חפש בבלוג זה

יום רביעי, 25 במאי 2016

מנועי חיפוש והשפעת בועת "הסינון"


בועת "הסינון"  הוא מונח שאותו טבע אקטיביסט האינטרנט, אלי פאריסר, בספר שכתב הנושא כותרת זהה, כדי לתאר תופעה שבה אתרי אינטרנט עושים שימוש באלגוריתמים כדי לנחש את אופי המידע שהגולש רוצה למצוא.
האלגוריתמים מסננים את המידע המוצג בהתאם למידע שנאסף בעבר על הגולש (מקומו הגאוגרפי, התנהגותו בעבר ברשת האינטרנט והיסטוריית חיפושים). באופן זה אתר האינטרנט מציג לגולש רק את אותו מידע אשר קיים סיכוי גבוה כי יעורר עניין בהתבסס על העדפות הגולש בעבר.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

בעיית הירידה בחשיפה בקבוצות פייסבוק וLinkedin, אפריל 2024

  הקבוצות  בפייסבוק , במיוחד , הרגישו ירידה משמעותית בחשיפה בשנה האחרונה חשיפה אורגנית היא כמות הגולשים שנחשפו לפוסט שלך מבלי שהשקעת בכך...