חפש בבלוג זה

יום שלישי, 13 במרץ 2018

גוגל החלה לייצור אינדקסים של תמונות באמצעות בינה מלאכותית




הבעיה המרכזית כיום בחיפוש מידע היא הרלוונטיות הנמוכה של התמונות המתקבלות כתוצאה במנועי החיפוש . 
בניגוד לטקסטים  המתקבלים  ברלבנטיות גבוהה במנועי החיפוש הרי חיפוש תמונה רחוק מאד  מכוונת המחפש . במקרים רבים התמונה כלל לא עונה על כוונת המחפש . 
הגורם העיקרי לכשל זה נובע מכך שמנועי החיפוש אינם יכולים ליצור אינדקס המשקף את תוכן התמונה . האינדקסים תלויים בשמות הקבצים ולעתים בכותר הכתבה/ידיעה. 
 על מנת להתמודד עם אתגר זה פיתחה חברת גוגל  לפני חצי שנה טכנולוגיה חדשנית ליצירת אינדקסים של תמונות באמצעות בינה מלאכותית..
באמצעות הטכנולוגיה החדשנית המבוססת על אלגוריתם של בינה מלאכותית הצליחו אנשי גוגל ליצור אינדקס יעיל של מיליוני תמונות במגזין Life.
כל תהליך בניית האינדקס נעשה ללא תיווך אנושי . גוגל משתמשת באלגוריתם של למידה עמוקה (deep learning technology) . 
בעזרת טכנולוגיה זו נוצרו לכל תמונה וצילום תוויות נושא משמעותיות יותר המקלות על בניית האינדקס , ובסופו של דבר , גם על חיפוש המידע של משתמשי הקצה.

החיפוש בתוך אתר מגזין "Life Magazine" של צילומי עיתונות מביא תמונות רלוונטיות לצד שמו של הצלם שצילם את התמונה, נושא התמונה וכותרת התצלום, כל זאת באמצעות חיפוש הקשרי בכל הטקסט וזיהוי התאמת התמונה לנושא המאמר .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

לקט nידעני מס' 18 , 27 למרץ 2024

הלקט המידעני ה-18, כמו קודמיו, נועד להקנות לכם תמונת מצב מעודכנת של תחומי המידענות , ניהול התוכן , מנועי החיפוש והספריות והוא מבוסס על איסוף...