יום שבת, 17 באוקטובר 2020

שינויים עיקריים באלגוריתם ההפצה של קבוצות הפייסבוק , ספטמבר- אוקטובר 2020

 

מאת : עמי סלנט , מידען ומנהל קבוצת ניהול תוכן דיגיטלי בפייסבוק

בניגוד להכרזתו של מארק צוקרברג  לפני כמה חודשים על שינוי באלגוריתם של הפיד, שיתעדף תכנים של חברים וקרובים על פני תכנים ציבוריים-כלליים חל שינוי משמעותי וחשוב דווקא בפיד של קבוצות הפייסבוק .

מאז העיצוב מחדש לפני כחודש וחצי של הUI (מימשק משתמש) חל שינוי מאוד משמעותי בפיד של הקבוצות בפייסבוק . כלומר , השינוי העיקרי הוא לא בהכרח העיצוב החדש של הפייסבוק אלא האלגוריתם של פיד (FEED ) הקבוצות .

אם קודם לכן ראינו בממוצע כ4% מהפוסטים של הקבוצות עליהן אנחנו מנויים , אז בחודש האחרון אנחנו רואים הרבה יותר פוסטים מהקבוצות בפייסבוק , להערכתי בהיקף של 30% .

בקישור כאן , כתובת הפיד של הקבוצות

 צילום הסרגל העילי בפייסבוק וכפתור הפיד של הקבוצות

 


המשמעות היא שפייסבוק נותנת עתה עדיפות ברורה לקבוצות עניין על פני דפים ודפי טיים-ליין של חברים .

יכול להיות שהדבר נובע מחשיבותן הגדלה של קבוצות העניין בפייסבוק  . נכון ל2020 יש כיום 10 מיליון קבוצות פייסבוק בתחומי עניין שונים ומגוונים ( מקור) .  

כמעט שני מיליארד משתמשים פייסבוק רשומים בקבוצות העניין ועוקבים אחריהן (מקור)

לפייסבוק יש עניין להגביר את המעורבות של המשתמשים בקבוצות הפייסבוק (רק 5% כותבים בממוצע באופן פעיל בקבוצת פייסבוק), ולכן השינוי באלגוריתם של פיד הקבוצות בחודש ספטמבר 2020 (מקור) .

יש כיום 70 מיליון מנהלי קבוצות (אדמינים) ברחבי הפייסבוק ולכן בפייסבוק מפתחים עבורם גם כלי מעקב  משופרים יותר לניהול הקבוצה שלהם , כולל חלוקת העבודה עם עוזרי מנהלי הקבוצה הנקראים מודרטורים . כלי עזר אלו  יוכרזו באופן רשמי בעוד כמה חודשים (מקור) .

שינוי , שכבר יושם לכל קבוצות הפייסבוק,  הוא סיווג פוסטים על פי נושאים , Group Topics. כלומר , ניתן לקטלג כל פוסט על פי מפתח נושאים המופיע בסרגל מצד ימין של הקבוצה . הבעיה , כרגע , היא שניתן לסווג/לקטלג רק על פי נושא אחד ולעתים הפוסט עוסק בכמה וכמה נושאים . הבנתי שבקרוב יחול שינוי גם במנגנון זה וניתן יהיה לסווג כל פוסט על פי כמה וכמה נושאים .

הנה דוגמא של מפתח הנושאים בקבוצה שאני מנהל ( קבוצת ניהול התוכן הדיגיטלי) .

 

כמו כן , יהיו בעתיד הקרוב פורמטים חדשים של קבוצות פייסבוק שבהן הצד הויזואלי יקבל עדיפות על פני הצד הטקסטואלי .

שינוי חשוב שכבר מיושם כל מנהלי הקבוצות הוא יצירת יחידת נושא או יחידת לימוד בתוך הקבוצה ( UNIT ).



הנה סרט הדרכה קצר על מנגנון מועיל זה בקבוצות פייסבוק :

Facebook Group Units Tutorial Updated 2019

 

הדרכה נוספת להקמת יחידת נושא בקבוצת פייסבוק (קישור)

ראו גם: 

הפורמט החדש של פייסבוק , ספטמבר 2020 – מנקודת מבט מידענית וחווית משתמש

 



תגובה 1:

  1. יש לא מעט עמודי פייס' שהיו מרוויחים משינוי לקבוצה, אבל כל עוד פייסבוק לא מאפשרת שידרוג כזה - זו בעיה.

    השבמחק