ההתרחבות האדירה של
עולם הפודקאסטים להאזנה/השמעה באינטרנט הביא להתפתחות מנועי חיפוש ייעודים ויעילים
לאיתור פודקסטים על פי נושאים או קטעי האזנה/רצועות שמיעה של פודקסטים .
רקע
הנתונים אמנם משקפים האזנה לפודקאסטים אך ורק באפליקציית ספוטיפיי,
ואינם כוללים האזנות דרך אפליקציות פודקאסטים ופלטפורמות אחרות. לפיכך, אלה לא
נתונים מלאים על שוק הפודקאסטים הישראלי, אך יש להניח שהם משקפים היטב את המגמה
הכללית: בשנתיים האחרונות הפכה ספוטיפיי למקור ההאזנה המרכזי של ישראלים
לפודקאסטים. לפי הערכות, ספוטיפיי אחראית כיום לבדה על 30%–40% מההאזנות
לפודקאסטים בישראל, והשיעור הזה נמצא במגמת עלייה עקבית (מקור)
על פי הנתונים, הקבוצות שבהן נרשמה העלייה המשמעותית ביותר בהאזנה
היא קבוצת הגיל 0–17, זינוק של 229% ו–228% בגילי 55 פלוס. מבחינת מאזינים בפעם
הראשונה, קבוצת הגיל הבולטת היתה 18–24 עם כמעט 130 אלף מאזינים חדשים לפודקאסטים,
ואחריה גילי 35–44 עם כמעט 90 אלף מאזינים חדשים.
גם כמות התוכן של פודקאסטים המוצע בעברית בספוטיפיי צמחה והתגוונה,
והשנה הופקו המוני פודקאסטים חדשים. אם ב–2019 היו בספוטיפיי יותר מ–200 פודקאסטים
בעברית, כיום ישנם יותר מ–1,000 — גידול של 354%. בניגוד לעולם, שם ז'אנרים
פופולאריים הם "קומדיה", "חברה ותרבות" ו"סגנון חיים
ובריאות", בישראל העדפות התוכן מעט שונות: כאן הז'אנרים הפופולריים ביותר באופן
קבוע הם "חינוכי" ו"עסקים וטכנולוגיה". לצדם, ז'אנרים
פופולריים נוספים הם תרבות וחברה, קומדיה וחינוך. על פי ספוטיפיי, המסקנה היא
שישראלים רואים את הפודקאסטים כמדיום מעשיר שמעניק להם חווייה ( מקור) .
באייטיונז בלבד יש כיום יותר מ–800 אלף פודקאסטים בני 18 מיליון
פרקים.
תיאור היכולות של מנוע
החיפוש LISTEN NOTES
כל חיפוש באמצעות Listen Notes מניב ממצאים מתוך בסיס נתונים מקיף הכולל מיליוני פודקאסטים וכולל תיאור הפודקסט , מידע על קטעים ועוד .
מאחר וחלק מצוות הפיתוח הוא בישראל , יש גרסה גם בעברית והיא
מכסה היטב את עולם הפודקסטים בישראל .
בחיפוש מתקדם ניתן להציב שורה של מסננים וגם לקבל פודקסטים דומים ( גרסת החיפוש
המתקדם היא בתשלום ) . ניתן גם ליצור עדכנים מבוססי RSS לפודקסטים ולתוצאות השאילתא .
פודקאסט על סדר היום- קבוצת
פייסבוק איכותית
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה