חפש בבלוג זה

יום חמישי, 18 בספטמבר 2025

המאפיינים של חיפוש חדשני מסוג AI MODE במנוע החיפוש של גוגל: התנסות בישראל

 


תוכן העניינים

רקע

איך נכנסים למצב MODE  AI

מאפייני חיפוש AI MODE  בגוגל

כיצד מנוע גוגל בוחר ומשבץ קישורים בתשובות AI  MODE

ההבדל בין AI Overviews ל‑AI Mode

רשמים מהתנסות שלי ב AI MODE

 


רקע

מיליוני אנשים בארה"ב כבר משתמשים בחיפוש החדשני מבוסס הבינה המלאכותית AI Mode   כדי לחפש מידע בדרכים חדשות - לשאול שאלות המשך ארוכות ומעמיקות יותר , להשתמש בשאלות המשך כדי להתמקד לעומק במה שהם באמת רוצים לדעת, לאחרונה , AI MODE הגיע גם למשתמשים בישראל , אבל השירות זמין כרגע רק באנגלית.  ממשק בעברית עדיין לא קיים.

 מצב AI MODE הוא מאפיין חדש במנוע החיפוש של גוגל שמאפשר חיפוש חכם ומעמיק, המשלב מודלים גנרטיביים כגון Gemini יחד עם מאגר המידע העצום של גוגל, כדי לספק תשובות ממוקדות, מפורטות ושיחתיות – לא רק רשימת קישורים רגילה.

רובי סטיין, סגן נשיא למוצר במנוע החיפוש בגוגל , מתאר את הפיצ'ר הזה כדרך שבה המשתמשים יכולים לשאול שאלות מורכבות שלא מתאימות לחיפוש מסורתי לפי מילת מפתח;

במרכז AI Mode עומד מודל Gemini 2.0, שמשלב את Google Knowledge Graph עם Google Maps 

 

איך נכנסים למצב MODE  AI



קישור לחיפוש  AI MODE

https://tinyurl.com/b6ku8avs

כדי להשתמש במצב AI של Google, חובה שיהיה חשבון Google אישי. לא ניתן להשתמש במצב זה עם חשבונות ארגוניים מסוג Google Workspace (כולל חינוך), ורק בעל חשבון אישי בגיל 18 ומעלה יכול להפעיל את השירות  החדש של גוגל.

חיבור לחשבון מאפשר חוויה מלאה ומותאמת אישית, במיוחד אם מאושרות הגדרות כמו "פעילות באינטרנט ובאפליקציות".

Google Accounts: Sign in


 מאפייני חיפוש AI MODE  בגוגל

  • סינתזת מידע: המערכת סורקת מספר אתרים, מנתחת את המידע הרלוונטי ומציגה אותו כתשובה אחודה עם סיכום לקריאה.
  • הפניות למקורות: לצד התקציר ( מצד ימין ) מופיעים קישורים למקורות שמהם נלקח המידע, מה שמאפשר למשתמשים להעמיק בנושא ולבדוק את האמינות.
  • תשובות מורכבות: התכונה יעילה במיוחד לשאלות מורכבות שבעבר דרשו מספר חיפושים נפרדים. למשל, "מה עדיף לטיול משפחתי עם ילדים קטנים, חוף ים או פארק לאומי, ומה היתרונות של כל אחד?".
  • החיפוש הופך לשיחה: המשתמש מקיים דיאלוג עם גוגל, שואל שאלות ומקבל תשובות מותאמות הקשר, כולל אפשרות להמשך שאלות (follow-up) מבלי להתחיל מחדש.
  • תמיכה בקלט מגוון: אפשר לשאול שאלות בכתיבה, בדיבור, צילום תמונה או העלאת תמונה – המערכת יודעת להבין ולשלב הכל (multimodal)
  • פירוק השאלה לתת-נושאים: המערכת של גוגל מחלקת את השאלה למרכיבים  ,(query fan-out), שואלת שאלות משנה מאחורי הקלעים ומרכיבה תשובה אינטגרטיבית שמכסה כמה היבטים מרכזיים של השאילתה.
  • שליפת ידע חכמה: המודלים סורקים את הרשת לא רק לפי דירוגים, אלא גם מוצאים פסקאות, רשימות או משפטים מתוך העמודים עצמם שמספקים תשובות רלוונטיות (passage-level retrieval).

לסיכום

מדובר במעבר מתוצאות חיפוש מסורתיות לחוויה שיחתית-גנרטיבית, בה הקשר והשיח המרכזיים, והמענה הרבה יותר מעמיק – עם אפשרות להיכנס לעומק הנושא, לזהות הקשרים ולבצע חיפושים מרובי-שלבים במסך אחד.


ההבדל בין AI Overviews ל‑AI Mode

ההבדל המרכזי בין AI Overviews לבין AI Mode במנוע החיפוש של גוגל הוא ברמת העומק והאינטראקטיביות של התשובה: בעוד ש-AI Overviewsמספק תקצירים מהירים ותמציתיים לראש תוצאות החיפוש , אז מצב  AI Mode מציע חוויה שיחתית, מעמיקה יותר ומסתעפת, עם אפשרות להמשך בירור ושאלות המשך בזמן אמת.

מהו AI Overviews 

  • זו תכונה המופיעה כ"סנאפשוט" קצר בראש העמוד הראשי, ומבוססת על סיכום גנרטיבי של מידע ממקורות אינטרנטיים אמינים.
  • מספק מענה ענייני, תמציתי ומהיר למרבית השאילתות – לרוב ללא דיאלוג ממשי עם המשתמש, וכולל לינקים למקורות מהם הורכב התוכן.
  • מתאים לשאלות פשוטות, עובדתיות או בקשות לסיכום מהיר.
  • ממשיך להציג מתחתיו את רשימת התוצאות המסורתיות ("הקישורים הכחולים").

  • כיצד גוגל בוחר ומשבץ קישורים בתשובות AI MODE
  • השאלה "מתפצלת" אוטומטית לשאלות משנה שמנוסחות ונשלחות לחיפוש רגיל במקביל (query fan-out), וכל תת-נושא נבדק במקורות מידע שונים.
  • הצגת הקישורים מורכבת מהמלצות המכונות "inline links": המערכת מזהה משפטים או נושאים בהם המשתמש צפוי לרצות הרחבה או אימות, ומשבצת קישור ישירות בתוך הפסקה, או ליד חלקי התשובה השונים.

AI Mode -מהות הקישורים המוצגים

  • לעיתים מדובר בקישורים לדפים ברשת, לעיתים למידע מ-Google Maps או שירותים נוספים של גוגל (כגון מידע עסקי או חוות דעת).
  • בחלק מהמקרים, יוצגו 3–5 מקורות עיקריים, בדומה לפרקטיקת הציטוט המקובלת באנציקלופדיות, ולעיתים אף יותר, לפי טיב ואופי המידע הקיים.
  • גוגל מצהירה כי ה"מטרה ארוכת הטווח" היא להעשיר את תשובות ה-AI בקישורים קונטקסטואליים ולאפשר לבעלי אתרים לקבל יותר חשיפה וקליקים גם בסביבת AI.

סיכום

  • הצגת הקישור, מצד ימין של הסיכום, תמיד מיועדת לאפשר בחינה אנושית של המידע – האם להעמיק, לאמת, או לבצע חקירה נוספת ישירות מהתשובה הדינמית שקיבלת בAI Mode.

רשמים מהתנסות שלי ב AI MODE

ערכתי  השבוע כמה וכמה חיפושי  מידע  באנגלית במצב  AI MODE בגוגל והתרשמתי מאד לטובה מהיכולות החדשות  שלו. זה לא פיצ'ר חולף אלא שינוי משמעותי בחיפוש: ממנוע קישורים פשוט לשיחה חכמה שמבינה הקשר ומבצעת פעולות.

 אחד הנושאים שחקרתי במצב של  AI MODE

אילו מדינות בעולם יש מחסור משמעותי במורים?

Which country has today the most severe teacher shortage

 קיבלתי סיכום ממצה היטב של אותם מדינות בהם יש מחסור משמעותי במורים , ובצד ימין של המסך הוצגו בפני רשימת הקישורים של מקורות המידע עליו התבסס הסיכום .

השילוב של צ'אטבוט AI ג'מיני, מאפשר לשאול שאלות ולהוסיף שאלות נוספות לשיחה מבלי לאבד את ההקשר המקורי.

 קישור לסיכום המעולה שקיבלתי

https://tinyurl.com/4v3xyzar 

  

 

ראו גם: I tried Google Search's new AI Mode, and I might not search any other way again

AI Mode is brilliant, even if it's coming for my job.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

המאפיינים של חיפוש חדשני מסוג AI MODE במנוע החיפוש של גוגל: התנסות בישראל

  תוכן העניינים רקע איך נכנסים למצב  MODE   AI מאפייני חיפוש   AI MODE   בגוגל כיצד מנוע גוגל בוחר ומשבץ קישורים בתשובות  AI  MODE...