חפש בבלוג זה

יום ראשון, 26 ביוני 2022

זה לא גוגל You.com : רוצים לתת לכם חיפוש אחר ברשת

 


90
% מתחום איחזור המידע (מנועי חיפוש) נשלטים על ידי גוגל , ולפעמים בשוליים מתעוררים יזמים שונים המנסים להוכיח שאפשר לחפש גם בדרך אחרת .  אחת היוזמות המוצלחות האלו היא You.com.

בשנת 2020, ד"ר ריצ'רד סוצ'ר עזב את תפקידו כמדען הראשי של חברת  Salesforce כדי להמשיך את שאיפתו ארוכת השנים לבנות מנוע חיפוש, שהוא קרא לו you.com

 You.com גייסה כ-20 מיליון דולר ממספר משקיעים, כולל מייסד שותף של Salesforce,  יו"ר ומנכ"ל משותף, מארק בניוף.

הגרסה הראשונה יושמה ב2021 על ידי ד"ר  ריצ'רד סוצ'ר , בחור צעיר, בסוף הדוקטורט שלו. אבל הוא היסס בתחילה להמשיך בזה.  כמה שנים אחרי הדוקטורט במדעי המחשב החליט לשוב ולפתח את מנוע החיפוש שלו You.com.

מה מיוחד במנוע החיפוש you.com ?


 מנוע החיפוש You.com  מנסה משהו אחר: מנוע חיפוש שבנוי סביב מיון והשוואה של תוצאות והצגתם בצורת קטגוריות. השירות שלו נוטש את רשימת הקישורים הליניארית שמצויה ברוב מנועי החיפוש הכלליים, ובוחר ברשת של תשובות מאורגנות לפי מקור.

נכון גם בגוגל ומנועי חיפוש אחרים ניתן להציג קטגוריות מסוימות של תוצאות חיפוש על פי סוג חומרים תמונות חדשות וכו אך כאן הדגש הוא על קטגוריות של מקורות מידע ולאו דווקא סוג מידע.

בנוסף לשינוי זה בארגון התוצאות , You.com מאפשר למשתמשים להשפיע על סדר הקטגוריות של תוצאות החיפוש המוצגות.

המשתמש יכול  "להעדיף" ו"לא להעדיף" קטגוריות ספציפיות, כך שכאשר הוא  מחפש, הוא יראה תחילה מקורות מועדפים, חיפושים ניטרליים לאחר מכן, ובמקום האחרון מקורות לא מועדפים ( ד"ר יפה אהרוני  2021 )

דבר ראשון, מנוע החיפוש החדש נוטש את האופן שבו מוצגות לנו תוצאות החיפוש בכל מנועי החיפוש שאנו מכירים כיום – גוגל, DuckDuck Go וכל השאר – שמציגים לנו דף של תוצאות המצריך גלילה אנכית כדי לראות כל אחת ואחת מהאפשרויות. You, מנגד, הולך על תצורה אופקית שמציגה בפניכם בעמוד אחד את תוצאות החיפוש.

לצד התצורה האופקית, החיפוש ב-You לא מסתמך בעיקר על טקסט כמו בגוגל. כלומר אם תרצו תוכלו לדלג לאופציות אחרות כמו תמונות או חדשות שיוצגו בעמוד נפרד – אבל הכל מוצג בעמוד אחד, כשאתם יכולים לתעדף מה אתם רוצים לראות בחלק העליון של עמוד התוצאות (אושרי אלקסלסי , 2021 ).

 


בשעה שגוגל ניכסה לא מעט שטח לעצמה ולמוצרים שלה מנפח המסך, כולל תשובות לשאלות קשורות שאף אחד לא ביקש (ולא תמיד מניבות מידע מהימן), You.com פשוט מציע תוצאות רלוונטיות מרחבי הרשת)  ניב ליליאן , 2021).

מנוע החיפוש  you.com מציג תוצאות חיפוש ממוינות לפי אתרים ספציפיים, למשל, Reddit. ניתן למיין את הקטגוריות הללו  על ידי המשתמש עצמו עבור תוצאות אינטרנט,  מנוע החיפוש you.com אינו מאנדקס את רשת האינטרנט בעצמו , הוא משתמש בתוצאות של Microsoft Bing. מבחינה זו ניתן להגדירו כמנוע תצוגה וארגון מידע יעיל (מקור ) , מה שכן ד"ר ריצ'רד סוצ'ר  צוותו משתמשים יותר  ויותר בבינה מלאכותית (AI ) והם מתקדמים היטב ביישום שלה בתצוגת התוצאות ( מקור 2022) .  

היכולת להוסיף אפליקציות ולראות תוצאות רק מהן היא פרודוקטיבית למדי.

 הערות הנסיין ( עמי סלנט )

בהשוואה לרשימת האפשרויות המוצעות על ידי גוגלYou.com  נראה הרבה יותר מודרני. התוצאות מוצגות בבלוקים וממויינות : אינטרנט, תמונות, וידאו, חדשות, מפות. החלק הראשי מכיל את המידע המלא ביותר ממקורות שונים, כולל ויקיפדיה, Reddit, Quora, YouTube ואחרים לבחירתך. זה לא רק חוסך זמן, אלא גם מאפשר לכם לחקור את הנושא מזוויות שונות.

אתם מקבלים את האפשרות להשתמש בתצוגה קומפקטית או מפורטת עבור התוצאות של החיפוש , ויכולים לעבור בין ערכות נושא כהות לבהירות גם כן. כאשר אתה מתחיל להקליד שאילתת חיפוש, הצעות מוצגות באופן אוטומטי.


דף החיפוש עשוי להיראות צפוף במבט ראשון , אבל הוא מאד חווייתי ונוח לשימוש . חוויית החיפוש בהחלט מרשימה אבל , למעשה ,אתם מקבלים תוצאות על סמך האלגוריתם של מנוע החיפוש BING . עדיין האלגוריתם של גוגל הרבה הרבה יותר יעיל.  מה גם שבגוגל יש חיפוש מתקדם לפי סינון שדות . בכל זאת , למי ,שאינו מידען , מנוע החיפוש של you.com בהחלט תורם  רבות   לחוויית החיפוש . במנוע החיפוש של you.com אין מודעות בתשלום המופיעות  כל הזמן בתצוגה וזה בהחלט תורם גם לחויית החיפוש .

קישור למנוע החיפוש You.com ( ממליץ לכם להתנסות בו כל עוד גוגל עדיין לא רכש אותם).




תגובה 1:

לקט nידעני מס' 18 , 27 למרץ 2024

הלקט המידעני ה-18, כמו קודמיו, נועד להקנות לכם תמונת מצב מעודכנת של תחומי המידענות , ניהול התוכן , מנועי החיפוש והספריות והוא מבוסס על איסוף...