חפש בבלוג זה

יום שלישי, 16 במאי 2023

התשובה של גוגל לGPT-4

 

 

הקדמת עורך הבלוג : עמי סלנט , מידען ואוצר תוכן דיגיטלי

נוכח המרוץ של ענקיות הטכנולוגיה לתחומי הבינה המלאכותית ושילובה במנועי חיפוש ריכזתי כאן כמה וכמה קטעים ותובנות מתוך כתבות וסקירות מרתקות ומעודכנות לשבוע השני של חודש מאי  2023

התשובה של גוגל לGPT-4

מאת: שגיא כהן

בכנס המפתחים השנתי של גוגל, שנערך בשבוע שעבר, היא הכריזה שבארד משתדרג ועובר למודל השפה החדש, החזק והעדכני PaLM 2, שאמור להיות התשובה של גוגל ל-GPT-4 של OpenAI. השדרוג אמור לתת תשובות מדויקות ועשירות יותר. לדוגמה, בתשובה לשאלה מי מנכ"ל טוויטר, הוא דווקא משיב תשובה מדויקת שמדובר בלינדה יקרינו, שמונתה על ידי אילון מאסק לתפקיד רק בסופ"ש האחרון.

הציוץ של גוגל על השקת PaLM 2

בימים האחרונים צצו שורה של דיווחי משתמשים כי מאז השדרוג נראה שהיכולות של בארד אכן קפצו מדרגה. בגוגל אומרים שהוא משפר לא רק שיחה טבעית, אלא גם את הביצועים בכל הקשור לכתיבת קוד תוכנה.

במקביל, גוגל הודיעה שבארד יהיה זמין לקהל הרחב ללא צורך ברשימת המתנה ושהוא זמין ב-180 מדינות, כולל ישראל. ובנוסף, התווספו פיצ'רים חדשים כמו יכולת לייצא תשובות לכלים אחרים  )למשל, מייל או גוגל   Sheets ובהמשך יתווספו גם האפשרויות להציג תשובות שכוללות תמונות (למשל, אם תשאלו על אתרי חובה לביקור בניו אורלינס, הוא יציג תמונות רלוונטיות של האתרים) וכן אפשרות להעלות תמונה ולשאול שאלות לגביה.

הגרסה החדשה של בארד, יחד עם החיבור לאינטרנט והפיצ'רים החדשים, עשויים להקטין מאוד את הפער של גוגל מול שאר הצ'אטבוטים, ולהפוך אותו לחלופה חינמית וחזקה לChatGPT Plus.

מקור וקרדיט : שגיא כהן

 

איך נראה עכשיו המנוע החדש מבוסס ה-AI של  גוגל מול  Chat-GPT   ?

  מאת: נבו טרבלסי 

בשבוע שעבר גוגל הכריזה בכנס המפתחים השנתי שלה על שורת טכנולוגיות חדשות ובראשם שילוב הבינה המלאכותית במוצרי החברה. השילוב המעניין מכולם, ככל הנראה, היה זה של צ'אט ה־AI שלה Bard, עם מנוע החיפוש המסורתי. החיפוש המשודרג יכלול תקציר של תוצאות החיפוש, ויתמוך בהמשך השנה ביותר מ־40 שפות (שעברית בהן). בשלבים הבאים, הכלי גם יוכל לעבד מידע הקשור לתמונות, כמו הצעות לטקסט שניתן להצמיד לתמונה מסוימת, או הצעות לתספורת לפי תמונה. ההכרזות הללו, הצליחו לרצות גם את המשקיעים ואחרי דשדוש של מספר שבועות, מניית אלפאבית זינקה ביום חמישי, לאחר האירוע, ביותר מ־4% - עלייה שצמצמה את הפער של החודש האחרון עם מיקרוסופט.

איך עובד הכלי החדש  Bard?

בשימוש ראשון ב־Bard היתרונות המובהקים של גוגל מתבטאים מיד, והראשון שבהם הוא חווית המשתמש. בעוד שבצ'אט של OpenAI, על המשתמש להמתין עד שהכלי יסיים להקליד את תשובתו, בכלי של גוגל התשובה מגיעה כדבוקה אחת מיד. בנוסף, ב־Bard אין צורך בהרשמה (בניגוד ל־Chat-GPT), והייצוא לכלים אחרים של גוגל כמו דוקס או ג'ימייל מתבצע בלחיצת כפתור פשוטה ולא דורש העתקה של קטעי טקסט.

להבדיל מהמתחרה של OpenAI, שאומן על מידע עד שנת 2021, הכלי של גוגל מחובר לאינטרנט, מה שלא בהכרח הופך את המידע בו לאמין יותר, אבל כן מספק לו את היכולת להתייחס לפרסומים אקטואליים. אבל OpenAI לא מתכוונת להשאיר את הזירה לגוגל. בסוף השבוע האחרון הכריזה ענקית הבינה המלאכותית כי מהשבוע הבא תשלב פיצ'ר חיבור חדש למשתמשים של גרסת הפלוס של Chat-GPT, שיאפשר חיבור לאינטרנט ומידע אקטואלי.

עוד הבדל מהותי בין שתי המערכות עומד על הפקת תשובות אלטרנטיבות. גוגל מלכתחילה מאפשרת לראות כמה תוצאות חלופיות לשאלה, בעוד שב־Chat-GPT יש צורך בבקשה אקטיבית מהכלי. בנוסף, בעוד ש־Chat-GPT מנסה לספק מענה תשובה לשפות אחרות, כמו עברית - בגוגל מודים כי Bard לא אומן בשפות אחרות, ומודלי השפה האחרים יושקו בהמשך השנה.

מקור וקרדיט : נבו טרבלסי

 ראו גם :

  מתוך המאמר של סגן נשיא גוגל ,  10 מאי 2023



Introducing PaLM 2

 PaLM 2 הוא מודל שפה מתקדם עם יכולות משופרות של רב לשוני, חשיבה וקידוד.

 

רב לשוניות: PaLM 2 מאומן יותר בטקסט רב לשוני, ומכסה יותר מ-100 שפות. זה שיפר משמעותית את יכולתו להבין, ליצור ולתרגם טקסט בעל ניואנסים - כולל ניבים, שירים וחידות - על פני מגוון רחב של שפות,  PaLM 2  עובר גם בחינות מיומנות שפה מתקדמות ברמת "שליטה".

הסקה : מערך ובסיס הנתונים הנרחב של PaLM 2 כולל מאמרים מדעיים ודפי אינטרנט המכילים ביטויים מתמטיים. כתוצאה מכך, הוא מפגין יכולות משופרות בלוגיקה, חשיבה לוגית  ומתמטיקה.

קידוד  PaLM 2 :  הוכשר ואומן מראש על כמות גדולה של מערכי נתונים של קוד מקור זמינים לציבור. המשמעות היא שהוא מצטיין בשפות תכנות פופולריות כמו Python ו-JavaScript, אבל יכול גם ליצור קוד מיוחד בשפות כמו Prolog, Fortran ו Verilog.

 

למאמר המלא בבלוג צוותי הפיתוח של גוגל

 

  ראו גם :


 


Google  Says  PaLM 2  Beats Google Translate  in Machine Translation

 

 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

לקט nידעני מס' 18 , 27 למרץ 2024

הלקט המידעני ה-18, כמו קודמיו, נועד להקנות לכם תמונת מצב מעודכנת של תחומי המידענות , ניהול התוכן , מנועי החיפוש והספריות והוא מבוסס על איסוף...