המוציאה
לאור של האנציקלופדיה הוותיקה הצליחה לא רק לשרוד בעידן האינטרנט, אלא גם להשתפר
כלכלית ■ כעת לחברה יש חבילת אתרים ותוכנות חינוכיות, והיא גם משתמשת בתוכנת בינה מלאכותית
ומוכרת אותה בעצמה
מאת : עיתון ניו יורק טיימס
בעשורים האחרונים בריטניקה התנסתה בטכנולוגיה. בשנת 2000 היא
רכשה את מלינגו (Melingo), החברה
שמייצרת את תוכנת ה-AI שלה,
בגלל יתרונותיה בעיבוד שפה טבעית ולמידת מכונה. יש לה שני צוותי טכנולוגיה, שבסיסם
בשיקגו ובתל אביב.
הפופולריות המסחררת של צ'אטבוטים כמו ChatGPT שיכנעה את מנהלי בריטניקה שהם
צריכים להשקיע יותר במרחב הזה. החברה משתמשת כעת ב-AI ביצירת
תוכן, בדיקת עובדות ותרגום למוצריה, כולל האנציקלופדיה בריטניקה המקוונת.
החברה גם יצרה צ'אטבוט של בריטניקה שמסתמך על מאגרי המידע של
האנציקלופדיה המקוונת שלה, שלדברי קאוז יש לו סבירות גבוהה יותר לדיוק מהצ'אטבוטים
הכלליים יותר שיכולים להיות מועדים ל"הזיות" - המונח הרשמי למצב בו בינה
מלאכותית ממציאה דברים. עם זאת, האתר של בריטניקה מזהיר משתמשים "לאמת את כל
המידע החשוב".
לחברה יש עוד פרויקטים המופעלים על ידי בינה מלאכותית
גנרטיבית: תוכנת לימוד בשפה האנגלית שתשתמש בטכנולוגיה כדי להפעיל אווטרים ותתאים
אישית שיעורים פרטיים לכל תלמיד; תוכנית שתעזור למורים ליצור מערכי שיעור;
ואֶגְרוֹן (מילון של מילים נרדפות) מחודש עבור אתר מרים-וובסטר שיכול להתמודד עם
ביטויים, ולא רק מילים.
https://www.britannica.com/technology/artificial-intelligence
השבמחק