חפש בבלוג זה

יום שלישי, 16 במאי 2023

סימנים ראשונים לעייפת הבינה המלאכותית

 

 

מאת: גל מור

אודות הכותב

החל מימיו ככתב טכנולוגיה ב-ynet ו-"חורים ברשת", גל מור ליווה וסיקר רבות מהטכנולוגיות הדיגיטליות החדשות בשפה ובעומק שהפכו אותן נגישות ומובנות לקהל בישראל.

גל מור נחשב ומעורך מאד כמומחה המוביל בישראל לתחומי התוכן הדיגיטלי , ודרכי יצירתו והפקתו

כיום :  Guruz Chief Product Officer at 



הכלל הראשון להבנת כל טכנולוגיה משבשת זה שאין נסים ואין אלכימיה. דברים לא קורים בחלל. כל התפתחות היא הדרגתית ובאה על כתפי זו שקדמה לה. הכלל השני זה שהבינה המלאכותית הגנרטיבית לא יוזמת דבר ולעולם מופעלת על ידי יוצרים אנושיים, כלי מתקדם ומעורר התפעלות, אך עדיין כלי.  

אם אתה לא מבין באמת איך זה בדיוק עובד שאל מדעני דאטה שיסבירו לך שאין שום נסים במודלי שפה שמיישמים תבניות סטטיסטיות כדי לחולל טקסטים בשפה טבעית. מי שחרשו על המודלים האלה בחודשים האחרונים אפילו יספרו לך שהם רחוקים משלמות ונדרשת הרבה מאוד עבודה אנושית כדי לחולל תוצאות מרשימות.

כרגע אנו חוזים בבהלה לזהב ב"מירוץ חימוש" בתחום ה-Generative AI. השוק מוצף בכלים ואנשים משתמשים בכלים האלה כדי לייצר תכנים שרובם המכריע בינוני ומטה. במקביל, הרבה אנשים עושים כסף ממומחיות שרכשו רק לפני רגע. אלה פערי ארביטראז' של ידע. בסוף כולם יגיעו לעמק השווה בשימוש בכלים. האדג' של אלה שישכילו להפיק את המירב מהטכנולוגיות החדשות לא יהיה טכני אלא אנושי. 

כן, גם במקרה זה האדם שבטנק ה-AI ינצח. בימים אלה ניכרים סימנים ראשונים לעייפת AI. המניע הראשוני שהביא להתפתחות התקשורת היה רצון בקשר אנושי. אין שום דבר מלהיב במכונות שמדברות עם מכונות. אנשים מתחברים לתכנים שאנשים יצרו אותם, בזכות האוטוריטה, הקול הייחודי, האנושיות. זה נכון גם למותגים.

גם אם תהיו מאסטרים בכלים ותפיקו דרכם תכנים חסר השראה וייחוד, אפילו ילווו באפקטים וצהלולים, זה פשוט לא יעניין. מה שמחזיר אותנו לנקודה האנושית. אני לא טוען שהכלים לא חשובים אלא שהטכנולוגיה היא אמצעי, לא מטרה. למדו לשלוט בכלים ותפיקו דרכם את קול היוצר הייחודי שלכם או אל תטרחו בכלל.  

מקור וקרדיט  , גל מור

לפוסט המלא בלינקאין

 ראו גם : 



Negative Consequences: Reduced creativity and critical thinking: If people rely too heavily on AI and ChatGPT for decision-making and problem-solving, they may become less skilled at these tasks themselves, which could limit their ability to innovate and adapt to new situations

The Consequences of Relying Too Much on AI

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

לקט nידעני מס' 18 , 27 למרץ 2024

הלקט המידעני ה-18, כמו קודמיו, נועד להקנות לכם תמונת מצב מעודכנת של תחומי המידענות , ניהול התוכן , מנועי החיפוש והספריות והוא מבוסס על איסוף...