חפש בבלוג זה

יום חמישי, 28 באפריל 2022

לא בכדי רכש אילון מאסק את טוויטר – האלגוריתם של טוויטר הוא היעיל והמועיל ביותר למידענים, למנהלי תוכן , ולאנשי מקצוע

 

"מאסק אמר כי בכוונתו להפוך את החברה לחברת קוד־פתוח ולפרסם את הקוד והאלגוריתמים של הרשת השולטים בתוכן, כדי להגביר את השקיפות בה."

מדוע האלגוריתם של טוויטר יעיל יותר מפייסבוק ?  

אלגוריתם ההמלצות של יוטיוב נחשב לאחד המתוחכמים והיעילים בשוק. הוא לוקח בחשבון שורה של משתנים – כולל קליקים, זמני צפייה, לייקים ודיסלייקים, תגובות וגם איכות הצפייה עצמה.

נכון לעכשיו, ציר הזמן של טוויטר מדגיש את הציוצים המובילים ש"החמצת " בזמן שהיית בחוץ. טוויטר מציגה במשולב  גם ציוצים מחשבונות שהמשתמש כבר עוקב אחריהם-בסדר כרונולוגי הפוך.

מקדם היעילות הגבוה של טוויטר נובע מכך שפוסטים של חברים בטוויטר יראו  , לעתים את הציוצים שלך, גם אם הם לא עוקבים אחריך בעצמם.

מקור



 אחוז השימוש בטוויטר בישראל נמוך משמעותית יחסית לפייסבוק, ב-2015 היחס עמד על 5% לעומת 91%. אך למרות זאת, בין אנשי המקצוע , מומחי האינטרנט והעיתונאים רשת טוויטר היא יותר משמעותית וכנ"ל גם לעבדכם הנאמן .

 בטוויטר יש מידע מקצועי הרבה יותר ממוקד בתחומי המידענות , החינוך והאמנות בהשוואה לפייסבוק וגם לרשתות אחרות כמו לינאקדין .

 

לא בכדי החליטו לפני שנה אנשי האתר המרתק אלכסון לרדת מפייסבוק ולהישאר רק בטוויטר ( במקביל הם חיזקו את מערכת הניוזלטרים שלהם).

 

טוויטר היא רשת חברתית יותר ממוקדת וגם הפצת מידע מקצועי בה , לכן , בדרך כלל יותר ממוקדת .

בקבוצת הפייסבוק שאני מנהל ( ניהול תוכן דיגיטלי עם 8,000 חברים) הגיע שיעור הצפייה  הממוצע ל6% .

 בדף הטוויטר שלי הגיע שיעור הצפייה  ל28%.

 


צוברי מידע (אגרגטורים) : היתרונות של רשימות טוויטר (LIST)

לטוויטר יש מנגנון צבירה דיגיטלי מעולה הנקרא LISTS המאפשר לכם למיין באופן אוטמאטי את המידע המקצועי הזורם לשם עפ"י נושאים וקטגוריות .

אחרי שקבעתם בטוויטר לאיזה צובר מידע דיגיטלי  (LIST) שלכם יזרום מקור המידע המועיל שזיהתם, תקבלו באותו צובר (LIST) עדכונים שוטפים מאות מקור  וגם ממקורות מידע נוספים המתמחים בנושא .


צוברי המידע ה-LIST  הנושאיים הוגדרו מראש על ידי בטוויטר על פי נושאים קישור

ואם מחר אני רוצה , לדוגמא, לדעת מה חדש בתחום הלמידה מרחוק (תחום התמחות נוסף שלי הרבה שנים) אז אני נכנס בטוויטר  לLIST של e-learning  ורואה את רצף העדכונים בנושא למידה מרחוק מהיומיים האחרונים או היום האחרון .

 הנה קישור ישיר לצוברי המידע הנושאיים שלי (LISTS) בטוויטר :

קישור





TweetDeck
 

 הכלי המידעני הזה יאפשר לכם לתזמן ציוצים ולעקוב אחר שימושי האשטגים בתוך טוויטר זהו כלי מידעני חופשי שפותח ע"י צוות טוויטר

 אפשר לייצור באמצעות TweetDeck במסך אחד ומאוחד מספר טורים של איסוף מידע עפ"י מילות מפתח .  קישור

  




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

לקט nידעני מס' 18 , 27 למרץ 2024

הלקט המידעני ה-18, כמו קודמיו, נועד להקנות לכם תמונת מצב מעודכנת של תחומי המידענות , ניהול התוכן , מנועי החיפוש והספריות והוא מבוסס על איסוף...