חפש בבלוג זה

יום שני, 25 באוקטובר 2021

מדוע חברות בינלאומיות מוכנות לשלם יותר מ40 מיליארד דולר על פינטרסט ?

 



הסיבה הראשונה לבחירה של פייפאל בפינטרסט קשורה לכך שמדובר ברשת חברתית שנחשבת אולי קטנה ביחס לפייסבוק, אינסטגרם וטיק טוק, אבל עדיין יש לה 400 מיליון משתמשים פעילים בחודש.

פינטרסט (Pinterest) היא רשת חברתית ויזואלית המשמשת כמנוע חיפוש המבוסס על תמונות. אותן תמונות שהמשתמשים מעלים נקראות סיכות (Pins) שניתן ללכד אותן ללוחות (Boards) המרכזות את תמונות לפי נושאים משותפים.

פינטרסט היא בעצם הכלאה בין מנוע חיפוש תמונות לאתר מדיה חברתית (אפשר לחשוב קצת שזה שילוב בין גוגל לאינסטגרם). משתמשים מעלים ומשתפים תמונות וסרטונים באופן מקוון, ההבדל בין פינטרסט לאינסטגרם הוא שהדגש בפינטרסט הוא על התוכן (התמונות והסרטונים) לעומת אינסטגרם המתרכזת יותר במשתמשים עצמם.

פינטרסט מאפשרת ליצור ולהבנות בקלות תהליך של איסוף, מיון ושיוך פריטי מידע על פי קטגוריות.

פינטרסט מאפשרת לאתרים שיש בהם הרבה תוכן, לסדר את התוכן הזה על פי קטגוריות באמצעות הלוחות של פינטרסט; וכך, לאפשר לקוראים לגשת ישירות לקטגוריה המועדפת עליהם במקום לחפש אותה באתר. כמובן שברוב אתרי התוכן יש תפריט שמאפשר לעשות זאת – אך פינטרסט מרחיבה את מספר הקטגוריות האפשריות למספר אינסופי, ומאפשרת ליצור אותן באופן אינטואיטיבי ויצירתי יותר.

 

 

מנוע גילוי חזותי Visual discovery engine

 

למרות שפינטרסט מסווגת כאתר מדיה חברתית, החברה לא רואה את עצמה כך. במקום זאת, פינטרסט מגדירה את עצמה בצדק  כ"מנוע גילוי חזותי "  “visual discovery engine”   שבו משתמשים יכולים למצוא תמונות בכל ההקשרים האפשריים וגם רעיונות חזותיים מעוררי השראה בכל נושא אפשרי .

 

בפינטרסט יש 80 מיליארד פריטי מידע , אשר נבחרו וסווגו לקטגוריות של לוחות מידע ע"י אנשים הנוטלים חלק ברשת החברתית של פינטרסט . במידה מסויימת ניתן לתאר תופעה זו כחכמת ההמונים . שום אלגוריתם של גוגל אינו יודע לסווג ביעילות מאות מיליוני פריטי מידע לקטגוריות ברורות וגם ויזואליות .

 

מנוע החיפוש של פינטרסט מסוג Guided Search מבוסס על חיפוש הקשרי ולא בהכרח רק על תשובות בעלות רלבנטיות גבוהה. פינטרס מציג רעיונות בהקשרים שונים סביב החיפוש ובכל מעשיר את תהליך החשיבה של מבצע החיפוש. החיפוש המודרך Guided Search’ מציע רעיונות שונות ומעניינים סביב הנושא .  אנו מקבלים בתוצאות החיפוש מגוון  מסתעף של related terms היוצרים אצלנו סיעור מוחין תוך כדי החיפוש .

 

כך לדוגמא, כל פעם שאני גולש באתר פינטרסט, המערכת מציעה לי פריטי מידע ויזואליים מעניינים  ( מתוך אוספי פינטרסט העצומים ) שמתאימים לתחום העניין שלי ולאוספי המידע ( הלוחות ) שאני אוצר.



ההצלחה של מנוע הגילוי החזותי של פינטרסט  נובעת מהפעלה מושכלת ומתוחכמת של מערכות המלצה מתוקשבות הפועלות כל הזמן בתוך האתר ומסתייעות באלגוריתם חכם.

מערכות המלצה מציעות למשתמש תמונות שעשויות לעניין אותו, בהתבסס על מידע שהמערכת אספה על המשתמש ועל הפריטים המתאימים  לו.

 

אני משתמש בפינטרסט כבר מיום הקמתה בשנת 2010 , והיו גם תקופות שהייתי יועץ מידעני שלהם .

 

הנה קישור ללוחות הפינטרסט שלי  ( 2 מיליון משתמשים לחודש !!)

 



תגובה 1:

  1. מעניין מאוד. האם קיים על התמונות בפינטרסט חוק הקניין הרוחני?

    השבמחק

לקט nידעני מס' 18 , 27 למרץ 2024

הלקט המידעני ה-18, כמו קודמיו, נועד להקנות לכם תמונת מצב מעודכנת של תחומי המידענות , ניהול התוכן , מנועי החיפוש והספריות והוא מבוסס על איסוף...