חפש בבלוג זה

יום רביעי, 24 במאי 2023

רשתות חברתיות : תמונת מצב: מאי 2023

 


נקודות עיקריות בסקירה

 

§        השפעת הרשתות החברתיות על מתבגרים "תלויה" בדרך כלל בגורמים אינדיבידואליים, כולל מה בני נוער יכולים לעשות ולראות באינטרנט, היכן וכיצד הם גדלו ומהם "החוזקות והחולשות" של עצמם.

§          "הפלטפורמות החברתיות כפי שהכרנו אותן — הגיעו לסופן", אמרה זיזי פפאצ'ריסי, מרצה לתקשורת באוניברסיטת אילינוי־שיקגו, שמלמדת קורסים על רשתות חברתיות, "הן כבר מיצו את התועלת שלהן מזמן".

§        "אנשים נוטים לצייץ מחדש תוכן שדומה לתוכן שהם עצמם מפיקים ברשת במקום להציג נושאים אחרים.

§        מטא (Meta), ענקית הרשתות החברתיות המחזיקה בפייסבוק, אינסטגרם ו-וואטסאפ נמצאת בשלבי פיתוח מתקדמים של יצירת רשת חברתית טקסטואלית חדשה שתספק למשתמשים אלטרנטיבה לטוויטר וצפויה להיבנות בצורה מבוזרת, בדומה לפלטפורמת מסטודון,

§        Bluesky  אמנם עדיין בגרסת בטא, וניתן בינתיים רק להיכנס לרשימת ההמתנה לאתר, אך בבסיסה עומד פרוטוקול אינטגרטיבי מסוג אחר עבור רשתות חברתיות, שהחברה למעשה תאגד את כולן – כל אחת והייחודיות הקהילתית שלה – לכדי פלטפורמה אחת, מבוזרת וללא שליטה של אדם אחד על הנעשה בה.

§        טווח החשיפה Organic reach לפוסטים של פייסבוק כל הזמן בירידה. הטווח הממוצע לפוסט אורגני בפייסבוק יורד ל -5.2%. (בסוף 2019 הוא עמד על 5.5%, ושנה לפני כן היה 7.7%)

§        שיעור המעורבות הממוצע  ( Engagement rate ) בשנת 2020 בפוסט אורגני בפייסבוק עמד על 0.25%. המספר הזה הלך ויורד ל -0.08% בשנת 2022

§        המצב בקבוצות פייסבוק מבחינה חשיפה אורגנית אפילו נעשה יותר גרוע , יש ירידה משמעותית  בחשיפה האורגנית בעקבות השינויים באלגוריתם של פייסבוק.

§        אינפלציה של קבוצות פייסבוק. כל שנה נפתחות מאות או אלפי קהילות בפייסבוק, עוד ועוד אנשים מצטרפים אבל תשומת הלב שלהם לא יכולה להתחלק בין כולן. התוצאה : מעט מאד חברים בקבוצת פייסבסוק שלכם רואים את הפוסט  שלכם ומדובר רק ב2 אחוז מכלל החברים שלכם בקבוצה!!.

לסקירה המלאה והמעודכנת בפורטל האינטרנט  " ידע וסקרנות דיגיטלית " בעריכת  המידען עמי סלנט

http://www.amisalant.com/?p=24122

 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

לקט nידעני מס' 18 , 27 למרץ 2024

הלקט המידעני ה-18, כמו קודמיו, נועד להקנות לכם תמונת מצב מעודכנת של תחומי המידענות , ניהול התוכן , מנועי החיפוש והספריות והוא מבוסס על איסוף...