חפש בבלוג זה

יום רביעי, 13 ביולי 2011

החלק הארי של החיפוש - מנוע חיפוש חדשני


מפתחי תוכנה לא מעטים ניסו בשנים האחרונות להתחרות עם אלגוריתם החיפוש של גוגל. אבל קשה מאד להתמודד מול ענקית החיפוש בתחומי אלגוריתם החיפוש שלה ההולך ומשתכלל כל הזמן (ההערכה היא שקרוב ל800 מהנדסי תוכנה בחברת גוגל ובמרכזי הפיתוח שלה ברחבי העולם שוקדים כל הזמן על המשך ופיתוח אלגוריתם החיפוש  המשוכלל והמורכב ). בסופו של דבר, מרבית השחקנים החדשים שניסו לעלות על הבימה ולהציג מנוע חיפוש חדשני יותר נכשלו במהלך שלהם וחלקם הגדול נעלם במשך השנים מן השוק. 


  הואיל ולא ניתן להתחרות בגוגל בשדה של אלגוריתם איחזור מידע אנו רואים לאחרונה ניסיונות להתמודד עם גוגל בשדה של שימושיות החיפוש, כלומר בתחומי ארגון ממצאי החיפוש והצגתם. אחד הניסיונות המוצלחים של מנוע חיפוש עם מישק חיפוש ידידותי ומעניין נקרא SearchLion. כאשר מתקבלות תוצאות החיפוש ניתן לפתוח בחלק הימני של מסך המחשב את המסמך או האתר ולהמשיך לראות את רשימת התוצאות מצד ימין. פעולה זו מקלה רבות על  בקרת הניווט של ממצאי החיפוש לכן , לא צריכים עוד לנוע אחורה וקדימה עם ממצאי החיפוש. כפי שניתן לראות בצילום המסך כאן , ניתן לראות במבט אחד כולל את האתר ששפותחים אותו ואת רשימת התוצאות . 


 תכונה נוספה שיש בה על מנת להקל רבות על החיפוש היא סרגל חיפוש ובו טאבים למיון הממצאים עפ"י סוגי מקורות מידע כגון סרטי וידאו בלוגים, תמונות, חדשות ונתוני מידע מתוך טוויטר.  


  סרגל מיקוד מקורות מידע זה מצוי הן במסך החיפוש הראשי של מנוע החיפוש  searchlion  והן בראש החלון מצד ימין שפותחים על מנת לראות את האתר/מסמך/מאמר. 

 
מפתחי האתר לא השקיעו כלל בפיתוח אלגוריתם חיפוש והם מבססים את הפתרון על חיפוש משולב במנוע החיפוש של גוגל ובינג . התוצאה המיטבית היא פתרון כולל לאיחזור מידע שבהחלט כדי להתנסות בו. התחזית שלנו היא שתוך שנה מומחי גוגל יאמצו את תצורת הניווט הזו גם אצלם במנוע החיפוש או שיירכשו את חברת הסטראט-אפ שפיתחה את היישום. 

ראה גם:

תגובה 1:

  1. אני חפשנית לא קטנה ומעולם לא נתקלתי במנוע החיפוש הזה, תודה על השיתוף - אני הולכת לבדוק אותו אוטוטו :)

    השבמחק

השבוע בהיסטוריה 2012: אנציקלופדיה בריטניקה מודיעה על הפסקת פרסום גרסאות מודפסות

    הערה : בסקירה גם השוואות בין אנציקלופדיה בריטניקה ולאנציקלופדיית וויקיפדיה בסקירה גם התייחסות לאנציקלופדיה בריטניקה מבחינת התאמה חי...