יום שני, 9 ביוני 2014

אוצרות תוכן , תמונת מצב 2014


  סדרת תמונת הידע המידעני , סקירה מס' 14 , יוני  2014 , גרסה מס' 4 

ליקט וערך : עמי סלנט 

מחקרים מעודכנים מלמדים כי המידע הדיגיטאלי מכפיל את עצמו כל 18 –עד 24 חודשים (Kelly 2013 ). כתוצאה מכך המשימה של איתור המידע המתאים  והמשמעותי הופכת להיותך מורכבת וקשה מיום ליום ליום. הצורך להתמקד במידע הדיגיטאלי המתאים והרלבנטי הביא בשנים האחרונות להתפתחות המתודולגיה הנקראת "אוצרות תוכן" (content curation).




הרעיון העיקרי של תחום אוצרות התוכן הוא לסנן ולמקד את מקורות המידע שניתן לתת בהם אמון או מקורות המידע שיוצרים משמעות ברורה יותר ( Rosenbaum . 2011). הגורמים שתרמו תרומה נכבדת להתפתחות הצורך באוצרות תוכן , הם עודפות המידע ברשתות החברתיות כגון פייסבוק וטוויטר , שהביאו בעקבותיהם נחשולי מידע אדירים, מרביתם לא איכותיים ולא משמעותיים ( Ming-Shu Yuan, 2013 ) .

בסקירה המפורטת והמקיפה ניתן לקרוא על תהליכים לניהול תהליכי אוצרות תוכן , כלים מתוקשבים לאצירת תוכן , המלצות מומחים לגבי כלים מתוקשבים ועוד...


נשמח לקבל השלמות , תוספות והמלצות נוספות...


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה