יום חמישי, 30 בדצמבר 2021

מדוע שיעורי החשיפה והENGAGEMENT באינסטגרם ובטוויטר הרבה יותר גבוהים מאשר בפייסבוק?

 


מאז 2009 אני פעיל ברשתות החברתיות טוויטר ופייסבוק ובשנה האחרונה התחלתי גם להיות הרבה יותר פעיל באינסטגרם כי גיליתי שם תכנים איכותיים בתחומי האמנות , הגיאוגרפיה והחינוך בעולם .

הרבה יותר אנשים נחשפים באינסטגרם לתכנים שלי  (קישור) למרות שמספר העוקבים שלי באינסטגרם רק 506 ואילו בפייסבוק 8,000.  תופעה דומה באה לידי ביטוי גם  בטוויטר ( קישור).  

אני לא היחידי ששמתי לב לפער זה גם תמר בן יוסף , אחת הכלכלניות המעורכות בישראל כתבה על כך .



תמר בן יוסף על הemgagement  הנמוך בפייסבוק (קישור)

 הבלוג של תמר בן יוסף (קישור)

"כן, זאת הצרה של כולנו. האלגוריתמים  בפייסבוק לא מפסיקים להשתנות ולהתפתח ומקשים עלינו להשיג את המטרות שלנו, לפחות כמו שהיינו רוצים. החשיפה האורגנית נפגעה בצורה משמעותית. אבל זה כבר לא סוד. פייסבוק רוצה שנשלם לה וככל שהפרסום התקדם, איתו השתכלל גם האלגוריתם שמתיימר לעשות לנו “סדר” בפיד ולמקסם את הביצועים של אלה שמוכנים לשחק את המשחק ולהעשיר את הקופה שלה. מי שעדיין בונה על תנועה אורגנית ימשיך לראות את העמוד גוסס ואת החשיפות הולכות ונעלמות."

מקור וקרדיט : האתר  המעולה של אסקפאבל

 

נכון לסוף 2020, טווח החשיפה Organic reach לפוסטים של פייסבוק עדיין בירידה. הטווח הממוצע לפוסט אורגני בפייסבוק יורד ל -5.2%. (בסוף 2019 הוא עמד על 5.5%, ושנה לפני כן היה 7.7%). יש נתונים על פוסטים בקבוצות?

בינתיים, שיעור המעורבות הממוצע  ( engagement rate ) בשנת 2020 בפוסט אורגני בפייסבוק עמד על 0.25%. המספר הזה   הלך ויורד ל -0.08% .

כרגע אין נתונים לגבי שיעור המעורבות בקבוצות פייסבוק ,אבל כמה וכמה משתמשי פייסבוק  מעידים שהם נחשפים רק ל20 עד 30 אחוז מהפוסטים בקבוצת פייסבוק .

מקור


בעיית היקף ההפצה בפייסבוק נותרה בעינה

כשאתם מייצרים פוסט ומפיצים אותו ברשת החברתית , פייסבוק חושפת אותו לאחוז קטן מהחברים או העוקבים שלכם (אוכלוסיית המדגם) כדי לבדוק את טיבו. בהתאם לתגובה שלהם המערכת מחליטה אם להמשיך לחשוף אותו לאנשים נוספים. אם הפוסט יצר אינטראקציה גבוהה באוכלוסיית המדגם, המערכת תמשיך לחשוף אותו לאוכלוסייה נוספת. זאת הדרך שפייסבוק ממיינת תוכן לדרגות איכות.

התוצאה של מיבדקים אלו פירושה שהתכנים שהפצתם כפייסבוק מגיעים ל10-5% מהעוקבים שלכם . זה בהחלט נתון נמוך למדי .


מדוע האלגוריתם של אינסטגרם יעיל יותר מאשר זה של פייסבוק ?

בכל הנוגע ל engagement, אינסטגרם מקדימה את הפייסבוק  בשנת אור ומאפשרת חשיפה הרבה יותר טובה לפוסטים שאתה מעוניין לעקוב אחריהם .

 

לאלגוריתם של  האינסטגרם יש את המאפיינים הבאים:

תעדוף פוסטים עם מספר הלייקים הגבוה ביותר

תעדוף פוסטים מאוד עדכניים (נוצר תוך דקות מרגע כניסת משתמש)

מתעדף פוסטים מפרופילים שהמשתמש מקיים איתם בדרך כלל מעקב עקבי

מתעדף פוסטים מהאשטאגים שהמשתמש עוקב אחריהם

מדי פעם מציג פוסטים עם מעורבות רבה מפרופיל ושימוש בהאשטאגים שהמשתמש אינו עוקב אחריהם

מתייחס באופן שווה לתוכן המותגים ולתכנים של הצרכנים

מקור



 

יעילות האלגוריתם של אינסטגרם

האלגוריתם  של אינסטגרם בוחן את המעורבות בפוסט מיד בדקות הראשונות, וגם כעבור 15-20 דקות וגם כעבור שעה. ככל שתהיה יותר תנועה של לייקים ותגובות על הפוסט בטווחי הסבב הללו, כך גדל הסיכוי שהפוסט ייהפך לפעיל, בעל חשיפה אורגנית גבוהה ואפילו ויראלי.

אינסטגרם מציינת כי הליכי ההפצה שלה אינם מוגדרים על ידי אלגוריתם אחד.

"לאינסטגרם אין אלגוריתם אחד שמפקח על מה שאנשים עושים ולא רואים באפליקציה. אנו משתמשים במגוון אלגוריתמים, מסווגים ותהליכים, כל אחד עם מטרה משלו "

אינסטגרם מסבירה שכמו פייסבוק, היא יישמה כמה אלגוריתמים משולבים מכיוון שזרם התוכן נהיה יותר מדי  עמוס  מבחינת הניווט עבור כל משתמש

מקור

  


מדוע האלגוריתם של טוויטר יעיל יותר מפייסבוק ?  

אלגוריתם ההמלצות של יוטיוב נחשב לאחד המתוחכמים והיעילים בשוק. הוא לוקח בחשבון שורה של משתנים – כולל קליקים, זמני צפייה, לייקים ודיסלייקים, תגובות וגם איכות הצפייה עצמה.

נכון לעכשיו, ציר הזמן של טוויטר מדגיש את הציוצים המובילים ש"החמצת " בזמן שהיית בחוץ. טוויטר מציגה במשולב  גם ציוצים מחשבונות שהמשתמש כבר עוקב אחריהם-בסדר כרונולוגי הפוך.

מקדם היעילות הגבוה של טוויטר נובע מכך שפוסטים של חברים בטוויטר יראו  , לעתים את הציוצים שלך, גם אם הם לא עוקבים אחריך בעצמם.

מקור

 

נתונים מהשנים 2000-2001

 

 במגזין הקישורים הסמויים – דף פייסבוק שאני עורך הגיע שיעור הצפייה ל2% ( קישור לדף)



בטיים-ליין שלי בפייסבוק  הגיע שיעור הצפייה אחר התכנים חדשים  ל2% .

 

בקבוצת הפייסבוק שאני מנהל ( ניהול תוכן דיגיטלי עם 5,000 חברים) הגיע שיעור הצפייה  הממוצע ל6% .

 

בדף הטוויטר שלי הגיע שיעור הצפייה  ל20%.

 בדף האינסטגרם שלי הגיעה שיעור הצפייה ל40% (קישור לדף)



בדפי הפינטרסט שלי
 , שהם בעיקרם פוסטים ויזואליים , הגיע שיעור התפוצה ל10% .

 

תו צאות דומות פחות או יותר קיבלתי מעמיתי שמנהלים גם הם בלוגים ודפים בפייסבוק ובטוויטר .

 

מקור :הפצת תכנים מקצועיים ברשתות חברתיות , תועלות וחסרונות

  

The average engagement rate per Facebook post is 0.27%

In a 2020 study, it was found that the average engagement rate per Facebook post across all industries was 0.27%.

 מקור

 

 


Instagram Engagement Stats

  1. The average engagement rate for all post types is 0.96%.
  2. The average engagement rate for photo posts is 1.74%, video posts is 1.45%, and carousel posts is 1.94%.

Twitter Engagement Stats

  1. The top 10% of tweeters contribute 92% of tweets in the U.S.
  2. Twitter’s timeline generates +31% higher emotional connection and +28% higher levels of memorability versus the social media average.

מקור

 

How the Facebook Algorithm Works and How to Make it Work for You

 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה