חפש בבלוג זה

יום שני, 11 במרץ 2019

מנוע החיפוש Semantic Scholar : תמונת מצב 2019


לאחרונה ,תוצאות חיפוש מתוך מנוע החיפוש Semantic Scholar מופיעות גם בין ממצאי החיפוש של מנוע החיפוש גוגל .
המנוע Semantic Scholar משלב בינה מלאכותית בתהליך החיפוש ופותח במקור ע"י פרופסור אורן עציוני.
צורת החיפוש של Semantic Scholar שונה ממנועי חיפוש אחרים ומבוססת על בינה מלאכותית. בשיטה זו מנוע החיפוש כמו "מבין" את המאמר, ודולה ממנו את מילות המפתח מבלי להיות תלוי במלים שהגדירו המחבר או המו"ל. הוא גם מסוגל למשל להבין מי מבין המאמרים המצוטטים במאמר היו חשובים למאמר, ומי צוטטו לצורך רקע בלבד.
המנוע Semantic Scholar מכסה כיום 40 מיליון מאמרי מחקר בתחום מדעי המחשב  , רפואה ומדעי המוח. לפני שנתיים הם החלו למפתח חלקים משמעותייים מתוך המאגר הביורפואי  PubMed כמו כן , נוספו לו כמה פילטרים לעידון השאילתה. המנוע מבוסס בינה מלאכותית,  סורק מאמרים מדעיים בווב, מזהה ציטוטים והפניות  בטקסט  וממפתח את הסטים של  הנתונים ושיטות המחקר שבהם נעשה שימוש. המטרה לסייע לאנשי מדע ולתת בידם כלי לניתוח המצב בתחום המחקר שלהם, בדרך ידידותית.
המנוע Semantic Scholar החל גם למפתח מאמרים של אנשי מדע המתפרסמים בבלוגים הקשורים לתחומי הדעת של מדעי המחשב, רפואה ונדעי המוח.
דוגמא של חיפוש במנוע החיפוש Semantic Scholar

Finding experts in GrapAL



אורן עציוני הוא פרופסור למחשבים באוניברסיטת וושינגטון והקים במשך 20 שנה גם כמה עשרות חברות סטארט-אפ מוצלחות אשר את רובן מכר בעשרות מיליוני דולרים.

כמו כן, פרופסור אורן עציוני היה בין המייסדים של מנוע החיפוש  MetaCrawler  בשנת 1996.

עציוני, 47, נולד בניו-יורק אבל עבר לישראל בגיל שנה לאחר גירושי הוריו, ניצולי שואה שנפגשו בישראל .

אביו צלח את הפלמ"ח, המשיך ללימודים אקדמאים, עבד על הדוקטורט באוניברסיטת ברקלי בקליפורניה ולימד בניו-יורק באוניברסיטת קולומביה.



 

  מקורות

 

  מקור 1 : How a new AI powered search engine is changing how neuroscientists do research


מקור 3 : Could This Search Engine Save Your Life?

מקור 5 : AI2’s Semantic Scholar spices up academic search engine with blogs, videos and more

  ראו גם :

Construction of the Literature Graph in Semantic Scholar

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

בעיית הירידה בחשיפה בקבוצות פייסבוק וLinkedin, אפריל 2024

  הקבוצות  בפייסבוק , במיוחד , הרגישו ירידה משמעותית בחשיפה בשנה האחרונה חשיפה אורגנית היא כמות הגולשים שנחשפו לפוסט שלך מבלי שהשקעת בכך...