חפש בבלוג זה

יום שלישי, 22 באוגוסט 2017

מאגר מידע על המזרח התיכון : Middle East Newsstand



 מאגר המידע Middle East Newsstand של יצרן מאגרי המידע ProQuest מכסה באופן שיטתי את כל העיתונים באנגלית ובצרפתית שנכתבים במדינות המזרח התיכון ובמדינות ערב. 

היקף הכיסוי :המאגר הממוחשב מכסה עיתונים כגון Egyptian Gazette, Iran Daily , Aljazeera.net. ועוד אלפי פרסומים נוספים על המזה"ת. סה"כ ברשימה 5,229 פרסומים , מה שהופך אותו למאגר המידע המקיף ביותר על מדינות המזה"ת.
כל אחת מהכתבות והמאמרים ברשימת העיתונים המקיפה הזו נמצאת בשלמותה במאגר Middle East Newsstand עם מילות מפתח לאיתור מהיר. 

דליית מידע :ניתן לחפש עפ"י נושאים , תאריכים, מילות מפתח, סוג מקור המידע והשלמת המידע ממקורות זרים מחוץ למזה"ת.  ניתן לבצע הצלבות בין נושאים בחיתוכים בוליאניים .

במאגר נכללים לא רק נושאים פוליטיים –מדיניים , אלא גם נושאי כלכלה , חברה , תרבות ועוד.


זמינות ונגישות :המאגר הממוחשב אינו חופשי לשימוש באינטרנט וניתן לחפש בו רק בספרייה הלאומית בירושלים אשר רכשה את המאגר מחברת ProQuest ומאז מקפידה לעשות מנוי על המאגר כל שנה.

מאגר המידע Middle East Newsstand הוקם בשנת 2009 .



איתור תרשימי נתונים אודות מדינות העולם




Atlas הוא פלטפורמה מקוונת של מאגר נתונים בינלאומי המרכז ומציג תרשימי ויזואליים ( אינפוגרפיקה) אודות התפלגויות שונות במדינות העולם , כגון  התפלגות המדינות המובילות בעולם באי-שקט פנימי ומהומות,  השקעות הון בישראל בין השנים 2014-2017 ועוד אלפי תרשימים.
לאתר יש מנוע חיפוש לא כל כך מדוייק , אבל בסופו של דבר, לאחר עלעול חוזר וחוזר , ניתן למצוא את התרשימים הנכונים.

פלטפורמה נוספת לאיתור תרשימי נתונים ויזואללים אודות מדינות העולם היא : World by Map: Statistics, Maps and Charts



מאגר קטלוגים של מוצרי תעשייה


 כל מי שזקוק למידע מוצרי תעשייתים מסוגים שונים לא יכול לוותר על המאגר השיטתי של Directindustry  הכולל מעל 200,000 קטלוגים מלאים של מוצרי תעשייה מרחבי העולם .
ניתן לחפש עפ"י מילות מפתח, דגמים וחברות . 
הקטלוגים במאגר מאוחסנים במבנה PDF .
המאגר מכסה מעל חצי מיליון מוצרים תעשייתים.



יום שלישי, 8 באוגוסט 2017

עדכון פנדה של גוגל והשלכותיו לגבי ניהול תוכן באתרים




בחודש האחרון יש איתותים וסימנים רבים לכך שגוגל עדכנו למעשה את אלגוריתם פנדה , והם מנסים  עתה את האלגוריתם המעודכן של פנדה,  על אף שלא הכריזו  עדיין על כך רשמית ( מקור המידע).   
בין הסימנים שראינו בחודש האחרון:
·        דירוג גבוה יותר של פוסטים איכותיים בפייסבוק בטבלת דירוג תוצאות החיפוש של גוגל .
·        מתן דירוג גבוה לתוצאות ויזואליות ( תמונות) מתוך הרשת הויזואלית פינטרסט.
·        אתר התוכן המקצועים שלנו ( 1.פורטל רגעים היסטוריים, 2.מגזין הקישורים הסמויים מן העין ) מקבלים עתה דירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש.


עדכון אלגוריתם פנדה (Panda Update) הוא אחד משני העדכונים הכי משמעותיים של גוגל בעשור האחרון (השני הוא גוגל פינגווין).
 לעומת עדכונים אחרים שגוגל מבצעת וקשה לראות את ההשפעה שלהם, לפנדה הייתה השפעה מרחיקת לכת על מספר גדול של אתרים ברשת במהלך השנים.
לאורך שנים של מחקר, בשילוב עם עבודה מדהימה של אנשי הפיתוח בגוגל, הצליח עדכון פנדה להשפיע על כ-12% מתוצאות החיפוש בגוגל ויותר. עיקר התגובות של אנשי המקצוע ברחבי העולם שיבחו את הצונאמי של פנדה ועדיין היו לא מעט בעלי אתרים שנפגעו. בעיקר בתחילת דרכו של פנדה אך אנשי גוגל פעלו לפתרון מהיר ושדרוג האלגוריתם.
עדכון פנדה: איך הכל התחיל?
בתחילת העשור הנוכחי, גוגל הייתה בבעיה רצינית. למרות כל האלגוריתמים המשוכללים שלה, אתרים רבים שהציגו תוכן באיכות נמוכה, תוכן מועתק או הרבה מאוד פרסומות, עדיין הופיעו במקומות גבוהים בגלל שיטות קידום אגרסיביות כמו למשל יצירת קישורים אליהם בצורה מסיבית, שלא לומר ספאמית.
הקודקודים במאונטיין ויו הבינו שצריך לעשות שינוי, ובפברואר 2011, שחררה גוגל את אלגוריתם פנדה לחופשי. המטרה העיקרית שלו הייתה לבדוק את איכות הטקסט באתר ולמצוא עד כמה הוא שימושי לגולשים, אם בכלל, ומה היחס בין התוכן הרזה/הלא איכותי לכלל התוכן שיש באתר ( מקור המידע) .
אחד המאפיינים הראשונים והברורים הוא העדפה של תוכן איכותי מקורי ומעניין על פני תוכן רדוד רזה ושטוח. מעבר לכך, עדכון פנדה השפיע בעיקר על "אתרים" ולאו דווקא על מיקום של עמודים ספציפיים, למרות שגם זה קרה פה ושם.


בין הקריטריונים ( הלא רשמיים !! כי האלגוריתם הוא סודי ) שמשפיעים על דירוג האתר בפנדה ניתן למנות את :
·        האם מדובר במאמר מקצועי שנכתב על ידי מי שבאמת מבין בתחום, או כזה שניתן לראות שהוא חלול?
·        האם יש באתר מאמרים שחוזרים על עצמם או חופפים במידה רבה עם שינויים קטנים במילות המפתח?
·        האם יש במאמר שגיאות דקדוק, ניסוח או טעויות עובדתיות בולטות לעין?
·        האם לעמוד יש ערך ייחודי לעומת עמודים אחרים ברשת?
·        האם התיוג ( מילות מפתח , תגיות) באתר שיטתי לאורך זמן
·        האם הסיווג של פריטי המידע  (שיבוץ הפריט עפ"י קטגוריות תוכן ) שיטתי לאורך זמן ?
·        האם הגולשים ימליצו על המאמר לאחרים או ישתפו אותו?


מה הן ההשלכות מבחינת פעולות ניהול התוכן באתרים ?
·        חשוב להקפיד באתרי התוכן שאתם מנהלים כי כל פריט מידע או פוסט יהיה מסווג פעמיים , עפ"י מילות מפתח ועל פי קטגוריות. דוגמא.
·        חשוב להקנות ערך ייחודי לעמודי תוכן או לסקירות תוכן ע"י אינטגרציה של מקורות מידע גם מישראל וגם מחו"ל , כאשר חלק ממקורות המידע מצוטטים מאתרי תוכן אקדמאיים ( AC ).  דוגמא.
·        חשוב לעדכן את אתרי התוכן לפחות פעם בשבוע ולכלול חומרים ויזואליים בגוף הסקירה .  דוגמא

ארוכה הדרך לפנדה
 יש לזכור כי הדרך להשפעה על התוצאות באלגוריתם פנדה היא ארוכה למדי . נדרשת לפחות עבודה שיטתית של יצירת תוכן איכותי במשך שנתיים-שלוש עד להשגת המטרה.


מקורות המידע

What is panda algorithm? - Quora





יום שבת, 29 ביולי 2017

אלבומי תמונות בפייסבוק כתת-מאגר תוכן ויזואלי



אלבומי תמונות עפ"י נושא משותף הולכים ונעשים נפוצים בפייסבוק והם הופכים להיות למעשה תת-מאגרי תוכן ויזואליים בעלי ערך.  מדובר על מאות אלפי אלבומים מעניינים בתחומי האמנות , ההיסטוריה ותחומי מקצוע אחרים .

הבעייה העיקרית היא כיצד לאתר אותם בחיפוש המידע ?
 במערכת החיפוש בפייסבוק בוודאי קשה לאתר אותם וגם בחיפוש הרגיל של גוגל כמעט בלתי אפשרי למצוא את עקבותיהם . 
כאן בא לעזרתנו מנגנון החיפוש המתקדם של גוגל ( קישור) אשר באמצעותו ניתן להתחקות אחר עקבות אלבומי התמונות הנעלמים בפייסבוק .
הנה דוגמא של חיפוש אחרי אלבומי ציורים של הצייר  Paul Cezanne בעזרת טופס תבנית החיפוש של חיפוש מתקדם במנוע החיפוש גוגל :




מאחר וגם בחיפוש מתקדם בגוגל התוצאות אינן בהכרח אופטימליות , מומלץ לכם ליצור קישור לכל אוסף תמונות מעניין שמצאתם באקראי בפייסבוק ולשמור אותו במערכת הסימניות שלכם.
כך לדוגמא,  אני שומר במערכת הסימניות הממויינת שלי את כל אלבומי התמונות של אסתר קול . ( אוצר בלום וחשוב בתחומי ההיסטוריה ).  

פרקי הדרכה
איך ליצור אלבום תמונות בדף פייסבוק עסקי 

Facebook albums aren't just for photos anymore - CNET




יום שלישי, 4 ביולי 2017

ספר חדש על אוצרות תוכן והבניית תוכן – Review סקירת ספר , 2017





הספר חדש באנגלית Ready, Set, Curate הוא ביטוי נוסף להתחזקות תחום אצירת תוכן והבניית תוכן בתרבויות העבודה בחברות ובארגונים וגם במערכות  לימוד בעולם.


כלי בינה מלאכותית ייעודים המתמחים בניתוח נתונים

     בסקירה 2 כלי AI  ייעודיים לניתוח נתונים והיתרונות של כל אחד מהם   1.          Vizly   כלי שמאפשר שיחה בשפה טבעית על נתונים שמופיעים...