חפש בבלוג זה

יום רביעי, 15 בינואר 2020

יש חיים גם מעבר לגוגל : כלי מעקב, איסוף מודיעני וניטור של המדיה החברתית



כלי מעקב, איסוף מודיעיני וניטור של המדיה החברתית

ליקט וערך : עמי סלנט

·   הרשתות החברתיות שינו לחלוטין את הדרך שבה אנחנו מתקשרים, צורכים מידע ומעבירים את הזמן הפנוי שלנו. בשנת 2018 נרשמו בישראל למעלה מ-5 מיליון משתמשים פעילים ברשתות החברתיות, המשקיעים מדי יום בממוצע 3.5 שעות גלישה ברשת.

·   הרשתות החברתיות משרתות לא רק את הציבור אלא גם את העולם העסקי: 95% מהעסקים והארגונים בישראל מחזיקים בדף פייסבוק רשמי, ומבין 500 המפרסמים הגדולים בישראל כולם מקצים תקציבים עבור אפיקי הדיגיטל.

·   באמצעות המדיה החברתית החלו הצרכנים להעביר מידע ולשתף מידע זה עם זה. היכולת של הצרכנים לדבר זה עם זה דרך המדיה, היא הרחבה של התקשורת המסורתית מפה לאוזן. הצרכנים הם שיוצרים את המידע ומפיצים אותו ללא תיווך או התערבות של החברות המסחריות.

·  מרבית הפעילויות שצרכנים מבצעים במדיה החדשה הן גלויות וחשופות לכל אדם. פעילויות כמו כניסות לפורומים, בלוגים וקהילות חברתיות חשופות לצרכנים אחרים וחברות מסחריות, והם אף יכולים לעקוב אחריהן.

·   "מה שקורה ברשתות החברתיות. כמה אנשים, כמה הודעות, כמה פוסטים, דיונים וציוצים. זה הרי לא נגמר, קל ללכת לאיבוד וקשה מאד לנטר באופן ידני מה קורה ברשת."

·   תחשבו שאתם צריכים לפקוח עין על המתחרים, על מילות מפתח שימושיות, לקרא דיונים וגם להשתתף בהם, לעקוב אחר מגמות וכל זה עוד לפני שהזכרנו יצירת תוכן מקורי ורלוונטי עבור האתר שלכם.

·   בניגוד למה שאנו חושבים יש להבין כי מנועי החיפוש הכלליים כגון גוגל ובינג (מנוע החיפוש של מיקרוסופט) לא תמיד מתייחסים בצורה שיטתית לאזכורים ברשתות חברתיות.


על מנת לסייע לכם לאסוף מידע מתחום המדיה החברתית פותחו בשנים האחרונות בעולם שורה של כלים טכנולוגיים יעילים אותם ניתן לרתום למלאכת הOSINT בכלל וגם לתחומי החקר והאיסוף היזום על ידכם המידענים ומנהלי התוכן .


ניטור מדיה חברתית הוא אחד מהכלים שבהם משתמשים בתחום המודיעין ממקורות גלויים OSINT, או Open Source Intelligence  במקרה הזה המטרות שאחריהן מתנהל המעקב הן אלו שיוצרות את החומרים שמהווים את הבסיס לניתוח המודיעיני: כמויות אדירות של מידע שמעלים משתמשים לטוויטר, יוטיוב, פייסבוק ורשתות חברתיות אחרות, מידע שמסייע לארגוני ביון לעקוב אחר מגמות ציבוריות ודעת קהל.

אמצעי ניטור מדיה חברתית שימשו במקור לצרכי שיווק – חשיפת מגמות בדעת הקהל לגבי מוצרים חדשים, שירותים ומותגים   והיום משמשים גם מידענים ומנהלי תוכן .


מה תמצאו כאן


 ברשימה זו ליקטתי המלצות של מידענים, אנשי מודיעין תחרותי ומנהלי תוכן בארץ ובעולם לגבי כלים טכנולוגיים לאיסוף מידע מהמדיה החברתית.
  
Hootsuite  כלי מידעני יעיל מאוד. אוסף מידע מכמה פלטפורמות חברתיות והכל במקום אחד. יעיל מאד כשעובדים בצוות, כי כל המידע אפשרי לשיתוף. קישור

Social Mention   הכלי שמאפשר לכם "להאזין" ולדעת על מה מדברים מיליוני המשתמשים ברחבי הרשת. חפשו את שם העסק שלכם, מילות מפתח וכל מה שתרצו.
הכלי המידעני Social Mention מכסה מעל 100 ערוצי מדיה חברתית ! והוא בחלקו גם לשימוש חופשי. אפשר לבצע באמצעותו גם חיפוש מתקדם Advanced Search . קישור

TweetDeck  הכלי  המידעני הזה יאפשר לכם לתזמן ציוצים ולעקוב אחר שימושי האשטגים בתוך טוויטר זהו כלי מידעני חופשי שפותח ע"י צוות טוויטר .
אפשר לייצור באמצעות TweetDeck במסך אחד ומאוחד מספר טורי איסוף מידע עפ"י מילות מפתח .  קישור

mention הוא אחד הכלים היותר מוכרים בתחום. עד לא מזמן Mention הציעו חבילה חינמית ששולחת לכם למייל עד 5 אזכורים על המותג שלכם מהרשת מהיממה האחרונה. כיום הם מציעים חבילות שמתחילות מ-$29 ל-3000 אזכורים והלאה. Mention מציעים כמובן גם ממשק Web נוח והם מזהים אזכורים מטוויטר, פייסבוק וממגוון אתרים ברשת. קישור


Mediatoolkit
-כלי מעולה שמצליח גם להוציא מדי פעם אזכורים מתוך קבוצותהכלי מציע חבילה חינמית עד 3000 אזכורים והחבילה הבאה היא 49 יורו. על כל אזכור המערכת נותנת ציון של החוזק של המשפיען, מיקום, אינגייג'מנט וכדומה. קישור


Brandmention

כלי מידעני אשר סיים מקום 1 ב-Product Hunt וקיבל ביקורות מעולות. אם תכנסו לאתר דרך פרודקט האנט, תוכלו להאריך את תקופת הניסיון משבועיים ל-4 שבועות. המערכת מאופיינת היטב ובעלת עיצוב מרשים ומאוד קלה לתפעול. המחיר ההתחלתי הוא $49 דולר בדומה ל-3000 אזכורים. קישור

Buzzilla

חברה ישראלית משלנו שמציעה מערכת עם אפשרויות ניטור מתקדמות בעברית. סריקת מילות מפתח, שליחת התראות, משתמשים, מחקרים, דו"חות ואף ניטור אנושיכאן תוכלו לקרוא כמה מקרי בוחן של באזילה. מחירים לא תמצאו באתר אך תוכלו ליצור קשר עם החברה כאן.

Google Alerts

השירות המוכר והטוב של גוגל ישלח לכם התראות למייל בכל פעם שגוגל איתר מאמר או טקסט ברשת שאזכר את המותג שלכם (או כל ביטוי אחריו אתם רוצים לעקוב). לא הייתי ממליץ להסתמך רק על השירות הזה, אלא להשתמש בו כשירות משלים לאחת המערכות למעלה שמאתרות איזכורים ברשתות החברתיות בצורה טובה יותר.

Google Alerts - Google.co.il






BuzzSumo.com – כלי מידעני יעיל לאיסוף מידע מתוך המדיה החברתית . התשלום עבורו הוא בסביבות  79 דולר לחודש והוא מאפשר לדלות את המידע עפ"י סינון של תאריכים ( איסוף שבועי , איסוף יומי וכדומה) . מכסה שפות שנות במדיה החברתית ! וניתן גם לראות במסך הניטור מי שיתף מה במדיה החברתית , מידע חשוב לאנשי הOSINT. קישור.



Social searcher

ריבוי מקורות המידע מרשתות חברתיות כגון טוויטר, פייסבוק , טאמבלר ואחרים הביא להתפתחות מנועי חיפוש ייעודיים לחיפוש בהם .

אחד ממנועי החיפוש הייעודיים האלו הוא  Social Searcher ,  שמחפש בו-זמנית בכמה וכמה רשתות  חברתיות ומציג את הממצאים באופן מקביל בלוח תצוגה מאוחד.

במקור הפיתוח התיכנותי נעשה ע"י קבוצת מתכנתים ברוסיה , אך השיווק נעשה בארה"ב ובאירופה.




ממשק וקלות שימוש :

ממשק החיפוש של Social Searcher הוא מאד אינטואיטיבי וניתן לסנן בקלות את סוג המידע ( כגון תמונה , לינק , וידאו, פוסט) ואת תאריך הפרסום , ביחס לרשת חברתית מסויימת ( כגון פייסבוק , טוויטר פליקר ואחרים) .

רלבנטיות

מפתחי Social Searcher סורקים היטב את מרבית הרשתות החברתיות ופרשו רשת איסוף שמאנדקסת היטב את הממצאים.


Awario


Awario הוא כלי מידעני טכנולוגי יעיל העוקב אחר מילות המפתח שלכם  מתוך מגוון רחב של פלטפורמות המדיה החברתית  והיתרון שלו שהוא מסוגל לחפש ולאתר מידע בזמן אמיתי (It works in real-time). כלומר, המידע שחיפשם באמצעותו יופיע מיידית על גבי מסף הניטור שלכם .הוא כולל גם מחולל דוח"ות יעיל . עלות השימוש היא בסביבות 29 דולר לחודש. Awario 



המלצות


אני עושה שימוש שבועי ולעתים יומי בכלי האיסוף והניטור הבאים :



...וכאשר מדובר בפרוייקט עבור אחת מהחברות הטכנולוגיות בעולם אני משתמש  גם ב BuzzSumo שמחייב שימוש בתשלום ולעתים גם ב Awario.  




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

בעיית הירידה בחשיפה בקבוצות פייסבוק וLinkedin, אפריל 2024

  הקבוצות  בפייסבוק , במיוחד , הרגישו ירידה משמעותית בחשיפה בשנה האחרונה חשיפה אורגנית היא כמות הגולשים שנחשפו לפוסט שלך מבלי שהשקעת בכך...