חפש בבלוג זה

יום חמישי, 15 בספטמבר 2016

מנוע החיפוש יאנדקס : הערכה מסכמת של יכולותיו



לאחרונה , נשמעות יותר תשבוחות על מנוע החיפוש יאנדקס הרוסי שהחל לפעול גם באנגלית . כך לדוגמא , המידען פיל ברדלי , משבח את יאנדקס ואפילו מציע קורס מקוון לחיפוש מתקדם ביאנדקס .
יאנדקס הוא מנוע חיפוש הנפוץ ביותר בעולם דובר רוסית (שזה בעיקר רוסיה ומדינות של ברית המועצות לשעבר). 
נכון להיום יאנדקס שולט בכ-60% מהחיפושים במדינות אלו  ( יאנדקס – ויקיפדיה ) .
לפי סטטיסטיקה ברוסיה העדפות של הגולשים הרוסים מתחלקים : 53% ליאנדקס ו33% לגוגל.

יאנדקס גם התחילה לפעול בישראל : יאנדקס קונה את KitLocate ועולה לישראל - כלכליסט

 

לאור כל ההמולה סביב יאנדקס , ביקשתי ללמוד, מנקודת מבט מידענית, ומקרוב , על יכולותיו של מנוע החיפוש יאנדקס באנגלית. 
 נעזרתי בכמה מידעניות ומידענים דוברי רוסית ( למדו אצלי בעבר באוניברסיטת בר אילן מידענות לתואר שני והם כולם מעולים !!) .
טוב , אז הנה סיכום קצר של הבדיקות :

הבדלים בין יאנדקס הרוסית וגוגל

·        מנוע חיפוש בגוגל מופעל במשולב ע"י כמה וכמה אלגוריתמים, ביאנדקס יש רק אלגוריתם מרכזי אחד.
·        ביאנדקס כמות השירותים ופקודות החיפוש גדולה מאוד.
·        תוצאות בגוגל יותר רלוונטיות ומעודכנות
  • גוגל מתחילה להציג תוצאות תוך כדי החיפוש
  • ביאנדקס, גם הרוסי וגם האנגלי , המעבר בין חיפוש רגיל לחיפוש מתקדם קל ואינטואיטיבי מאד !!
  • ביאנדקס יש יותר פקודות חיפוש , כגון "חפש מילה המופיעה באותו משפט " או מילה באותו קטע .
  • הרלוונטיות של התוצאות בחיפוש מתקדם ביאנדקס נמוכה באופן מובהק לעומת גוגל .

למטה : צילום של החיפוש המתקדם ביאנדקס שהרצתי : 


לסיכום , יאנדקס , אמנם משוכלל יותר מבחינת אפשרויות חיפוש ופקודות איחזור , אך הוא מניב רלוונטיות נמוכה יחסית של תוצאות.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

בעיית התכנים המיוצרים ע"י AI באינטרנט וההתמודדות מנוע החיפוש של גוגל

  רקע  הנתונים מבהירים שכבר עכשיו יותר ממחצית מתעבורת הנתונים ותוכני האינטרנט אינה אנושית, אלא מבוססת על בוטים של AI  .. אחת החברות הבודדות ...