חפש בבלוג זה

יום רביעי, 16 ביוני 2021

כלים ופלטפורמות שעוזרים לך לנהל את התוכן החברתי שלך, תמונת מצב 2021

 



 

הקדמה עורך הבלוג  , עמי סלנט , מידען  

 

לא מעט מהמידע המקצועי של מידענים ומנהלי תוכן זורם כיום ברשתות החברתיות , כגון טוויטר , פייסבוק ולינקדין ולכן חשוב להכיר את הכלים והפלטפורמות  המקוונות הקיימות והשימושיות לניהול, גילוי ולמעקב של התוכן החברתי.  

 

בתוך מרבצי התוכן החברתי העצומים שהם , בדרך כלל חסרי ערך, חבוי לעתים גם מידע מקצועי  בעל ערך,  וחשוב להכיר את הכלים הדיגיטלים שיעזרו לכן לגלות אותו .

 

בסיום הסקירה,  אני מציג מניסיוני ומתוך התנסות שלי ושל מנהלי תוכן אחרים את הכלים המומלצים לניהול דיגיטלי של התכנים ברשתות חברתיות .

 

הכלים עוזרים לך לנהל את התוכן החברתי שלך

בקרה מידענית ברשתות חברתיות : המקרה של TweetDeck

 

כתובת באינטרנט : https://tweetdeck.twitter.com/




 

טוויטדק (TweetDeck) הוא לוח בקרה וסטודיו שמאפשר לנהול את החשבון ה-Twitter (טוויטר) שלכם במקום אחד, בצורה קלה ופשוטה וזאת עם כלים קלים במיוחד לכל יוצר, עסק או ארגון. אפשר לחלק את לוח הבקרה לעמודות שונות ובכך לעקוב ולבצע דברים במקביל במסך מרכז אחד.


במקור,טוויטדק (TweetDeck) נוצרה בתור חברה עצמית לניהול חשבונות טוויטר. בשנת 2011, טוויטר רכשה את הכלי הזה והטמיעה אותו כחלק מהשירותים של החברה כדי לסייע לעסקים ולגופים בניהול חשבונם בטוויטר.

 

טוויטדק , בשונה מהרשת החברתית, מאפשרת לקבל את כל המידע החשוב לכם בתוך לוח בקרה אחד ובודד.


ניתן להוסיף לשם עמודות רבות כאשר כל עמודה יכולה לכלול כלים ואפשרויות כמו מעקב אחר חשבונות, קבלת הודעות, מעקב אחר עוקבים, תזמון פוסטים, תגובות העוקבים , פעילות מקבילה של העוקבים ועוד.

 

טוויטדק (TweetDeck) מאפשרת ליצור עמודות ללא הגבלה של מידע שחשוב לכם לעקוב אחריו במקביל. ככתוב מקודם, כל עמודה כוללת תכונה שונה, אלו הם:


    בית – זהו עמוד הניוזפיד שלכם וכאן אפשר לקבל מידע על כל מה שקורה בטוויטר. לרוב מדובר על פוסטים של משתמשים שאתם עוקבים אחריהם, פוסטים שלכם.

        משתמש – כאן ניתן לעקוב אחר המתרחש אצל משתמש ספציפי, יכול להיות המשתמש שלכם, הלקוח שלכם או המתחרה שלכם.

       התראות – כאן ניתן להציג התראות של חשבון הטוויטר, מי עקב אחריכם, מי סימן אהבתי לפוסט ועוד.

       חיפוש – עמודה המאפשרת לעקוב ולנטר אחר המתרחש לפי מילת מפתח או כמה מילים. אפשר גם להזין האשתגים.

  רשימה – אם אתם מנהלים רשימה של משתמשים בטוויטר או עוקבים אחר רשימה כזו, תוכלו להציג אותם בעמודה ייעודית.

       קולקציה – אם יצרתם אוסף של פוסטים, תוכלו להציג אותם בעמודה נפרדת.

      במגמה – כאן אפשר לעקוב אחר עדכונים ומגמתיות בטוויטר. זה עוזר לכם להיות עם אצבע על הדופק אחר הקורה בעולם.

       לייקים – עמודה זו מאפשרת לכם לראות את כל הפוסטים שסימנתם להם לייק.


הודעות – עמודה המאפשרת לכם לשלוח הודעות פרטיות למשתמשים אחרים ולראות הודעות פרטיות שנשלחות אליכם.

        אזכורים – עמודה זו מסייעת לכם לקבל מידע על משתמשים שאזכרו אתכם בפוסט או בתגובה מסויימת. אזכור נעשה על ידי הוספת כרוכית (@).

      עוקבים – עמודה שמציגה את העוקבים החדשים שלכם בתקופה האחרונה.

       תזמונים – עמודה שמציגה לכם את הפוסטים המתוזמנים שלכם בעתיד.

        יומן פעילות – עמודה הכוללת עדכונים אחר תגובות, סימוני אהבתי, מעקבים ועוד, של המשתמש שלכם או של מי שאתם עוקבים אחריו.

מקור  וקרדיט : 

 

צוות Netolink המעולה !!



 

איך לפתוח חשבון טוויטדק?

כדי להתחיל, אתם צריכים ליצור חשבון טוויטדק בחינם כאן

:  tweetdeck.twitter.com. לאחר מכן אתם צריכים ללחוץ על התחברות עם טוויטר וזה הכל.

 

כאשר אתם נמצאים בחשבון שלכם, תוכלו להוסיף את כל העמודות הכתובות מקודם על ידי לחיצה על "Add column" בתפריט הצדדי.

 

פרסום או תזמון פוסטים


אחד היתרונות הגדולים של הכלי הזה, הוא האפשרות לפרסם פוסטים או ליצור פוסטים מתוזמנים מראש. תזמון, הכוונה היא להוסיף פוסטים תחת טיוטה ולקבוע מתי הם יפורסמו ויוצגו למשתמשים אחרים. זה עוזר לכם לפרסם את הפוסטים בזמנים הנכונים ביותר כדי להגיע ליותר חשיפות של משתמשים.


כדי לפרסם או לתזמן פוסט, לוחצים על כפתור "Tweet",

בוחרים את החשבון (אם יש כמה), כותבים את הציוץ, מוסיפים מדיה ואז קובעים מתי הוא יפורסם

 

 חיפוש מתקדם

 

חיפוש מתקדם הוא כלי מעולה המאפשר לכם לקבל את המידע הרלוונטי עבורכם. ניתן לערוך חיפוש מורכב המתאים לדרישות או לרצונות שלכם, ובכך לסנן מידע פחות רלוונטי. אפשר להשתמש עם האשתמים, אזכורי משתמשים, חיפושי מניות, שימוש במסננים מתקדמים ועוד.


כדי להתחיל, יש לבחור בשדה החיפוש מתחת לכפתור הטוויטר בצד,  ..

להזין טקסט ולאחר מכן תיווצר עמודה שאותה ניתן לערוך 


מקור  וקרדיט : 

 

צוות Netolink המעולה !!




 

 

עוקב וונק


אתר: https://followerwonk.com

 

תמחור: חינם (תוכניות בתשלום מתחילות ב- £ 8 לחודש)


אם אתם מחפשים לצלול לעומק בטוויטר, אין כלי טוב יותר מאשר עוקב וונק. אתר פנטסטי זה מאפשר לך לנתח, לעקוב ולמיין עוקבים בקבוצות ודוחות מוגדרים. מטרת הכלי היא לעזור לך לבנות הבנה טובה יותר של הקהל שלך, כך שתגדיר את האסטרטגיה שלך בהתאם.


תכונה בה אני משתמשת הרבה ב- Follower Wonk היא ניתוח העוקבים אחר הטוויטר שלהם – דו"ח זה מציג בבירור את זמני חשבון הטוויטר שלך, מתי הוא פעיל ביותר לעומת הזמנים של העוקבים שלך. תכונה פשוטה ויעילה זו ממש אומרת לך מתי סביר להניח שהקהל שלך יעסוק בתוכן שלך, ועוזר לך לתזמן ציוצים בצורה יעילה יותר.


כלים אחרים הדומים לעוקב וונק: פשוט נמדד, Sprout Social, SEM Rush,

 

מקור וקרדיט : הילי רוטשטיין ( Augment.co.il )

 


 

Hootsuite

 

 

אתר: https://hootsuite.com

 

 

 Hootsuite היא פלטפורמת ניהול מדיה חברתית שנועדה להקל על מנהלי תוכן ומידענים וגם אנשי שיווק לתזמן פוסטים, לנתח ביצועים ולנהל מספר חשבונות בבת אחת.

 

מלבד האפשרות לניהול החשבונות ברשתות השונות, HootSuite מאפשרת לכם לתזמן פוסטים בזמן אמת, בשעות ספציפיות ובפרקי זמן עתידיים. כדי שלא תציפו ותתישו את העוקבים אחריכם אפשר לקבוע פרק זמן סביר בין פוסט לפוסט.

יש גם פלאגין לוורדפרס שמצייץ אוטומטית על כל פוסט עם ערך מוסף.

סטטיסטיקות ואנליטיקה

בנוסף למערך מתוחכם ומשומן של פוסטים וציוצים מאפשרת HootSuite קבלת סטטיסטיקות על כל פוסט וציוץ. כך תוכלו למדוד את יעילות העדכונים שלכם, האם הם מביאים טראפיק או שעבדתם לחינם.

Hootsuit Analytics

פיצ'ר האנליטיקס של התוכנה מאפשר לכם לקבל תובנות סטטיסטיות בנוגע לחשבונות המדיה החברתית שלכם על פי העדפותיכם האישיות.


הדו"ח מאפשר לנתח אזכורים על המותג אותו אתם מקדמים, שינויים במספר האוהדים, לייקים ועוקבים והוא גם מציג נתונים דמוגרפיים של משתמשים אלו. הפיצ'ר מאפשר גם לנתח את מספר הקליקים והביקורים בדף ואופן הגעתם (אתרים אחרים, גוגל ועוד).

מקור וקרדיט


יתרון מרכזי נוסף לכלי התזמון החזק הזה הוא לוח וממשק העבודה לניתוח – כאן תוכלו לפקח על ביצועי הפוסטים והקמפיינים שלכם, זה מאפשר לכם לראות מה עובד ומה ולא עובד.

כלים אחרים דומים: Buffer, Sprout Social, , Zoho

 

 

Contentstudio.io

 

כתובת באינטרנט : https://contentstudio.io

פלטפורמה חדשנית ויעילה מאד לניהול התוכן החברתי והמעקב . הפלטפורמה מאפשרת לפרסם פוסטים על פי לוח זמנים , לעקוב אחרי ערוצי תוכן , לנתח את רמת המעורבות ENGAGEMENT)) ברשתות החברתיות שלך , מאפשרת ניהול המידע על פי קטגוריות שונות .

אפשר לצרף חברי צוות נוספים לפלטפורמה Contentstudio  והם יכולים גם לפרסם באמצעותה פוסטים ולעקוב אחרי ערוצים שלהם ברשתות החברתיות.

הפלטפורמה מבוססת על למידת מכונה וגם AI  .

הפלטפורמה הרבה יותר אינטואיטיבית  וידידותית מאשר Hootsuite . השימוש בה כרוך בתשלום של 49 דולר לחודש

 

Social Media Management Software - Zoho Social

 

כתובת באינטרנט : https://www.zoho.com/social/



פלטפורמה מקוונת מאוד ידידותית המציעה ממשק מודרני ומאורגן לניהול ואנליטיקה של מדיה חברתית.

ניהול המדיה מאוד קל וידידותי , האנליטיקה אולי קצת פחות חזקה מאשר Hootsuite אבל המחיר הרבה יותר זול , 10 דולר לחודש .  

 

המלצות ומסקנות

 

מתוך התנסות שלי עם הפלטפורמות המקוונות השונות הנסקרות בסקירה , אני ממליץ בראש ובראשונה על tweetdeck כי היא מאוד ידידותית  למעקב וניתוח המידע , וגם כי היא חינמית לחלוטין .

אמנם,  היא נועדה עבור רשת טוויטר בלבד , אבל אני יכול להעיד מניסיוני כי עיקר מרבצי "הזהב" בתחומי המקצוע השונים נמצאים בטוויטר ולא בפייסבוק .

עיקר העדכונים המקצועיים שלי ושל מידענים ומנהלי תוכן בעולם מגיעים , בסופו של דבר,  ממאגרי מידע מקוונים ומטוויטר. אני משתמש בפלטפורמ  tweetdeck כבר שנים ואין תחליף לפלטפורמה זו.

ואם אתם זקוקים למעקב אחרי כל הרשתות החברתיות , אני ממליץ בחום דווקא על   Zoho social   כי ניהול המדיה באמצעותה מאוד קל וידידותי , האנליטיקה אולי קצת פחות חזקה מאשר Hootsuite אבל המחיר הרבה יותר זול , 10 דולר לחודש .  

גם contentstudio.io מאוד ידידותית ואינטואיטיבית ,אבל יש לה חסרון מבחינתי , התמחיר שלה די יקר , 49 דולר לחודש.


ראו גם  כמה סקירות השוואה של מומחי תוכן בעולם :

 

הערכה ודירוג של כל הפלטפורמות המקוונות לניהול ומעקב תכנים ברשתות החברתיות ( קישור)

וגם

 

 Tools Like Tweetdeck For Facebook

 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

בעיית הירידה בחשיפה בקבוצות פייסבוק וLinkedin, אפריל 2024

  הקבוצות  בפייסבוק , במיוחד , הרגישו ירידה משמעותית בחשיפה בשנה האחרונה חשיפה אורגנית היא כמות הגולשים שנחשפו לפוסט שלך מבלי שהשקעת בכך...