בחודש
האחרון יש איתותים וסימנים רבים לכך שגוגל עדכנו למעשה את אלגוריתם פנדה , והם מנסים עתה את האלגוריתם המעודכן של פנדה, על אף שלא הכריזו עדיין על כך רשמית (
מקור המידע).
בין
הסימנים שראינו בחודש האחרון:
·
דירוג גבוה יותר של פוסטים איכותיים בפייסבוק בטבלת דירוג תוצאות
החיפוש של גוגל .
·
מתן
דירוג גבוה לתוצאות ויזואליות ( תמונות) מתוך הרשת הויזואלית פינטרסט.
·
אתר
התוכן המקצועים שלנו ( 1.פורטל רגעים
היסטוריים, 2.מגזין הקישורים הסמויים מן העין
) מקבלים עתה דירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש.
עדכון אלגוריתם פנדה (Panda Update) הוא אחד משני העדכונים הכי משמעותיים של גוגל בעשור האחרון
(השני הוא גוגל פינגווין).
לעומת עדכונים אחרים שגוגל מבצעת וקשה לראות את ההשפעה שלהם,
לפנדה הייתה השפעה מרחיקת לכת על מספר גדול של אתרים ברשת במהלך השנים.
לאורך שנים של מחקר, בשילוב עם עבודה מדהימה של אנשי הפיתוח
בגוגל, הצליח עדכון פנדה
להשפיע על כ-12% מתוצאות החיפוש בגוגל ויותר. עיקר התגובות של אנשי המקצוע ברחבי העולם שיבחו את
הצונאמי של פנדה ועדיין היו לא מעט בעלי אתרים שנפגעו. בעיקר בתחילת דרכו של פנדה
אך אנשי גוגל פעלו לפתרון מהיר ושדרוג האלגוריתם.
עדכון
פנדה: איך הכל התחיל?
בתחילת העשור הנוכחי, גוגל הייתה בבעיה רצינית. למרות כל האלגוריתמים המשוכללים שלה, אתרים
רבים שהציגו תוכן באיכות נמוכה, תוכן מועתק או הרבה מאוד פרסומות, עדיין הופיעו במקומות
גבוהים בגלל שיטות קידום אגרסיביות כמו למשל יצירת קישורים אליהם בצורה מסיבית, שלא לומר ספאמית.
הקודקודים
במאונטיין ויו הבינו שצריך לעשות שינוי, ובפברואר 2011, שחררה גוגל את אלגוריתם
פנדה לחופשי. המטרה העיקרית שלו הייתה לבדוק את איכות הטקסט באתר ולמצוא עד כמה
הוא שימושי לגולשים, אם בכלל, ומה היחס בין התוכן הרזה/הלא איכותי לכלל התוכן שיש
באתר ( מקור המידע) .
אחד המאפיינים הראשונים והברורים הוא העדפה של תוכן איכותי מקורי ומעניין על פני תוכן רדוד רזה ושטוח. מעבר
לכך, עדכון פנדה השפיע בעיקר על "אתרים" ולאו דווקא על מיקום של עמודים
ספציפיים, למרות שגם זה קרה פה ושם.
בין
הקריטריונים ( הלא רשמיים !! כי האלגוריתם הוא סודי ) שמשפיעים על דירוג האתר בפנדה
ניתן למנות את :
·
האם
מדובר במאמר מקצועי שנכתב על ידי מי שבאמת מבין בתחום, או כזה שניתן לראות שהוא
חלול?
·
האם יש
באתר מאמרים שחוזרים על עצמם או חופפים במידה רבה עם שינויים קטנים במילות המפתח?
·
האם יש
במאמר שגיאות דקדוק, ניסוח או טעויות עובדתיות בולטות לעין?
·
האם
לעמוד יש ערך ייחודי לעומת עמודים אחרים ברשת?
·
האם התיוג
( מילות מפתח , תגיות) באתר שיטתי לאורך זמן
·
האם הסיווג
של פריטי המידע (שיבוץ הפריט עפ"י
קטגוריות תוכן ) שיטתי לאורך זמן ?
·
האם
הגולשים ימליצו על המאמר לאחרים או ישתפו אותו?
מה
הן ההשלכות מבחינת פעולות ניהול התוכן באתרים ?
·
חשוב
להקפיד באתרי התוכן שאתם מנהלים כי כל פריט מידע או פוסט יהיה מסווג פעמיים ,
עפ"י מילות מפתח ועל פי קטגוריות. דוגמא.
·
חשוב
להקנות ערך ייחודי לעמודי תוכן או לסקירות תוכן ע"י אינטגרציה של מקורות מידע
גם מישראל וגם מחו"ל , כאשר חלק ממקורות המידע מצוטטים מאתרי תוכן אקדמאיים (
AC ). דוגמא.
ארוכה
הדרך לפנדה
יש לזכור כי הדרך להשפעה על
התוצאות באלגוריתם פנדה היא ארוכה למדי . נדרשת לפחות עבודה שיטתית של יצירת תוכן
איכותי במשך שנתיים-שלוש עד להשגת המטרה.
מקורות
המידע
Signs Of A Google Search Algorithm Update Over Weekend |
July 10, 2017
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה