חפש בבלוג זה

יום רביעי, 22 במרץ 2017

במבחן התוצאה : Social Searcher לעומת גוגל ובינג



נכון כי מנוע החיפוש של גוגל הוא הדומיננטי בחיינו, אבל תמיד נשאלת  השאלה: אולי יש שחקנים יעילים נוספים בענף איחזור המידע בתחומי מוגדרים יותר כגון רשתות חברתיות ?

בעקבות סקירת הReview  האחרונה של מנוע החיפוש הייעודי לחיפוש ברשתות חברתיות , Social searcher  החלטתי לבדוק אותו שוב בצורה שיטתית .


רקע  אודות Social searcher

ריבוי מקורות המידע מרשתות חברתיות כגון טוויטר, פייסבוק , טאמבלר ואחרים הביא להתפתחות מנועי חיפוש ייעודיים לחיפוש בהם .

אחד ממנועי החיפוש הייעודיים האלו הוא  Social Searcher , שמחפש בו-זמנית בכמה וכמה רשתות  חברתיות ומציג את הממצאים באופן מקביל בלוח תצוגה מאוחד.

במקור הפיתוח התיכנותי נעשה ע"י קבוצת מתכנתים ברוסיה , אך השיווק נעשה בארה"ב ובאירופה.



  דבר הנסיין :

ממשק וקלות שימוש :

ממשק החיפוש של Social Search הוא מאד אינטואיטיבי וניתן לסנן בקלות את סוג המידע ( כגון תמונה , לינק , וידאו, פוסט) ואת תאריך הפרסום , ביחס לרשת חברתית מסויימת ( כגון פייסבוק , טוויטר פליקר ואחרים) .



רלבנטיות

התוצאות מאורגנות היטב בלוח התצוגה המאוחד של  Social Searcher , אך הרלבנטיות שלהם נמוכה למדי בהשוואה למנוע החיפוש של גוגל ( גם בגרסת ה Advanced searchוגם בגרסה הרגילה)  וגם במנוע החיפוש BING  (המצטיין באיסוף ובאינדוקס פוסטים מפייסבוק) .

מפתחי Social Search סורקים היטב את מרבית הרשתות החברתיות ופרשו רשת איסוף שמאנדקסת היטב את הממצאים, אך הם לא יכולים להתחרות עם רמת הרלבנטיות הגבוהה בBING ובוודאי לא עם אלגוריתם הרלבנטיות של גוגל .


Social Searcher Review – Social Media Search Engin



 הערת הנסיין (עמי סלנט , אחרי שנתיים של התנסות במנוע החיפוש BING  ). בכל השאילתות שביצעתי במנוע החיפוש של BING  הייתה הרלבנטיות של ממצאי החיפוש בפייסבוק גבוהה יותר מאשר מנוע החיפוש של גוגל .

ראו גם :

Microsoft brags: Bing is better at Facebook searching - CNET





ראו גם :




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

השבוע בהיסטוריה 2012: אנציקלופדיה בריטניקה מודיעה על הפסקת פרסום גרסאות מודפסות

    הערה : בסקירה גם השוואות בין אנציקלופדיה בריטניקה ולאנציקלופדיית וויקיפדיה בסקירה גם התייחסות לאנציקלופדיה בריטניקה מבחינת התאמה חי...