ההכרזה השבוע של מנוע החיפוש
YOU.COMשהוא
כולל מעתה גם יכולות של חיפוש מבוססות על מודל הAi האחרון GPT-4o מסבה את תשומת לבנו לאותה
נבחרת שעולה וצומחת של מנועי חיפוש מבוססי AI ) לא
מדובר ביישומים מבוססי אימון שפה כמו ג'ימיני של גוגל וגם לא Claude ).
You.com הוא מנוע חיפוש המשלב תוצאות חיפוש באינטרנט באמצעות קטגוריות של אתרים ובינה מלאכותית, זאת בניגוד למנוע חיפוש מסורתי שמציג רק רשימה של קישורים.
כתובת באינטרנט :
https://you.com
Your Personalized AI Assistant.
מהו חיפוש מבוסס בינה מלאכותית?
איחזור מדע (דליית מידע) במנוע חיפוש מבוסס AI הוא בראש ובראשונה איחזור מידע טקסטואלי על פי משפטי מפתח ומילות מפתח שהוא מאתר בטקסטים העונים על השאילתא (בקשת החיפוש). מערכת החיפוש מתחילה באינדוקס (indexing ) תוכן זמין באתרי אינטרנט או בפלטפורמות. זה כולל סריקה וניתוח של דפי אינטרנט, מסמכים או מקורות נתונים אחרים כדי ליצור אינדקס המייצג את התוכן והתכונות שלו (כולל מטא-נתונים, מילות מפתח, מבנה נתונים טקסטואלי).
בנוסף, איחזור מידע
במנוע חיפוש מבוסס בינה מלאכותית מתייחס לפונקציונליות חיפוש באתר המשתמשת
בטכנולוגיות של בינה מלאכותית (AI) כדי לשפר חווית חיפוש ולספק תוצאות חיפוש מדויקות ורלוונטיות
יותר למשתמשים. מנוע חיפוש מבוסס AI משתמש באלגוריתמים מתקדמים,
עיבוד שפה טבעית (NLP), למידת מכונה וטכניקות בינה מלאכותית אחרות כדי להבין שאילתות
משתמשים, לפרש הקשר וליצור תוצאות חיפוש חכמות.
כאשר משתמש כותב שאילתת
חיפוש, מערכת חיפוש בינה מלאכותית משתמשת בטכניקות עיבוד שפה טבעית (NLP) כדי להבין את המשמעות והכוונה
של השאילתה. זה כרוך בפירוק השאילתה למשפטי מפתח , זיהוי מילות מפתח חשובות
והתחשבות בהקשר ובכוונת המשתמש הפוטנציאלית.
דירוג הרלוונטיות
מערכת חיפוש מבוססת AI מיישמת אלגוריתמים שונים
כדי לקבוע את הרלוונטיות של כל פריט באינדקס לשאילתת המשתמש. זה יכול לכלול גורמים
כמו התאמת מילות מפתח, ניתוח סמנטי, ניקוד רלוונטיות ומודלים של למידת מכונה שאומנו
על פי נתונים מצטברים. מערכות AI מקצות ציון רלוונטיות לכל פריט
מידע , מה שעוזר בדירוג סדר תוצאות החיפוש.
בראש הנבחרת של מנועי
החיפוש מבוססי AI נמצא Perplexity . אבל קיימים עוד כמה שנמצאים במרוץ ונציג אותם בהמשך. .
הפלטפורמה של Perplexity נותנת תוצאות יחד עם הקישורים למקור. התוצאות של Perplexity AI בהשוואה ל-ChatGPT Plus נמצאו מסוננות ( refined) יותר וכללו גם תוכן רלוונטי בכמה וכמה הקשרים עם קישורים נוספים בתשובה .
עם Perplexity אתם יכולים לאמת
את המידע ולציין את מקורות המידע בעבודתכם.
כתובת באינטרנט
https://www.perplexity.ai/
חברת סטארט -אפ מסן פרנסיסקו
בארה"ב.
Komo הוא מנוע חיפוש מופעל בינה מלאכותית המשתמש בהבנת שפה טבעית
ולמידת מכונה כדי לספק תוצאות חיפוש מותאמות אישית. מטרתו היא לספק מידע ושירותי
מידע רלוונטיים ביותר בהתבסס על העדפות המשתמש וההקשר. אלגוריתמי ה-AI של Komo מנתחים את התנהגות המשתמש,
העדפות ואינטראקציות כדי לשפר ולְאַכֵּן את דיוק החיפוש ולהתאים את התוצאות למשתמשים בודדים.
לKOMO יש לא מעט יתרונות אך גם חסרון
מבחינת הבנת העברית.
כתובת : https://komo.ai
מנוע החיפוש BING של מיקרוסופט
🤖מנוע חיפוש זה משתמש בסורק
"Bingbot" (סוג של ( Crawler כדי להוסיף לאינדקס את דפי האינטרנט.
🤖הוא מתאים את שאילתת החיפוש
שלך לדפי אינטרנט של צד שלישי באינדקס שלו.
🤖הוא משתמש באלגוריתמים מבוססי AI כדי לדרג ולייעל תוכן מוצע.
כתובת:
מנוע החיפוש EXA
יתרון נוסף: הקישורים המוצגים הם ברוב המקרים מקורות מידע איכותיים בלבד .
כתובת:
מנוע החיפוש ANDI
🤖אנדי קורא את ההקשר של השאילתות
שלך ודולה מקורות מידע מתאימים. לאחר מכן, הוא מתחקר אותם ישירות בזמן אמת באמצעות אלגוריתם של AI, במקום להסתמך רק על אינדקסים של מילות מפתח.
🤖הוא מציג תוצאות חיפוש לצד
כל תשובה בפיד ויזואלי.
כתובת:
מנוע החיפוש SGE
של גוגל
מנוע החיפוש SGE לא פתוח עדיין לקהל הרחב.
בגישת החיפוש הרגילה, כפי שקיימת עד היום, הסתמכנו על הזנת שאילתות חיפוש
וקבלת תוצאות דף מותאמות. עם זאת, SGE מציג דרך חדשה של חיפוש, המאפשרת לנו לחקור ולמצוא מידע
באופן יעיל, מהיר והרבה יותר קל. לא רק זה, אלא שה-SGE יכול להתאים את המידע, באופן אישי כלפינו ולהעדפות שלנו או
בהתאם למיקום שלנו, בצורה שתרגיש לנו ממש כאילו יש לנו "עוזר אישי" חדש .
עם SGE, הדרך שבה נחפש מידע עומדת להיות טובה יותר. בניגוד לגישת החיפוש
שאנו רגילים אליה, SGE מביא אל השולחן דרך מתקדמת ומבוססת על טכנולוגיה חדשה (ואף
מרתיעה, יש שיגידו), המסייעת למצוא את המידע שאנחנו צריכים מהאינטרנט, בתוך שבריר
שנייה.
במקום להסתמך אך ורק על נתונים גוגל רתמה את כוחו של מודל
שפה גדול בשם PaLM 2, שהוא רשת
עצבית מלאכותית.
PaLM 2 הוכשר על
כמות עצומה של נתונים, מה שמאפשר לו להבין הן את התוכן והן את השאילתות בצורה
מקיפה יותר. על ידי השימוש במודל AI המתקדם
של גוגל, SGE מסוגלת כיום לספק
תוצאות מדויקות יותר ואף להציע שיפורים לשיפור חוויית החיפוש של כל אחד מאיתנו.
חשוב לציין: SGE לא מחליף את האינדקס הקיים של גוגל (אבל מתבסס גם עליו בשלב הראשון!! )
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה