חפש בבלוג זה

יום חמישי, 17 במאי 2018

מה שלמדתי בכנס מידע 2018 : מסנני Full – Text במאגר החינוכי ERIC



   מתוך הרצאתה המרתקת של המידענית טל קמינסקי רוזנברג בכנס מידע 2018 , 16 במאי , מלון הילטון תל אביב .


כיום מידענים , אנשי חינוך, מרצים ותלמידי מחקר אינם מסתפקים עוד בחיפוש ביבליוגראפי של תקצירים לבד  אלא זקוקים יותר ויותר למאמר המלא בטקסט ( Full-Text).

 מאגר המידע החינוכי ERIC  החופשי באינטרנט היה אחד החלוצים בהנגשת מאמרים בטקסט מלא , לצד התקציר .  

במאגר העצום של ERIC ניתן להפעיל מסננים שיאפשרו קבלת תוצאות החיפוש רק בFull – Text  כפי שניתן לראות בצילומי המסך הבאים :



על מאגר ERIC

ERIC (ראשי תיבות של "Education Resources Information Center" - בעברית, "מרכז מקורות מידע על חינוך") הוא שמו של מאגר מידע ביבליוגרפי, העוסק בתחום מדעי החינוך. המאגר מכיל רישום ביבליוגרפי של 1.6 מיליון פרסומים, מאמרים מדעיים בעלי ביקורת עמיתים, חסרי ביקורת עמיתים, ספרים, נירות עמדה, סיכומי כינוסים מדעיים ופרסומים אחרים בתחום החינוך שפורסמו החל משנת 1966 בשפה האנגלית.

המאגר הממומן על ידי מחלקת החינוך של ארצות הברית, מאפשר לגולשים גם להציע חומר להוספה אל מאגר המידע.

בשנת 2008 הורחבו תחומי הסיקור של שיטות המחקר השונות הקשורות לחינוך ולמדעי החברה. היקף המאמרים והמחקרים בתחומי שיטות המחקר מכסה הן את תחומי המחקר האיכותני והן את תחומי המחקר הכמותי.

מסנני חיפוש: החיפוש כיום במאגר ERIC הוא הרבה יותר פרמטרי ומדויק. כאשר מחפשים במצב ADVANCED SEARCH ניתן להגביל מבחינת הז'אנרים את השאילתא לעשרות סוגי חומרים וסוגי מחקרים עפ"י הסימון בתיבה נגללת





תגובה 1:

לקט nידעני מס' 18 , 27 למרץ 2024

הלקט המידעני ה-18, כמו קודמיו, נועד להקנות לכם תמונת מצב מעודכנת של תחומי המידענות , ניהול התוכן , מנועי החיפוש והספריות והוא מבוסס על איסוף...