גוגל (Google) הודיעה במהלך
סוף השבוע כי עדכנה את תוצאות החיפוש של מנוע החיפוש שלה, Google Search, כמו
גם את תוצאות החיפוש במפות ה-Google Maps, כך
שיציגו תוצאות המבוססות על המיקום הגאוגרפי של המשתמש. זאת בניגוד למה שהוצג עד
כה, אשר היה מבוסס על שם המתחם (דומיין) דרכו גלש המשתמש.
עד
היום למשל, אם בוצע חיפוש של משהו מסוים באתר Google.com, היה
מתקבל תוצאות שרלוונטיות יותר לארה"ב בעוד חיפוש בגירסה המקומית, Google.co.il, היה
מניב תוצאות שרלוונטיות יותר לישראל, בעוד google.co.uk הציג
תוצאות שרלוונטיות לבריטניה, וכן הלאה. כעת, לא משנה באיזה אתר של גוגל גולשים, תוצאות
החיפוש יבוססו על המקום הפיזי בו נמצאים, מה שיכול להקל במיוחד על מטיילים – אך
להקשות על אנשים שמשתמשים בגוגל כדי לזהות טרנדים עולמיים.
"אם
אתם גר באוסטרליה, תקבלו אוטומטית את השירות שמתאים לאוסטרליה", אמרה מנהלת
המוצר בגוגל אוולין קאו, "ואם תסעו לניו זילנד התוצאות ישתנו בהתאם. לספק
תוצאות חיפוש שרלוונטיות למקום בו אתם נמצאים הוא חלק מהותי בלספק לכם את המידע
המדויק ביותר".
החיפוש מבוסס המקום יהיה זמין דרך כל אתרי גוגל בנייד, באתר
השולחני, באפליקציית Google ובאפליקציית המפות Google Maps. מי שבכל זאת מעדיף לקבל תוצאות שרלוונטיות למדינות אחרות יוכל
לשנות זאת על ידי שינוי אזור החיפוש דרך תפריט ההגדרות, שכן שינוי שם המתחם בכתובת
ה-URL כ אמור כבר לא יפעל יותר.
הערכת "השיפור" מנקודת מבט מידענית
המידען הבריטי פיל ברדלי,
בדק בצורה שיטתית את "השיפור" האחרון והגיע למסקנה כי הדבר רק מקשה על המחפשים שאינם בהכרח רוצים לקבל בראש הרשימה
תוצאות רק מהמדינה/אזור שלהם . Google improves search; makes it much harder
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה