חפש בבלוג זה

יום רביעי, 15 במרץ 2023

מערכת ההפעלה אנדרואיד 13, מנקדת מבט מידענית

 


גוגל משלבת במערכת ההפעלה שלה פיצ'רים חדשים ושידרוגים - כמו התאמה אישית, חיפוש תמונות ופרטיות

מאת: נבו טרבלסי

 

מערכת ההפעלה אנדרואיד מבית גוגל מביאה מדי שנה בשורות חדשות. בכל עדכון גרסה, גוגל מנסה לחדש כדי למשוך צרכנים חדשים, וכדי להקדים את המתחרה אפל. במכשירים העדכניים ביותר המריצים אנדרואיד מותקנת מערכת ההפעלה אנדרואיד 13, וגם היא מביאה כמה חדשות, לצד כמה פיצ'רים קצת יותר ישנים שחובה להכיר וחלקם שודרגו.

החידוש העיקרי: התאמה אישית יותר

אחד השינויים המרכזיים שעשו בגוגל באנדרואיד 12, הדור של השנה שעברה, הוא Dynamic Color. מדובר בפיצ'ר שמאפשר למשתמשים להתאים אישית את העיצוב במכשיר עם ערכת צבעים של הטפט האישי שלהם, או דרך צבע נבחר.

כל יצרנית סלולר מגלגלת את הפיצ'ר מעט אחרת למשתמשים, אבל בסופו של דבר, בהגדרות העיצוב או בעמוד הראשי אפשר לשנות את העיצוב הכולל של המכשיר - צבעים, פונטים ואייקונים.

לצד זאת, התשתית של אנדרואיד מאפשרת להשתמש בווידג'טים - תיבות מיוחדות שמספקות פיצ'ר מחוץ לאפליקציה. לדוגמה, ווידג'ט של לוח שנה יציג לכם את הדברים הבאים שיש בלו"ז שלכם מבלי שתצטרכו להיכנס לאפליקציה. גוגל עצמה מציעה את Google Keep, שמסכם את ההערות, המטלות והתזכורות בווידג'ט אחד.

בינה מלאכותית: לזהות מה בתמונה

אחד הפיצ'רים היותר יעילים של גוגל הוא Google Lens, שנולד מתוך הבנה שאנשים רבים מעוניינים לחפש דווקא בעזרת תמונות או לקבל מידע על תמונות. במקרה הזה, גם משתמשי אנדרואיד וגם משתמשי אפל יכולים להשתמש בכלים הללו, כל שעליהם הוא להוריד את אפליקציית גוגל הרגילה (משתמשי אנדרואיד יכולים להוריד את האפליקציה הייעודית).

הכלי מאפשר לעשות חיפושים ברחבי הרשת לתמונות שונות - אם אתם רוצים לקבל מידע על פרי, ירק, צמח או בעלי חיים, לזהות מקומות מפורסמים, למצוא תלבושות דומות לאלה בתמונה ועוד, המערכת תדע לזהות בעזרת בינה מלאכותית את מה שבתמונה, ולחפש באינטרנט. יתרה מכך, המערכת מאפשרת לתרגם טקסט מתוך התמונה בלייב, ואף להעתיק את התרגום בקלות.

אגב, ישנה גם אפשרות לצלם משוואות מתוך ספר המתמטיקה, ולחפש את הפתרון למשוואה. האפליקציה תחבר את המחפש 

חיפוש: למצוא שירים בקלות

בתחום העוזרות הקוליות של היצרניות השונות ישנה תחרות קשה במיוחד. במקרה של גוגל, העוזרת הקולית שלה נמצאת בעיקר במכשירים שלאו דווקא נמכרים בישראל (ברובם הפיקסלים), אך גם בכזה שכן (וואןפלוס).

עם זאת, גוגל מאפשרת להשתמש באפליקציה שלה כדי למצוא שירים. אם תכנסו לאפליקציית גוגל, תוכלו לראות אייקון של מיקרופון בשורת החיפוש. כשתלחצו עליו, תראו בתחתית כפתור של "חיפוש שיר". הפעלת הפיצ'ר תאפשר לכם להשמיע שיר או לזמזם אותו, והמערכת תנסה להציע תוצאות.

לכתבה המלאה של נבו טרבלסי (קישור)

ראו גם :

10 Hidden Android 13 Features You Might Have Missed

קישור לכתבה באנגלית




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

בעיית הירידה בחשיפה בקבוצות פייסבוק וLinkedin, אפריל 2024

  הקבוצות  בפייסבוק , במיוחד , הרגישו ירידה משמעותית בחשיפה בשנה האחרונה חשיפה אורגנית היא כמות הגולשים שנחשפו לפוסט שלך מבלי שהשקעת בכך...