הנסיין : עמי סלנט , מידען
בשבוע
האחרון, לא מעט מהחיפושים שלי בגוגל התבססו על פיצ'ר סקירות AI החדש
יחסית וראיתי שיפורים מיום ליום
.
דבר
ראשון , ברוב
השאילתות בגוגל כבר הוטמעו הקישורים החמים למקורות המידע בתוך הסיכומים שפיצ'ר סקירות AI הציג .
הקישורים האלה נועדו לעזור למשתמשים:
- לאמת את המידע: לבדוק את מקורות המידע שעליהם התבסס
הסיכום.
- לחקור לעומק: להמשיך ולקרוא מידע נוסף ופרטני יותר
באתרים המקוריים.
- לגלות תכנים חדשים: להגיע לאתרים שאולי לא היו מגלים
בחיפוש רגיל.
AI Overviews הוא
פיצ'ר בחיפוש של גוגל שמשתמש בבינה מלאכותית יוצרת
(Generative AI) כדי לסכם מידע ממגוון מקורות באינטרנט ולספק
תשובה תמציתית ורלוונטית ישירות בדף תוצאות החיפוש. הפיצ'ר הושק רשמית בארה"ב
במאי 2024, ומאז התרחב למדינות ושפות רבות נוספות.
הממשק
של סקירות AI שמבוסס
על בינה מלאכותית משנה את כללי המשחק. זהו תחילתו של עידן שבו גוגל כבר לא רק
מחפשת מידע אלא חושבת, מסכמת, ולעיתים גם פועלת בשם המשתמש.
הפיצ'ר
של סקירות AI במנוע
החיפוש של גוגל הופך אותו למעין גרסה משודרגת של פיצ'ר החיפוש של ChatGPT או מנוע התשובות של Perplexity
איך זה עובד?
כאשר אתם מבצעים חיפוש בגוגל, ובמקרים שבהם המערכות של גוגל קובעות שבינה מלאכותית יכולה להיות מועילה במיוחד (לדוגמה, כשרוצים להבין במהירות מידע ממגוון מקורות), AI Overview יופיע בראש דף התוצאות. הוא מספק תקציר שנוצר על ידי AI, הכולל את המידע המרכזי וקישורים למקורות מהם נלקח המידע, כדי שתוכלו להעמיק בנושא.
חוסר עקביות AI Overviews: לא מופיעים עבור כל שאילתה, והופעתם תלויה במורכבות ובאופי השאילתה.
כיצד
להפעיל את AI Overviews?
תוכן ברור ותמציתי: מומלץ לכתוב תשובות קצרות וקלות לקריאה, הממוקדות לנקודה ספציפית,
מכיוון ש-AI
Overviews נוטים
להעדיף תוכן כזה.
התאמה לשאלות שיחה: כדאי להתמקד בשפה שיחתית ובתבניות חיפוש המדמות שאלות שמשתמשים היו שואלים עוזרי AI
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה