חפש בבלוג זה

יום שלישי, 23 בפברואר 2021

ה-Finder של אירגון סטארטאפ ניישן סנטרל, אחד ממאגרי המידע המתקדמים בעולם

 



מאת : עמי סלנט ,
מידען  ועורך הבלוג


תמונת הַיֶּדַע המידעני : מִכָּאן וּמִשָּׁם

 גרסה מס' 2 , 23 לפברואר 2021

 

הטייוואנים , מדינה מאד מתקדמת מבחינה טכנולוגית בעולם,  חיפשו להקים מאגר מידע מרכזי לכל חברות הסטראט-אפ שם . אחרי חיפושים בכל רחבי העולם הם מצאו כי המאגר הישראלי  Start-Up Nation Finder הוא המתקדם ביותר בעולם וחתמו על הסכם  לייעוץ עם ארגון ה- Startup Nation Central  הישראלי שיסייע להם להקים מאגר מידע דומה בטייוואן( מקור).

הדרך למחקר עוברת באמצעות נתונים זמינים. אחד הכלים המשמעותיים למידע על אקוסיסטם החדשנות בישראל הוא ה-Finder של אירגון סטארטאפ ניישן סנטרל.

זהו , ללא ספק , אחד ממאגרי המידע המתקדמים ביותר בעולם , מאגר המידע המקוון אודות חברות הסטראט-אפ הישראליות  Start-Up Nation Finder.

המאגר של Startup Nation Central, הוא מאגר מקיף על זירת החדשנות והיזמות הישראלית.  מאגר חינמי, ידידותי, קל לשימוש ויש בו מידע מקיף מקיף על כל הגורמים באקוסיסטם החדשנות הישראלי: מידע על כל אחת מחברות הסטארטאפ, משקיעי הון הסיכון לסוגיהם, אקסלרטורים ואינקובטורים וגורמים נוספים .

 

כמו כן המאגר כולל מחקרים וסקרים בעלי ערך רב לכל מי שעוסק ביזמות וחדשנות, וכן בלוג. לקישור למאגרלחצו כאן >> 

 


הפלטפורמה אוספת ומארגנת מידע מקיף על האקו-סיסטם הטכנולוגי הישראלי. נכון להיום, Finder מציגה מידע מפורט על כ6,500 חברות טכנולוגיה ישראליות פעילות, משקיעים, תוכניות האצה ותאגידים רב-לאומיים הפועלים בארץ.

בגרסה החדשה ממשק משתמש חדש, חיפוש מתקדם ומשופר, דף בית חדש עם נתונים סטטיסטיים וגרפים, אוסף אישי של משתמש, ציר זמן של החברה, מילון תגיות, ואפשרות חיבור עם לקוחות פוטנציאליים. המידע מוצג ללא תשלום, לכל דורש ישירות מהפלטפורמה.

נתוני ה-Finder מנוהלים על ידי צוות המחקר של "סטארט-אפ ניישן סנטרל", המכיל 10 אנליסטים לרבות מידענים/מידעניות המתמחים במגזרים שונים ובתחומים שונים. הפלטפורמה מאפשרת ליזמים עצמם לעדכן את הנתונים בדפי החברה שלהם, וכל הנתונים מאומתים לפני פרסומם. הצוות מוסיף 150 חברות חדשות בחודש ומעדכן יותר מ-1,000 פרופילים ב-Finder.

במבט על 18 החודשים האחרונים, החשיפה העולמית לאקוסיסטם הישראלי דרך Finder משמעותית למדי, וכוללת תנועה של 60 אלף מבקרים על בסיס חודשי אשר צברו 2.3 מיליון צפיות בדפי Finder במהלך התקופה. 50% מהתנועה מגיע מחו"ל, כאשר המספרים הגבוהים ביותר מגיעים מארה"ב, הודו ובריטניה.

"אנו מסוגלים לראות בדיוק מה משתמשים מחו"ל מחפשים באקו-סיסטם הישראלי. ראינו שהמגזרים הנצפים ביותר היו Cybersecurity, בריאות דיגיטלית, FinTech ו-IoT" אמר ליאור קרול, מנהל מוצר Finder ב-"סטארט-אפ ניישן סנטרל" (מקור).

 


הנה דוגמא לנתונים מעודכנים שנמצאו  במאגר FINDER  לאחרונה : סך "הגיוסים של חברות הסטארט-אפ בישראל שובר שיאים למרות משבר הקורונה, כך עולה מסיכומי Start-Up Nation Central. על פי נתוני מחלקת המחקר של Start-Up Nation Central (SNC), בשנת 2020 נרשם שיא בגיוסי הון בקרב חברות ישראליות. רף גיוסי ההון עומד נכון לתחילת חודש דצמבר על 9.5 מיליארד דולר, עליה בלמעלה מ-20% ביחס לסך גיוסי ההון בשנת 2019 כולה המסתכם ב-7.7 מיליארד דולר, כך על פי נתוני  Finder,  פלטפורמת המחקר מבית SNC  (מקור).

וגם :

 The updated list of companies can be found under the   tag #coronavirus on the Start-Up Nation Finder website 

 

במאגר FINDER  עובדות כיום 2 מידעניות מצויינות שלמדו אצלי לתואר שני במידענות באוניברסיטת בר אילן :

·       רינת קורבט, Director, Data & Information   Startup Nation Central 

 

·       ג'ני סוטניק-טליסמן  ,Jenny Sotnik-Talisman העובדת בFINDER בתפקיד Senior Information Specialist & BI Project Manager, Research and Analysis Team

 

כל פריט מידע שמועלה למאגר המידע Start-Up Nation Finder עובר עיבוד תבניתי ובקרה ע"י צוות המאגר בישראל. מלאכת האיסוף של צוות המאגר בהחלט מרשימה . הם שואבים את המידע מדוח"ות רבעוניים בארץ ובעולם מרשם החברות הממשלתי , אמצעי התקשורת וממפגשי הכרות עם חברות הסטארט-אפ הישראליות . 


 המיון  הוא על פי 14 סקטורים/מגזרים( כגון סייבר, ניהול מים, טכנולוגיות פיננסיות, רפואה דיגיטלית, קמעונאות ועוד ).

צוות המאגר הישראלי פיתח מתודלוגיה חכמה של תגיות נושא היררכיות (Tags hierarchy) המקלה רבות על המשתמש במאגר המידע המופלא הזה.

 


אחד ההישגים של מאגר FINDER הוא מילון התגיות/מילות מפתח אשר באמצעותו אפשר לחדד את החיפושים המקוונים במאגר. מילון התגיות הוא תוצר של חשיבה מידענית שיטתית שקשה למצוא כמוה במאגרי חברות אחרים בעולם .

השילוב המופלא בין חיפוש לבין Tags hierarchy

תוך כדי החיפוש החכם במאגר המידע הישראלי מוצגות תגיות-הנושא הרלבנטיות למגזר/סקטור הרלבנטי וגם חברות הסטראט-אפ הקשורות לחיפוש ולסקטור הספציפי . הצגת הטקסומיה תוך כדי החיפוש מאד מועילה ומאד חכמה.

חיפוש מתקדם במאגר

במאגר המידע  FINDER  יש גם חיפוש מתקדם ( חיפוש מורכב) במאגר המידע ע"י תגיות-נושא כנגד חתכים שונים כגון :

 

·       סקטור

·       מועסקים

·       שלב הפיתוח

·       מודל עסקי

·       שלבי מימון והשקעה

 

 התנסות במאגר FINDER

כך לדוגמא ,ערכתי חיפוש בתחום שאני מתעניין בו בשנה האחרונה , חברות סטראט -אפ ישראליות המתמחות בלמידה מקוונת  E-LEARNING והצלחתי להגיע לכמה חברות ישראליות מעניינות וחדשניות בעזרת מילון התגיות של FINDER וגם בעזרת המסננים של המאגר (FILTERS ) .

החיפוש במאגר FINDER  מבוסס על אופראטורים בוליאניים המאפשרים בניית חיפוש מורכב ומדוייק.

 

הנה דוגמאות של מסכי החיפוש  שלי במאגר FINDER  


 חיפוש על פי תגיות עם אופראטורים בוליאניים 


 

 חיפוש על פי מילון תגיות/מילות מפתח כולל מסננים 


השוואה למאגרי מידע דומים בעולם

 

ערכתי השוואה למאגרי מידע חופשיים דומים בעולם כגון  Crunchbase , angel.co , F6S   שהם וותיקים יותר , אך אינם מתמחים בהכרח בחברות הסאטרט-הישראליות בלבד. מצאתי כי החיפוש במאגר המידע הישראלי  Start-Up Nation Finder הוא הרבה יותר מתקדם ואינטואיטיבי בהשוואה לחיפוש במאגר Crunchbase  ובאגר הבינלאומי  f6s.

הניווט והחיפוש המתקדם על פי היררכיה מתואמת של תגיות-נושא והצלבת חתכים במאגר הישראלי הופכות אותו למתקדם ביותר מסוגו במאגרי המידע המקוונים בעולם. במאגר הישראלי יש גם הנחייה וסיוע מקוונים במהלך החיפוש ע"י מערכת שפעלת מאחורי הקלעים בצ'אט 


פרקי הדרכה

סרט הדרכה ביוטיוב

 

 









תגובה 1:

  1. היי אכן כתבה מאוד מעניינת, צריך לזכור שבסוף צריך לחפש משקיעים לסטארט אפ וכאלה שמתאימים לאופי והחזון של החברה

    השבמחק

בעיית הירידה בחשיפה בקבוצות פייסבוק וLinkedin, אפריל 2024

  הקבוצות  בפייסבוק , במיוחד , הרגישו ירידה משמעותית בחשיפה בשנה האחרונה חשיפה אורגנית היא כמות הגולשים שנחשפו לפוסט שלך מבלי שהשקעת בכך...