חפש בבלוג זה

יום ראשון, 10 באפריל 2022

YouTube מתכננת להקים פלטפורמה ייעודית לפודקאסטים ועוד התפתחויות בתחום

 

 

נוכח עליית חשיבות של הפודקאסטים בשנתיים האחרונות, החלו מנהלי ומפתתחי ouTube  להקים ערוץ מרכזי של פודואסטים בכתובת הבאה : youtube.com/podcasts ( עדיין לא ניתן לגשת  לכתובת זו כרגע) .

הערוץ, שיכלול מיליוני פודקאסטים עפ"י תגיות ונושאים , יכלול גם  הטמעת עדכוני RSS של פודקאסטים ישירות, עם אופציה של פודקאסטים מקודמים עם תמונות ממוזערות וגם יכולת שמירת הפודקאסטים בספריות דיגיטאליות על פי נושאים.  

כל אלו שיעלו פודקאסטים יקבלו גם מערכת Analytics מלאה לניתוח ופילוח ההאזנות לפי משתמשים  ועוד..

מקור  .

ראו גם :

גוגל : צובר המידע הדיגיטלי של פודקאסטים



קישור

ניהול ההגדרות של  Google Podcasts


    ניתן באמצעות גוגל-פודקאסטים לבצע הרשמה לפודקאסט המועדף ולהיות מנוי עליו , ניתן להוסיף הרשמות ולקבל התראות על פודקאסט חדש שנרשמת אליו .

נקבל רשימה של פודקאסטים מובילים. כל אחד  יראה רשימה שונה בהתאם להעדפותיו. למשל, הפודקסט "עושים היסטוריה" עם רן לוי נחשב לפודקסט פופולארי,  אבל ניתן לראות שיש כאן מגוון עצום.

אם נסתכל על הפודקאסטים הפופולריים כרגע ונלחץ על החץ, נגלה מגוון תחומים. נראה את הפודקאסטים המובילים בקטגוריה "חברה ותרבות", בקטגוריה "קומדיה", פודקאסטים מובילים בקטגוריה "חינוך," "היסטוריה לילדים", "חושבים טוב", פודקאסט להורות עם עינת נתן ועוד. כאמורקיים מגוון עצום של פודקאסטים, בכל תחום: טכנולוגיה, אמנות, בריאות, טלוויזיה וקולנוע. פשוט מכרה זהב.

אז בדומה לכל הכלים של גוגל, חייב שיהיה לכם חשבון גוגל על מנת להשתמש בשירות. יש אפשרות בהגדרות המתאימות לסנכרן את התקדמות ההאזנה בכל המכשירים שמחוברים לחשבון גוגל שלכם. תיכף נראה איפה מגדירים את זה. אבל אם למשל התחלתם להאזין לפודקאסט באמצעות המחשב ואז אתם יוצאים להליכה ורוצים להמשיך להאזין באמצעות הסלולרי, אם בחרתם את ההגדרה שזה יישמרתוכלו פשוט להמשיך בגוגל מאותה נקודה בה עצרתם. ניתן להאזין לפודקאסטים גם דרך גוגל במחשב, באמצעות אפליקציה שתורידו לסלולרי וגם מכל מסך אחר אליו תתחברו באמצעות חשבון הגוגל שלכם.

מקור וקרדיט : אדית שטיינברג


 ראו גם: 

האזנה לפודקאסטים באמצעות Google Podcasts - Android

ראו גם :

נוכח החשיבות שהולכת וגדלה של פודקסטים גם בישראל וגם בעולם , החלו בגוגל להתייחס לכך ברצינות ובקרוב יופיעו בתוצאות החיפוש שלכם פודקסטים נבחרים הקשורים לשאילתא/בקשת החיפוש .

נראה שגוגל כבר מפעילה באופן ניסיוני פנל/לוח מידע בצד ימין או שמאל של מסך תוצאות החיפוש ובו מידע על הפודקסט שהכי רלבנטי בחיפוש Google.

 למידע נוסף

ההתרחבות האדירה של עולם הפודקאסטים להאזנה/השמעה באינטרנט הביא להתפתחות מנועי חיפוש ייעודים ויעילים לאיתור פודקסטים על פי נושאים או קטעי האזנה/רצועות שמיעה של פודקסטים .

מנוע החיפוש של גוגל לא נתן עד כה מענה טוב לאיתור פודקסטים ועל כן התפתח לפני שלוש שנים מנוע חיפוש יעודי לפודקסטים בשם   LISTEN NOTES

 

לסקירה המלאה בבלוג המידעני של עמי סלנט

 מנוע החיפוש הטוב ביותר לפודקסטים - Listen Notes

 דרך נוספת היא לגשת לאתר הפודקאסטים של ישראלפודקאסטר, ולחפש שם פודקאסטים מעניינים לפי מנוע חיפוש מתקדם או לפי קטגוריות מחולקות בצורה נוחה

מה זה פודקאסט?



פודקאסט הוא מעין תכנית רדיו, המופץ באינטרנט וניתן להאזין לו בכל זמן ובכל מקום. ניתן להאזין לפודקאסט דרך הסלולארי ודרך המחשב. התוכניות מוקלטות וזמינות בכל עת. מכיוון שקל מאוד לייצר פודקאסט ואנשים רבים כבר הרימו את הכפפה, ניתן למצוא היום מגוון עצום של נושאים להאזנה בחינם, בכל זמן שתחפצו: בעת הליכה, אימון ספורט, נסיעה באוטו או ישיבה מרווחת בבית. ההאזנה לפודקאסט מאפשרת לכם לנצל את הזמן כדי להקשיב לכל נושא שמרתק אתכם, כל נושא שתרצו לרכוש בו ידע נוסף

 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

לקט nידעני מס' 18 , 27 למרץ 2024

הלקט המידעני ה-18, כמו קודמיו, נועד להקנות לכם תמונת מצב מעודכנת של תחומי המידענות , ניהול התוכן , מנועי החיפוש והספריות והוא מבוסס על איסוף...