשימת התוצאות, ואתרים של "תוכן סרק" יידחקו אחורה.אז מהם אותם "עדכוני גוגל"?על מנת להיות כל הזמן עם היד על הדופק, בגוגל לא נחים לרגע ולומדים כל הזמן דרכים חדשות שיסייעו להם בשיפור השירות לגולש, קרי: להציג בפניו תוצאות שבאמת מתאימות למה שהוא מחפש, ולא תוצאות שהן תוצאה של קידום אתרים ותו לא.



כל אימת שבגוגל מגלים דרך כזאת ומשנים במקצת את האופן שבו מנוע החיפוש מציג תוצאות - המומחים של גוגל קוראים לזה עדכון. זה קורה כל תקופה לא מוגדרת, ולאחרונה התבצעו שני עדכוני גוגל, שהם מאוד משמעותיים קודם כל לגולשים, אבל גם לבעלי האתרים ולמקדמי האתרים. 


"שנה אחרי העדכון הקודם מגיע פינגווין 3.0 לעשות קצת סדר והוא עשוי להוביל להשפעה על דירוג לא מעט אתרים

אחרי למעלה משנה מאז עדכון פינגווין הקודם, השיקה גוגל את מה שכל אנשי המקצוע בתחום ה-SEO חיכו לו (חלקם בקוצר רוח) – פינגווין 3.0.


מה מטרתם של עדכוני פינגווין השונים?

עדכוני פינגווין – הראשון שבהם הושק באפריל 2012 – נועדו להילחם באתרים שמקודמים בשיטות פסולות ובפרט כשהדבר נעשה באמצעות לינקים "ספאמיים", כלומר לינקים שלא נובעים מתוכן אותנטי וכשאין קשר אמיתי בין האתר ממנו יוצא הלינק לאתר המקודם.

דוגמאות ספציפיות לקישורים נכנסים הנתפשים על ידי גוגל כ"אסורים" ועל כן מצדיקים פגיעה בדירוג האיכות של האתר אליו הם מובילים:

  • לינקים בעלי טקסט עוגן מדויק (ובפרט ריבוי לינקים כאלה)
  • לינקים מפרסומות או כתבות יח"צ ואינם הוגדרו על ידי תג Nofollow.
  • לינקים שנרכשו תמורת כסף או באמצעות מניפולציות אחרות.
  • לינקים מאתרים שאינם רלוונטיים לתחום העיסוק של האתר שקיבל את הלינק".


 

סקירת היסטוריית עדכוני פינגווין ביחס של קידום אתרים ומשמעותם



 Penguin 1.0עדכון פינגווין הראשון של גוגל, שפעל ב – 24 באפריל 2012. קידום אתרים בתקופה ההיא עסק בשתילת קישורים עם אנקורים מדויקים, אך בגוגל החליטו להפסיק את התופעה המניפולטיבית (לטעמם) והפסיקו לדרג בבת אחת אתרים עם תוכן מסוג זה.

תכנים שקיבלו אופטימיזציית יתר של שימוש במילות מפתח ומשפטים שחוזרים על עצמם בדרך זו או אחרת, נפסלו על ידי העדכון החדש שידע לזהות אותם ביתר קלות. עדכון זה היה המקיף והאגרסיבי ביותר מבין העדכונים והפתיע אנשים רבים בתחום של קידום אתרים ובניית אתרים. אתרים רבים פשוט עפו מתוצאות החיפוש ומהדירוגים הטובים שהיו בהם, וישנן שמועות על אנשים שזנחו את המקצוע. פרמטרים רבים נלקחו בחשבון, כמו ספאם, שימוש הוגן בתכנים, קישורים הגיוניים וכולי.


 Penguin 1.2מיני עדכון או במונח המקצועי – Data Refresh. עדכון שנועד לערוך ריענון לסריקת הקישורים ואופן אופטימיזציית האתר ולעדכן תיקונים קטנים למנוע החיפוש, מבלי לשנות פרמטרים של קידום אתרים באופן מעמיק.


Penguin 1.3   מיני עדכון שנועד לעדכן פרמטרים של קידום אתרים בינלאומי, החל על כל השפות בעולם, גם לו לא הייתה השפעה רבה על קידום אתרים ותחום האינטרנט על גווניו.


 Penguin 2.0עדכון שנועד לשדרוג ושיפור העדכון הראשון, קיצוני ומעמיק שיצר הבדל עמוק באופי האינטרנט מאז העדכון הראשון. הדרישה לעמוד בפרמטרים של העדכון הזה, ממפתחי קידום אתרים הייתה מעמיקה יותר מאשר הראשון.


Penguin 2.1   מיני עדכון שלישי, עשה רעש גדול יותר בחו"ל מאשר בארץ, שם רמת הספאם גדולה יותר.


Penguin 3.0   העדכון האחרון. כאמור, עדכון מעמיק וקיצוני, שגורם לעיבוד הנתונים מחדש על מנת שעבודת קידום אתרים תצליח לעמוד בדרישות גבוהות יותר מתמיד. הפרמטרים ממשיכים לעסוק במיוחד בספאם ושימוש הוגן של תכנים. כעת כולם מחכים לעדכון הבא והשפעותיו.







"שני העדכונים המשמעותיים ביותר בשנים האחרונות, הם ללא ספק עדכוני פנדה ופינגווין.  עדכון פנדה נלחם באופן שיטתי באתרים בעלי תוכן ירוד – כזה שלא נותן ערך לגולשים, תכנים מועתקים וכדומה. עדכון פינגווין נלחם באלמנט החשוב הנוסף שיש בקידום אתרים – הקישורים.  פינגווין מחפש באופן קבוע אתרים שמקודמים באמצעות קישורים לא רלוונטיים, קישורים קנויים, קישורים מלאכותיים ושלל שיטות שגוגל מזהים כניסיון להשפיע על האלגוריתם שלה.

יש עדיין page rank ויש עדיין Authorship. בנוסף לשני אלה אני יכול להגיד לכם שכוחם של קישורים עדיין במותנם ושלל אלמנטים נוספים שגוגל מנסים לא לדבר עליהם – עדיין חשובים ומשפיעים על אלגוריתם החיפוש של גוגל.

 גוגל פשוט לא רוצה שנדבר על זה ושנתעסק לה באלגוריתם. היא מחפשת טבעיות וזו הדרך שלה להשיג את זה.   כל פעם שיש משהו שכולם מתעסקים בו - זה הזמן של גוגל להרוג אותו".

לכתבה המלאה של אנידור חקק , גוגל לא רוצה שנתעסק לה באלגוריתם





מה הפתרון? 


במקום לעשות מאמצים כבירים להשגת קישורים במטרה להשיג קישורים, תתרכזו               בהפקת תכנים איכותיים, המשמעות של זה היא השקעת יותר זמן, מאמצים ולפעמים כסף ביצירת תוכן מעניין, רלוונטי, בעל ערך, אשר עונה על צרכים מסויימים של קהל היעד שלכם. 'תוכן' משמעו לא רק טקסט אלא גם וידאו, ממים, תמונות, אינפוגרפיקות או כל דבר אחר אשר עשוי לעניין את קהל היעד שלכם. כל פיסת תוכן כזו שתייצר לכם קישורים, וגם אם תגרור האצה חריגה בכמות הקישורים הנכנסים, זה יהיה כתוצאה ישירה מכל מה שגוגל מבקשים.

מקור וקרדיט : צפו פגיעה: 7 שלבים שיעזרו לכם להכין את האתר לעדכון פינגווין 3.0




 קישורים טבעיים

"קישורים שנעשו על ידי גולשים אמיתיים שהצביעו לאתר שלכם. כן אני יודע שישר יש את אלו שיקפצו בראש ויחשבו שהם יכולים לעשות בעצמם קישורים  "טבעיים". כאן אני מדבר על קישורים שבאמת נעשו על ידי גולשים שהתרשמו מהתוכן באתר שלכם והחליטו ששוה לשתף את זה באתר שלהם, בבלוג שלהם, בכרטיס שלהם ברשתות החברתיות או סתם בדיון מעמיק בפורום כלשהוא. הדרך להשיג קישורים כאלו היא פשוט לדאוג לתוכן איכותי ומעניין באתרכם. לנסות להכניס עניין. למצוא את הנקודה המעניינת שאין לאתרים אחרים בתחום. לתת לגולשים סיבה לקרוא דווקא אצליכם. מתי שיהיה לכם תוכן כזה הרי שהקישורים הטבעיים והשיתופים לעמוד שלכם יגיעו מהר מאד."



 














תגובה 1:

  1. הסבתי פעם את תשומת הלב של אנשים לסעיף בקישור מטה בוויקיפדיה (Services provided), שמשמעותו שכדאי לא להפריז בשיטות התחכמות לאלוגריתם כי אז ניתן ליפול על בדיקה של מעריך אנושי שאותו זה כבר לא יעבור.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Lionbridge#Services_provided

    השבמחק

מנועי חיפוש מבוססי AI : שאת חלקם אינכם מכירים

  ההכרזה השבוע של מנוע החיפוש     YOU.COM שהוא כולל מעתה גם יכולות של חיפוש מבוססות על מודל ה Ai   האחרון GPT-4o   מסבה את תשומת לבנו לאותה ...