חפש בבלוג זה

יום רביעי, 24 ביוני 2015

מתודולוגיה ושלבי עבודה בהקמת מרכז מידע מתוקשב באינטרנט




הקמה ותשתית :  הקמת מרכז המידע באינטרנט  שיתבסס על פלטפורמת וורדפרס


תפעול מידעני וניהול תוכן : לאחר הקמת התשתית יהיה צריך להזין ולקטלג את כל פריטי התוכן והתמונות , כולל מילות מפתח  וכתיבת תקצירים. זהו שלב עתיר עבודה שעשוי להימשך בין שלושה חודשים לשנתיים ( תלוי בהיקף החומר ובכמות כוח האדם ) . 



יום שבת, 20 ביוני 2015

Dashboard (לוח מחוונים או לוח בקרה) בניהול תוכן

מסכי ה Dashboard ( מסכי בקרה או לוח מחוונים) הם החלק החשוב ביותר של כל ממשק, לב ליבה של התנהלות ניהול התוכן . מדובר ,למעשה על לוח בקרה הוא אוסף של הפעולות העיקריות בניהול כדי שבמבט אחד נוכל לראות את כל אפשרויות הפעולה מבחינת ניהול פריטי התוכן . תצוגה של אפשרויות הביצוע החשובות ביותר למשתמש, בפורמט נגיש, שמיש וידידותי.

  לסקירה המלאה




 

יום רביעי, 27 במאי 2015

ניהול מידע והתייעלות באמצעות תוכנות דוא"ל חכמות



על פי גרטנר, 30 אחוזים מהזמן שאנו משקיעים במיון, חיפוש וקריאת מיילים הוא זמן מבוזבז. חיסכון של הזמן הזה יכול לחסוך גם כסף רב לארגונים. חברת הסטארטאפ הישראלית Knowmail טוענת שלה יש את הפתרון.


יום שבת, 23 במאי 2015

רב-מנוע לחיפוש ברשתות-חברתיות



ריבוי מקורות המידע מרשתות חברתיות כגון טוויטר, פייסבוק , טאמבלר ואחרים הביא להתפתחות מנוע חיפוש ייעודיים לחיפוש בהם . אחד ממנועי החיפוש הייעודיים האלו הוא Social Searcher , שמחפש בו-זמנית בכמה וכמה רשתות חברתיות ומציג את הממצאים באופן מקביל בלוח תצוגה מאוחד.


יום רביעי, 20 במאי 2015

מערכת איסוף מידע חדשנית של Lexisnexis



אנו מכירים זה זמן רב כלים מתוקשבים שונים לאיסוף מידע באינטרנט ובמאגרי מידע כמו  Google ALRET  שסורקים במהירות וביעילות את מרחב האינטרנט ומתריעים בפנינו על מידע חדש באתרים שונים, אך המערכת החדשנית שהציגה חברת Lexisnexis בכנס מידע 2015 במלון הילטון בתל אביב היא,  ללא ספק, פריצת דרך מידענית ומודיעינית.

מדובר על מערכת מתקדמת לאיסוף מידע ממקורות מידע גלויים היודעת לא רק לאסוף מידע חדש בנושאים נדרשים אלא גם לבצע ניתוח ראשוני של המידע שאותר , כולל תמלול קטעי וידאו .

לסקירה המלאה באתר ידע וסקרנות דיגיטלית


יום ראשון, 17 במאי 2015

יצירת אוספים דיגיטליים בגוגל פלוס וניהולם


אם תקחו את המוצרים השונים של גוגל בתוך גוגל פלוס – מדובר במוצרים נהדרים עם משתמשים רבים ברחבי העולם.

אחד המוצרים החדשניים ( מאי 2015) הוא מנגנון ליצירת אוספים דיגיטליים וניהול פריטי מידע. למעשה , מדובר כאן במערכת לאצירת תוכן.




יום רביעי, 6 במאי 2015

כלי משוב והפצת מידע

כל מי שעוסק היום בתחומי המידענות  וניהול המידע הדיגיטלי צריך לדעת לנצל כמה כלים מתוקשבים חשובים לשיפור המשוב עם הלקוחות והמשתמשים ולשיפור הפצת המידע  , לכן צריך לדעת להכיר מחוללי סקרים מקוונים באינטרנט וגם  מחוללים למשלוח ניוזלטרים.
ההמלצות כאן מבוססות על התמודדות  מעשית בתחומי שיפור המשוב ושיפור הפצת המידע  בחברות בחו"ל וגם בארץ. 



עם איזה כלי בינה מלאכותית נכון לעבוד?

חלק א'   מאת: ד"ר יכין אפשטיין   הרבה שואלים אותי: עם איזו בינה מלאכותית כדאי לעבוד? אבל האמת היא – זו לא השאלה הנכונה. העניין הו...