חפש בבלוג זה

יום ראשון, 16 בפברואר 2020

אתמול השקנו אתר אינטרנט אינטגרטיבי חדש : אינדקסים בנושאי מידענות וניהול תוכן .




אינדקסים" הוא למעשה כינוי רחב לאתרים שמאפשרים הרשמה והצגה של פרטי אתר ו/או מאמר תחת קטגוריות מסוימות. התופעה החלה בעידן שלפני גוגל. היא דעכה מעט בעקבות עליית גוגל , אך בשנה האחרונה ניכרת תחייה של האינדקסים ברחבי העולם וזאת כתוצאה מעודף מידע מחד והצורך בהערכת מידע באופן מבוקר וידני מאידך.
אינדקס הנושאים שלנו לתחומי המידענות , וניהול התוכן הדיגיטלי נועד לענות על צורך זה ולשמש מפת דרכים מבוקרת . הכנת האינדקס והערכת האתרים והמאמרים פירושה סינון מבוקר של אלפי אתרי אינטרנט ובחירה מושכלת של האתרים והמאמרים המתאימים .
למעשה מדובר על מפתח סיווגים שהחל כיוזמה בינואר 2020 של המידען עמי סלנט . כל המפתחות והסיווגים עוברים בדיקה וסינון על ידי עורכי האתר . תהליך הבדיקה והסינון מתבצע לפי שיקולים מקצועיים . הערכת מקורות: כל אתר וכל מאמר עוברים הערכה מקצועית ונבחנים מבחינת איכות המידע והתועלת לאיש המקצוע .
החידוש של האינדקס הוא המיפתוח של פוסטים חשובים גם במדיה החברתית ( פייסבוק וטוויטר) שבדרך כלל טובעים בנהר הסוחף והגועש של המדיה החברתית וקשה מאוד אחר כך למצוא אותם.
בעקרון האינדקסים מכסים גם אתרים , סקירות ומאמרים שהתפרסמו בחו"ל ולא רק בישראלהשיטה: כל פריט מידע שעבר סיווג ומיפתוח כולל תגיות ושיוך לקטגוריות נושאים .

היתרון העיקרי של אתר האינדקסים כאן הוא שניתן לראות במבט כולל ומהיר את כל מקורות המידע החשובים והמשמעותיים לאיש המקצוע בתחומי המידענות או ניהול התוכן
ניתן לראות במהירות את מקורות המידע עפ"י קטגוריות או עפ"י תגיות נושא בראש הדף
ממשקי המשתמש באתר פותחו על מנת לאפשר קיצור דרך בחיפוש המידע .
הפיתוח הטכנולוגי של האתר וממשקי המחשב היעילים נעשו ע"י דימטרי קגן .
ארגון ותצוגה : האינדקסים נבנו על ידנו כDIRECTORY , כלומר מַדרִיך שיטתי
היתרון הגדול של האינדקסים באתר הוא נוחות השימושניתן לנוע בין הסיווגים השונים באינדקסים ולמצוא  במהירות קישורים ומקורות מידע איכותיים.
המיזם נועד גם לאפשר מימד טקסונומי למידע ולתכנים כי יש היום חשיבות בטקסנומיה שיטתית למיון אתרי אינטרנט ומקורות מידע.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

לקט nידעני מס' 18 , 27 למרץ 2024

הלקט המידעני ה-18, כמו קודמיו, נועד להקנות לכם תמונת מצב מעודכנת של תחומי המידענות , ניהול התוכן , מנועי החיפוש והספריות והוא מבוסס על איסוף...