חפש בבלוג זה

יום ראשון, 7 באפריל 2024

בעיית הירידה בחשיפה בקבוצות פייסבוק וLinkedin, אפריל 2024

 

הקבוצות  בפייסבוק , במיוחד , הרגישו ירידה משמעותית בחשיפה בשנה האחרונה


חשיפה אורגנית היא כמות הגולשים שנחשפו לפוסט שלך מבלי שהשקעת בכך כסף ( קידום פוסטים בתשלום) . כלומר,  זוהי החשיפה הטבעית של פייסבוק או טוויטר .


בשנים הראשונות  של הרשתות החברתיות , טווח החשיפה היה פשוט. אם פרסמת משהו, הוא הופיע בעדכונים של אנשים שעקבים אחריך. אבל ככל שכמות התוכן ברשתות החברתיות , שמתפרסם מדי יום גדלה באופן אקספוננציאלי, זה הפך לבלתי אפשרי.

 אם אתם חברים בקבוצת פייסבוק כלשהי , לדוגמא , חדשנות טכנולוגית  בחינוך , אתם מצפים לראות עדכונים מקצועיים של חברי הקבוצה  המעולה הזו , אבל אתם  תחשפו למעט מאד עדכונים , למרות שהם עודכנו כל הזמן בקבוצת פייסבוק  זו המועילה מאד .


מה שגיליתי במעקב הממוחשב היומי שלי אחרי מאות קבוצות פייסבוק הוא :


ככל שהקבוצה גדולה יותר , אז החשיפה האורגנית קטנה יותר . לדוגמא , קבוצת חינוך 2020 למערכת חינוך אפקטיבית יותר  , היא קבוצה ענקית  של 45,000 חברים והחשיפה האורגנית בה היא בסביבות 1% , כלומר אתם רואים מעט מאד פוסטים חדשים  שהועלו על ידי חברי הקבוצה . לעומת זאת , בקבוצת הפייסבוק מובילי למידה דיגיטלית  , המונה כ3,000 חברים בלבד , החשיפה לפוסטים חדשים היא בסביבות 8-10% .



שינויים באלגוריתמים , במיוחד בפייסבוק , הובילו לירידה בחשיפה האורגנית בשנת 2024 , מה שמקשה על התוכן שלכם  להיראות על ידי קהל רחב יותר.

האלגוריתם של פייסבוק בקבוצות פייסבוק מאד לא יציב , ואין בו עקביות מבחינת הפצת הפוסטים , לפעמים אתה רואה 1 אחוז מהפוסטים של חברי קבוצת פייסבוק ולפעמים 2 אחוז

 

נתונים מתוך קבוצות הפייסבוק שאני מנהל (עמי סלנט , מידען)

 

"בקבוצת הפייסבוק שאני מנהל תכנים משותף ( קבוצת ניהול תוכן דיגיטלי עם 9,000 חברים) הגיע שיעור הצפייה  הממוצע ל2% ."

 

בקבוצת הפייסבוק שאני מנהל  תכנים משותף "הערים הסמויות מן העין ( 4,000 חברים) הגיע שיעור הצפייה ל4%

 

המצב בקבוצות העניין של רשת Linkedin לא הרבה יותר טוב , בקבוצת הנושא " למידה מרחוק – מבט מקרוב" שהקמתי לפני שנתיים , החשיפה האורגנית מאד נמוכה ובקושי 1% מחברי הקבוצה נחשפים לפוסטים חדשים שהועלו לקבוצת עניין זו.



 

נשאלת השאלה, האם לא כדאי לחזור אחורה לפורומים המקוונים שהיינו מפעילים בעבר ובהם החשיפה האורגנית הייתה מעל 80% כי האלגוריתם שלהם היה פשוט  מאד ולא מתוחכם ? ( לדוגמא , הפורומים המקוונים באתר " תפוז"  וגם  הפורומים של גוגל )

 

 

לשם השוואה , החשיפה האורגנית ברשת פינטרסט (שאני מנהל שם  קבוצות  ודפים מעל כעשור )  הרבה הרבה יותר גבוהה ומגיעה ל60% .

 

לשם השוואה, החשיפה האורגנית באתר הפורומים REDDIT היא הרבה גבוהה ואתה רואה הרבה יותר עדכונים בקבוצות שאתה חבר שם , לדוגמא , בקבוצת חינוך והוראה שאני חבר בה אני רואה מעל 50% מהעדכונים של חברי הקבוצה הזו  132,000 חברים בקבוצה זו )


ראו גם : הפורומים של  Reddit כמקור מידע

 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

השיפורים האחרונים ביישום הבינה המלאכותית ג'ימיני של גוגל , מאי 2024

  משלימים יותר משימות עם אפליקציות – והכול ממקום אחד https://gemini.google.com/app עכשיו אפשר לקבל מממשקי Gemini תשובות על סמך מידע בזמ...