חפש בבלוג זה

יום שלישי, 19 ביוני 2018

הפצת תכנים בפייסבוק בעקבות שינוי האלגוריתם של פייסבוק




  בשנים האחרונות הפך הפייסבוק אמצע הפצה מרכזי ליצרני תכנים דיגיטליים  בתחומי דעת שונים ( כגון כותבי בלוגים , מנהלי אתרי תוכן ומנהלי פורטלים ואני בתוכם) .
 באופן מעשי, הפצה של תכנים דיגיטליים חדשים בפייסבוק נעשית בערוצים הבאים :

1.    דף הטיים-ליין (פרופילים אישיים)
2.    דף עסקי או דף נושאי
3.    קבוצת פייסבוק 

4. ערוץ Events 

 בעקבות השינויים בחודש מרץ 2018 באלגוריתם של פייסבוק ראינו כי יש עלייה משמעותית ביעילות ההפצה דרך קבוצות פייסבוק לעומת ירידה בדפים עסקיים אישיים .

 עפ"י אנה בן שבת , 2018 החשיפה בעמוד העסקי ירדה וגם זו בעמודים האישיים השתנתה והקבוצות- הקבוצות ממשיכות לפרוח.


איך עובד האלגוריתם של פייסבוק בשנת 2018 ?
כשאנחנו נכנסים לפייסבוק יש אלפי פוסטים פוטנציאלים שרק מחכים שנראה אותם בפיד שלנו, תפקיד האלגוריתם של פייסבוק הוא לסדר את הפוסטים האלה בסדר המדויק שיביא אותנו לחווית גלישה מרתקת. על פי ההצהרה האחרונה של פייסבוק האלגוריתם של פייסבוק מתבסס על 4 אספקטים: מלאי הפוסטים הקיים בכל רגע נתון, אינטרקציות עם הפוסט עד עכשיו, העדפות התוכן של הגולש והציון הכולל.
אינטרקציות עם הפוסט הן אחד מהאינדיקטורים הכי משמעותיים של פייסבוק כדי להחליט האם הפוסט שווה הפצה אורגנית רחבה או לא.
אם בעבר פייסבוק לקח בחשבון את כל סוגי האינטרקציות, מעתה פייסבוק לוקח בחשבון בעיקר אינטרקציות "אקטיביות" ולא "פסיביות":
  • מתי הפוסט עלה
  • סוג התוכן (תמונה, מלל, וידאו, לינק וכו')
  • זמן השהייה מול תוכן
  • מספר התגובות או הלייקים על תוכן
  • מידת האינפורמטיביות של הפוסט
  • מידת המעורבות בתוכן פוסט ששותף בפיד של מישהו אחר
  • שיתוף התוכן כלינק בתוך המסנג'ר
  • מידת התגובתיות לתגובות על וידאו
  •  מעורבות כללית (שכוללת צפייה בתמונה, לחיצה על לינק, לחיצה על 'קרא עוד...' וכו')
מקור וקרדיט : אנה בן שבת , 2018
אחת מהסיבות שהחשיפה של הדפים העסקיים "ירדה" ואילו של הפרופילים האישיים  ( טיים-ליין ) והקבוצות "עלתה" היא בדיוק מהסיבה הזו. פוסטים שעולים בפרופילים אישיים ובקבוצות הם פוסטים שזוכים מהסביבה ליותר אינטרקציות אקטיביות: לייקים, תגובות, שיתופים ואילו אלה של הדפים העסקיים זוכות לאינטרקציות פסיביות בעיקר.
מה נחשבת אינטרקציה פסיבית?
  • צפייה שקטה בפוסט
  • צפייה שקטה בסרטון
  • קליק על קישור
מה נחשבת אינטרקציה אקטיבית?
  • כתיבת תגובה
  • שיתוף
  • לייק
 מקור וקרדיט : אנה בן שבת , 2018

מועדי הפצה בפייסבוק

הזמן הטוב ביותר לפרסם בפייסבוק הוא בעצם הזמן בו קהל הגולשים נמצא בפייסבוק – השאלה היא מתי הקהל שלכם נמצא בפייסבוק?
יש זמנים במהלך היום בהם יש פעילות פייסבוקית מאוד אינטנסיבית, מפרופילים אישיים ומדפים עסקיים.

יש שעות פופולריות בפייסבוק בהן התחרות על תשומת הלב של המשתמשים גדולה מאוד.

הסיכוי שאתם תנצחו בתחרות הזו, והעוקבים שלכם יראו דווקא את הפוסטים שלכם, ואף יגיבו עליהם, הוא קטן.  

עפ"י הניסיון שלי:  אחרי שעה 15:00 מספר הסטאטוסים המפורסמים בדפים ובקבוצות זוכה ליותר חשיפה .
פוסטים שהפצתי אחרי שעה  15:00 יצרו רמת מעורבות ואינטראקציה גבוהה יותר .
התזמון הטוב ביותר להפצת תכנים בפייסבוק הוא יום שישי ב15:00 ובשעה שש בבוקר,  ובשבת החל מ15:00 .

סיכום אופרטיבי

האינדיקטורים  החשובים כיום להפצת התכנים וחשיפתם מבחינת  האלגוריתם של פייסבוק :

שיתופים משולבי תגובות
שיתוף של תוכן לא מספיק היום לפייסבוק. פייסבוק תקדם פוסטים שלא רק שותפו אלא גם זכו לתגובות של החברים של המשתף. פוסטים נטולי התייחסות פשוט יתאדו מן העולם.
ירידת חשיבות הלייק וחבריו
כיום , נכון ליוני ף 2018 לייקים נמצאים בתחתית הרשימה של אינטרקציה אקטיבית
עליית חשיבות התמונות והוידאו
 תכנים משולבי תמונות או משולבי וידאו הם אלה שמעודדים ומניבים את המעורבות והתגובות הרבות ביותר.
 קבוצות פייסבוק
מידת המעורבות בקבוצות פייסבוק איכותיות היא גורם משמעותי. בין אם יוצרים קבוצת פייסבוק או לוקחים חלק פעיל בקבוצה קיימת. זו דרך יעילה להראות להפיץ תכנים ולהראות את ערכם.

בעיית היקף ההפצה בפייסבוק נותרה בעינה
כשאתם מייצרים פוסט ומפיצים אותו ברשת החברתית , פייסבוק חושפת אותו לאחוז קטן מהחברים או העוקבים שלכם (אוכלוסיית המדגם) כדי לבדוק את טיבו. בהתאם לתגובה שלהם המערכת מחליטה אם להמשיך לחשוף אותו לאנשים נוספים. אם הפוסט יצר אינטראקציה גבוהה באוכלוסיית המדגם, המערכת תמשיך לחשוף אותו לאוכלוסייה נוספת. זאת הדרך שפייסבוק ממיינת תוכן לדרגות איכות.
התוצאה של מיבדקים אלו פירושה שהתכנים שהפצתם כפייסבוק מגיעים ל10-20% מהעוקבים שלכם . זה בהחלט נתון נמוך , אבל היקף העוקבים אחריכם בפייסבוק הוא עדיין הרבה הרבה יותר גבוה מאשר המנויים שלכם במייל בבלוגים או באתר האינטרנט . ולכן , למרות החשיפה רק ל20% מהעוקבים עדיין כדאי להשתמש בפייסבוק כערוץ הפצה עיקרי .

 מקורות המידע







4 תגובות:

  1. תודה רבה. כתבה מעניינת

    השבמחק
  2. http://father4justice.bloger.co.il/

    https://father4justiceisrael.blogspot.com/?m=0

    https://father4justiceisrael.wordpress.com/

    השבמחק
  3. מעניין הנתון של חשיפה רחבה דוקא ביום ששי בשעה 1500.... שעת הסיאסטה. האם זה קידום אורגני?

    השבמחק
  4. מעניין הנתון של חשיפה רחבה דוקא ביום ששי בשעה 1500.... שעת הסיאסטה. האם זה קידום אורגני?

    השבמחק

השיפורים והחידושים בפלטפורמת Google Gemini , נובמבר 2024

  חקר , למד והתנסה : עמי סלנט , מידען   חזרתי לאחרונה להתנסות מידענית בפלטפורמת הבינה המלאכותית ג'ימיני של גוגל   והופתעתי לטובה ...