חפש בבלוג זה

יום רביעי, 19 בינואר 2022

תוספים מומלצים לכרום שיעזרו לכם בבניית אתרי אינטרנט

 

מאמר אורח מאת : אור פיאלקוב ( למידע אודותיו בסוף הסקירה שלו) 

 

תוספי כרום הם כלי עזר יעיל ביותר למגוון שימושים ברחבי האינטרנט. ישנם מאות אלפי תוספים בתחומים שונים ומגוונים וכל הכלים מגיעים בגרסה ראשונית חינמית אך לחלקם יש גרסת Pro בתשלום. 

המטרה של תוספי כרום היא ליצור עבורנו סביבת עבודה נכונה, לקצר עבורנו תהליכים ולהגביר את רמת הפרודוקטיביות שלנו החל מבדיקת פונט למלל באתרים ועד להטמעות של קוד מעקב. היום נסקור תוספי עזר לבניית אתרי אינטרנט.

 

 



WhatFont

 

Whatfont הוא תוסף כרום שימושי שמסייע לבוני אתרים לזהות באתרים אינטרנט את סוג הגופן באופן מהיר. מלבד סוג הפונט התוסף מזהה גם את גודל וצבע הגופן והכל בחלונית ניווט קטנה שקופצת בדפדפן. WhatFont מונה כיום מעל למיליון משתמשים והוא אידיאלי עבור בוני אתרים שאוספים דוגמאות לדפים שמעוצבים בצורה איכותית שמהם יוכלו לקחת השראה בעתיד. התוסף עצמו קליל ולא דורש משאבים רבים ולכן השימוש בו נפוץ מאוד. ניתן להתקין את התוסף ללא עלות.

 

ColorPick Eyedropper

 

בעזרת התוסף ColorPick Eyedropper ניתן לבחור תחום מסוים באתר אינטרנט ולזהות באיזה צבע השתמשו באיזור זה. בעזרת התוסף ניתן לבדוק עד גודל של 1 פיקסל. לאחר התקנת התוסף ColorPick Eyedropper פשוט בוחרים בסמל של גלגל הצבעים כדי להפעיל אותו ולבדוק את הערכים RGB ו-HEX שיופיעו בצידו הימני של המסך. ניתן להתקין את התוסף ללא עלות.

 

Window Resizer

 

התוסף Window Resizer מאפשר לבעלי אתרים לבדוק רספונסיביות של דפים באתר עובר מאות סוגי מכשירים הפופולריים ביותר. התוסף בודק רספונסיביות של הדף בשלמותו, כולל עיצוב, מבנה וכפתורים. לאחר ההתקנה בכרום תינתן האפשרות לשנות את גודלו הדף שאתם עובדים עליו לגדלים של המכשירים השונים לבחירתכם. התוסף מאוד יעיל ומסייע רבות בהתאמת אתרי אינטרנט למובייל, שכן כיום רוב האתרים נבנים קודם למובייל ואז עוברים אופטימיזציה בבנייה לדסקטופ מכיוון שמעל ל-95% מהגולשים באינטרנט גולשים דרך המובייל.

 

Browserstack

 

התוסף Browserstack דומה לתוסף הקודם Window Resizer רק שהוא בודק התאמה לדפדפנים נוספים. בדיקה של האתר שלך בדפדפנים שונים מאפשרת לך לוודא שגם גולשים בדפדפנים שאינם פופולריים ייחשפו לדף שלכם בצורתו המקורית כשכל הפונקציונאליות מתפקדת. לאחר התקנת התוסף לוחצים על Browserstack ולאחר מכן בוחרים את הדפדפן הרצוי.

 

CSS Viewer

 

התוסף CSS Viewer מאפשר לכם לצפות בכל זמן נתון במאפייני ה-CSS שיש בכל עמוד באתר. כאשר אתם עוברים עם העכבר על הדף מופיע חלון קופץ קטן שמפרט את מאפייני ה-CSS שמוטמעים במקום שבו עברתם עם העכבר. אחד מתוספי הכרום היעילים ביותר עבור בוני אתרים.

 

Ghostery

 

התוסף Ghostery הוא תוסף Chrome שמספק לנו אקסטרה פרטיות במהלך הגלישה. התוסף נועד על מנת לחסום פרסומות פולשניות, להפסיק את המעקב, למנוע איסוף נתונים ולחסום את כל רכיבי העמוד שמאיטים אתכם. Ghostery אמנם לא תוסף למפתחי אתרים אבל השימוש בו הופך את חווית הגלישה למהירה יותר מה שמסייע בצורה עקיפה.

 

Wappalyzer

 

התוסף Wappalyzer הוא כלי יעיל מאוד לזיהוי הטכנולוגיות העומדות מאחורי דפים ואתרים באינטרנט. בעזרת הכלי ניתן לזהות במהירות שירותי אינטרנט, על איזו מערכת האתר בנוי, אילו תוספים קיימים בו, קבצי JavaScript ועוד. לאחר התקנת התוסף בזמן הגלישה באתרים ניתן ללחוץ על התוסף וכל המידע המפורט יופיע בחלונית הקופצת.

 

Clear Cache

 

התוסף Clear Cache הוא תוסף כרום חיוני בהחלט לבוני אתרים וגם למקדמים ומשווקים. התוסף מנקה את נתוני המטמון של הדפדפן בלחיצת כפתור. מחיקה של זיכרון מטמון עוזר לנו להכניס לתוקף שינויים במהירות שהתבצעו בדף. יתרון מרכזי של Clear Cache הוא שאין צורך באישורים או פעולות מיוחדות על מנת למחוק את זיכרון המטמון.

 

Keyframes

 

התוסף Keyframes הוא אחד התוספים היעילים ביותר שקיימים עבור בוני אתרים. בעזרת התוסף ניתן ליצור אנימציות CSS בסיסיות במהירות. כדי ליצור אנימציות CSS התקינו את התוסף, בחרו את הסמל האדום והכחול והדגישו את אלמנט ה-CSS אותו תרצו להנפיש. ניתן לערוך את ה-CSS בחלונית ניווט שקופצת בלחיצה על התוסף ולהוסיף גם CSS משלכם.

 

Check My Links

 

התוסף Check My Links מתאים יותר למקדמי אתרים אך בוני אתרים רבים משתמשים בו במהלך בניית האתר. התוסף מאפשר לנו לבדוק את הדפים באתר ולקבל פירוט מלא על הקישורים - קישורים תקינים, שבורים, הפניות, יוצאים ועוד. לאחר התקנת התוסף בלחיצה עליו בסרגל הכלים תקפוץ חלונית ניווט קופצת ותוך מספר שניות התוסף ינתח את הדף שאתם נמצאים בו וייתן לכם פירוט מלא על הקישורים בו.

 

Session Buddy

 

התוסף Session Buddy הוא כלי ייחודי מסוג "Save it for later" (שמור את זה לאחר כך). התוסף מאפשר לנו לשמור את כל הכרטיסיות הפתוחות בדפדפן או חלק מהן בלחיצת כפתור ולפתוח אותן מחדש מאוחר יותר. תוסף מעולה לבוני אתרים, מקדמי אתרים ובואפן כללי כל מי שעובד עם מספר רב של כרטיסיות. לאחר התקנת התוסף בלחיצה על האייקון שלו ניתן לשמור כרטיסיות ולשחזר אותן.

 

Web Developer Checklist

 

התוסף Web Developer Checklist הוא התוסף האולטימטיבי לבוני אתרים ולמפתחים. התוסף מכין עבורך רשימה של דברים שחובה להשלים לפני שמפרסמים את הדף באמצעות צ'ק ליסט חכם שמשתנה בין דף לדף. ובינינו, מי לא מעריך צ'קליסט איכותי? תוסף שימושי מאוד שחובה לכל מפתח או בונה אתרים. לאחר התקנת התוסף כל זמן שהוא פועל הוא יציג את ההמלצות שלו לתיקון בדף.

 

לסיכום:

סיקרתי עבורכם כאן את רשימה איכותית של תוספי כרום שמסייעים למפתחים ולבוני אתרים לייצר כמה שיותר אוטומציות למשימות ולקצר את זמן העבודה. כל אחד מהכלים מכסה נושא מסוים ופותר בעיה מסוימת וסרגל הכלים הכולל הזה הוא All in One לבונה אתרים. המטרה שלנו הוא שתיקחו את הכלים שלפי דעתכם יסייעו לכם בעבודה ויקלו על החיים שלכם.

 

על הכותב:

 

אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה קידום עסקים באינטרנט, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של  EasyCloud, חברה שמנגישה את עולם אחסון האתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם שמספקות שרת וירטואלי בענן.

 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

לקט nידעני מס' 18 , 27 למרץ 2024

הלקט המידעני ה-18, כמו קודמיו, נועד להקנות לכם תמונת מצב מעודכנת של תחומי המידענות , ניהול התוכן , מנועי החיפוש והספריות והוא מבוסס על איסוף...