חפש בבלוג זה

יום שבת, 17 באוקטובר 2020

שינויים עיקריים באלגוריתם ההפצה של קבוצות הפייסבוק , ספטמבר- אוקטובר 2020

 

מאת : עמי סלנט , מידען ומנהל קבוצת ניהול תוכן דיגיטלי בפייסבוק

בניגוד להכרזתו של מארק צוקרברג  לפני כמה חודשים על שינוי באלגוריתם של הפיד, שיתעדף תכנים של חברים וקרובים על פני תכנים ציבוריים-כלליים חל שינוי משמעותי וחשוב דווקא בפיד של קבוצות הפייסבוק .

מאז העיצוב מחדש לפני כחודש וחצי של הUI (מימשק משתמש) חל שינוי מאוד משמעותי בפיד של הקבוצות בפייסבוק . כלומר , השינוי העיקרי הוא לא בהכרח העיצוב החדש של הפייסבוק אלא האלגוריתם של פיד (FEED ) הקבוצות .

אם קודם לכן ראינו בממוצע כ4% מהפוסטים של הקבוצות עליהן אנחנו מנויים , אז בחודש האחרון אנחנו רואים הרבה יותר פוסטים מהקבוצות בפייסבוק , להערכתי בהיקף של 30% .

בקישור כאן , כתובת הפיד של הקבוצות

 צילום הסרגל העילי בפייסבוק וכפתור הפיד של הקבוצות

 


המשמעות היא שפייסבוק נותנת עתה עדיפות ברורה לקבוצות עניין על פני דפים ודפי טיים-ליין של חברים .

יכול להיות שהדבר נובע מחשיבותן הגדלה של קבוצות העניין בפייסבוק  . נכון ל2020 יש כיום 10 מיליון קבוצות פייסבוק בתחומי עניין שונים ומגוונים ( מקור) .  

כמעט שני מיליארד משתמשים פייסבוק רשומים בקבוצות העניין ועוקבים אחריהן (מקור)

לפייסבוק יש עניין להגביר את המעורבות של המשתמשים בקבוצות הפייסבוק (רק 5% כותבים בממוצע באופן פעיל בקבוצת פייסבוק), ולכן השינוי באלגוריתם של פיד הקבוצות בחודש ספטמבר 2020 (מקור) .

יש כיום 70 מיליון מנהלי קבוצות (אדמינים) ברחבי הפייסבוק ולכן בפייסבוק מפתחים עבורם גם כלי מעקב  משופרים יותר לניהול הקבוצה שלהם , כולל חלוקת העבודה עם עוזרי מנהלי הקבוצה הנקראים מודרטורים . כלי עזר אלו  יוכרזו באופן רשמי בעוד כמה חודשים (מקור) .

שינוי , שכבר יושם לכל קבוצות הפייסבוק,  הוא סיווג פוסטים על פי נושאים , Group Topics. כלומר , ניתן לקטלג כל פוסט על פי מפתח נושאים המופיע בסרגל מצד ימין של הקבוצה . הבעיה , כרגע , היא שניתן לסווג/לקטלג רק על פי נושא אחד ולעתים הפוסט עוסק בכמה וכמה נושאים . הבנתי שבקרוב יחול שינוי גם במנגנון זה וניתן יהיה לסווג כל פוסט על פי כמה וכמה נושאים .

הנה דוגמא של מפתח הנושאים בקבוצה שאני מנהל ( קבוצת ניהול התוכן הדיגיטלי) .

 

כמו כן , יהיו בעתיד הקרוב פורמטים חדשים של קבוצות פייסבוק שבהן הצד הויזואלי יקבל עדיפות על פני הצד הטקסטואלי .

שינוי חשוב שכבר מיושם כל מנהלי הקבוצות הוא יצירת יחידת נושא או יחידת לימוד בתוך הקבוצה ( UNIT ).



הנה סרט הדרכה קצר על מנגנון מועיל זה בקבוצות פייסבוק :

Facebook Group Units Tutorial Updated 2019

 

הדרכה נוספת להקמת יחידת נושא בקבוצת פייסבוק (קישור)

ראו גם: 

הפורמט החדש של פייסבוק , ספטמבר 2020 – מנקודת מבט מידענית וחווית משתמש

 



תגובה 1:

  1. יש לא מעט עמודי פייס' שהיו מרוויחים משינוי לקבוצה, אבל כל עוד פייסבוק לא מאפשרת שידרוג כזה - זו בעיה.

    השבמחק

השוואה מידענית בין יישומי AI: ג'ימיני של גוגל מול ChatGPT מול Copilot AI

  ההשוואה שערכתי בין היישומים הבאים ChatGPT Vs Gemini Vs Copilot AI נעשתה באופן מעשי לצורך יצירת תוכן באתרי האינטרנט שאני כותב ועורך בהם סק...