חפש בבלוג זה

יום שני, 3 באוגוסט 2020

צובר החדשות של גוגל – חידושים 2019-2020


 צובר החדשות של גוגל הידוע בשם  כיום בשם "גוגל ניוז" הוא אחד האגרגטורים (צוברי מידע וידיעות מעודכנות) היעילים הקיימים באינטרנט.

בשנה האחרונה עבר ה"גוגל ניוז" שוב שיפורים חשובים מבחינת התאמת החדשות לפרופיל ההתעניינות שלכם .

אני משתמש קבוע ביישום של "גוגל חדשות" כבר כמה שנים והוא נמצא אצלי כדף קבוע בדפי דפדפן הכרום וגם כאפליקציה במכשיר האנדרואיד שלי . בזמנו הייתי אחד הנסיינים של פלטפורמת  חדשות  Google

 לפני שנסכם בקצרה את השיפורים ב"גוגל ניוז" , נציג במבוא קצר את מהותו של "גוגל ניוז" . 


 גוגלחדשות סורק את כל אתרי החדשות ומגיש לכם יכולת השוואה בן המאמרים השונים מכל העיתונים כולם, כלומר , נוצר עבורכם העיתון העדכני ביותר שמאפשר השוואה בין מקורות המידע .

בחירת החדשות עבורכם והתאמתם לפרופיל העניין שלכם נעשית ע"י אלגוריתם בינה מלאכותית Artificial Intelligence (AI)

בשנה האחרונה גוגל שילבה בפלטפורמת חדשות  Google את אלגוריתם BERT לצד האלגוריתמים הותיקים של הפלטפורמה . 

ברט הוא למעשה אלגוריתם לומד שמטרתו היא לעבד, לנתח ולהבין שפה טבעית – מה שבעולם המחשבים נקרא NLP ראשי תיבות של Natural Language Processing. אלגוריתם BERT מסייע לאתר מאמרים וכתבות קשורים לתחום העניין שלכם  (מקור)

לא רק הכותרות של הידיעות עוברות עיבוד והתאמה אלא גם תוכן הכתבות/מאמרים.

במשך הזמן שאת/ה גולשים בדפדפן לומד האלגוריתם את תחומי העניין שלך ומנתב לך ידיעות מומלצות בהתאם ( בהנחה שאתם עושים שימוש בדפדפן כרום או אנדרואיד והמערכת של גוגל מזהה אותכם עפ"י שם המשתמש שלכם בגוגל, ללא התחברות עם שם משתמש שלכם בגוגל תקבלו רק חדשות גנריות ). 

 למעשה הפלטפורמה של חדשות  Google מציגה לכם  כיום חדשות ועדכוני חדשות בכמה רמות :


1.   חדשות גנריות המתאימות לכולם על סמך מקורות המידע החדשותיים העיקריים. כלומר , אתם רואים את כל הידיעות החשובות בנושא מסויים ממקורות שונים ומגוונים

דוגמא :



2.   חדשות המותאמות אך ורק לפרופיל ההתעניינות והעניין שלכם  וזאת על יסוד הניטור המצטבר של האלגוריתם אחרי תחומי העניין שלכם ( חיפושים שלכם בשנה האחרונה , על אילו חדשות ומאמרים הקלקתם בשנה האחרונה)

דוגמא :


3.   איתור חדשות על פי תגיות   

דוגמא :


 4.    חיפושים קבועים  שנשמרים בפלטפורמת גוגל-ניוז עבורכם בלבד

לדוגמא :

יש לי שאילתא קבועה (חיפוש מצטבר קבוע) על למידה מרחוק ואני יכול בכל רגע לראות תוצאות מעודכנות של השאילתא הזו בפלטפורמה של גוגל-ניוז.

 

מדוע יש הבדלים בין גוגל-ניוז בדפדן כרום במחשב הנייד ובין גוגל-ניוז באנדרואיד ?

 יש הבדלים בין התוצאות של חדשות  Googleבגוגל כרום ובמכשירים ניידים עם מערכת ההפעלה אנדרואיד .

 

בחצי השנה האחרונה קיבלתי יותר חדשות מותאמות לתחומי העניין שלי במכשיר הסמסונג שלי מאשר בדפדפן הכרום אצלי במחשב הנייד/נייח . יצויין כי בשני הפלטפורמות אני מחובר עם אותו שם משתמש .

 

 ככל הנראה, האלגוריתם שמעבד את תנועות הגלישה והתעניינות שלכם באנדרואיד יש לו כינוון שונה מהאלגוריתם המותאם לדפדפן כרום.

 

היקף מקורות המידע

 מאגר חדשות גוגל-ניוז  מבוסס על 8000 מקורות מידע מגוונים הנוצר בזמן אמיתי (הגרסה העולמית באנגלית), ואילו בישראל מאגר החדשות היעודי של גוגל  נוצר בזמן אמיתי ממאות מקורות עיקריים ( כ350 מקורות מידע)  בתחומי החדשות והעיתונות היומית.

 

קישור לפלטפורמה (יש להתחבר עם שם משתמש שלכם)

חדשות  Google

 

Google Play Link

 

מקורות המידע עליהם הסתמכנו בסקירה :

 

How Google News stories are selected

 A look at how news at Google works

Google News: the full coverage feature

  Google News Gets New “Your News Update” Feature

 Google News Submission Not Required, Powered By BERT & New Top Stories Features

  

Latest Google News Feature Lets Users Discover Content Beyond Headlines

 

 


3 תגובות:

  1. מצד אחד איננו רוצים שגוגל או כל אתר אחר יכנס "לנו לנשמה" כלומר יפגע לנו בפרטיות,מצד שני אנחנו נהנים כהוא"מאכיל" אותנו מה שאנחנו אוהבים.כדי לדעת מה אנחנו אוהבים ומתעניינים,הוא חיב להיכנס לנו לפרטיות..זה המצב

    השבמחק
  2. מצד אחד איננו רוצים שגוגל או כל אתר אחר יכנס "לנו לנשמה" כלומר יפגע לנו בפרטיות,מצד שני אנחנו נהנים כהוא"מאכיל" אותנו מה שאנחנו אוהבים.כדי לדעת מה אנחנו אוהבים ומתעניינים,הוא חיב להיכנס לנו לפרטיות..זה המצב

    השבמחק
  3. DigisolHub
    Local SEO or Local Search Engine Optimization is a common practice these days and one of the most effective ways to get your business recognized and get found on the Internet by the users around your area.
    We will ensure your website is up to par by the search engine’s guidelines and making sure it can be crawled quickly and easily. read more

    השבמחק

לקט nידעני מס' 18 , 27 למרץ 2024

הלקט המידעני ה-18, כמו קודמיו, נועד להקנות לכם תמונת מצב מעודכנת של תחומי המידענות , ניהול התוכן , מנועי החיפוש והספריות והוא מבוסס על איסוף...