חפש בבלוג זה

יום רביעי, 25 במאי 2016

מנועי חיפוש והשפעת בועת "הסינון"


בועת "הסינון"  הוא מונח שאותו טבע אקטיביסט האינטרנט, אלי פאריסר, בספר שכתב הנושא כותרת זהה, כדי לתאר תופעה שבה אתרי אינטרנט עושים שימוש באלגוריתמים כדי לנחש את אופי המידע שהגולש רוצה למצוא.
האלגוריתמים מסננים את המידע המוצג בהתאם למידע שנאסף בעבר על הגולש (מקומו הגאוגרפי, התנהגותו בעבר ברשת האינטרנט והיסטוריית חיפושים). באופן זה אתר האינטרנט מציג לגולש רק את אותו מידע אשר קיים סיכוי גבוה כי יעורר עניין בהתבסס על העדפות הגולש בעבר.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

איפה מוצאת הבינה המלאכותית את התשובות לשאלות שלכם?

  מאת : מיטל וייזברג , עיתון גלובס, 8 בדצמבר 2025 מחקר חדש של חברת Semrush, שבדק 150 אלף תשובות שסיפקו מערכות בינה מלאכותית ביוני השנה, ...