חפש בבלוג זה

יום רביעי, 1 במרץ 2023

פיד גילוי התכנים בקבוצות פייסבוק

 


מאת: עמי סלנט , מידען העוסק באיסוף מידע , מנגיש אותו ומנסה לחבר בין הנקודות.

יש כיום בפייסבוק 3 מערכות גילוי והזרמת פוסטים :

 

1.     פיד ברירת המחדל מכונה  Home (הפיד האישי ) והוא מציג למשתמשים תכנים שנבחרו על ידי "מנגנון הגילוי" האלגוריתימי של החברה, כולל  לעתים פוסטים מעמודים שאינם עוקבים אחריהם בהכרח . בפיד האישי , האלגוריתם של פייסבוק מבוסס על Engagement -אינטראקציה: סה"כ מספר האנשים שהיו באינטראקציה עם העמוד השבוע (יוניק), כמות הלייקים, כמות התגובות, כמות השיתופים וכמות ההקלקות (הקלקות שהן לא לייק, תגובה ו/או שיתוף).  הבעייה :  פייסבוק הורידו משמעותית את אחוזי החשיפה האורגנית בפיד האישי  וזאת בין היתר במטרה לעודד אנשים להשתמש בחשיפה ממומנת. חשיפה ממומנת כשמה כן היא, על מנת להגדיל משמעותית את אחוזי החשיפה, יש לשלם לפייסבוק כסף. הטווח הממוצע לפוסט אורגני בפיד האישי בפייסבוק ירד ל -5.2% בשנת 2022 .

2.     הפיד הכרונולוגי:  לצד זאת, נוסף  לאחרונה פיד  כרונולוגי נוסף בשם Most recent  שבו מופיעים בסדר כרונולוגי פוסטים, מדפי נושא ומחברים פייסבוק הפיד של Most recent  לא כבול לאלגוריתם הגילוי  האישי  (Engagement-based ranking ) שבדרך כלל מציג רק 4-5% מהפוסטים של החברים ומקבוצות הפייסבוק ...לעומת זאת, בפיד הכרונולוגי Most recent   הגילוי מגיע לכמעט 80% והוא במיוחד יעיל למעקב אחר פוסטים חדשים בקבוצות פייסבוק .בפיד הגילוי האלגוריתמי קבוצות פייסבוק בקושי באות לידי ביטוי (לסקירה שכתבתי על הפיד הכרונולוגי-קישור ).

3.    פיד ניטור הקבוצות בפייסבוק : כיום אם אחד מחבריכם בפייסבוק נמצא בקבוצת פייסבוק כלשהי אליה הצטרפתם, אז ברוב המקרים תקבלו מייד הודעה אצלכם על הפוסט . חוץ מהם , מרבית הפוסטים האחרים בקבוצה  כלל לא יגיעו לידיעתכם , במיוחד בקבוצות גדולות.   בשנתיים האחרונות התגבש בפייסבוק פיד שלישי שמאפשר לך מעקב וניטור פוסטים מעשרות או מאות קבוצות פייסבוק שאת/ה חבר בהם. גם הפיד של הקבוצות אינו כבול לאלגוריתם הרגיל של פייסבוק והוא מונחה ע"י אלגוריתם אחר יעיל ומועיל למדי. באמצעות פיד ניטור הקבוצות אני רואה כ50% מהפוסטים בכל הקבוצות בהן אני חבר , וזאת לעומת כ4% מהפוסטים בקבוצות באמצעות פיד ברירת המחדל והפיד הכרונולוגי.

כמידען העוסק באיסוף מידע וסינון מידע, מצאתי כי פיד הניטור הקבוצתי מביא לי את התועלת הרבה ביותר.

פיד גילוי התכנים מקבוצות פייסבוק – קישור

קישור 



 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

לקט nידעני מס' 18 , 27 למרץ 2024

הלקט המידעני ה-18, כמו קודמיו, נועד להקנות לכם תמונת מצב מעודכנת של תחומי המידענות , ניהול התוכן , מנועי החיפוש והספריות והוא מבוסס על איסוף...