יום רביעי, 23 באוגוסט 2017

תהליך העבודה של אוצרות תוכן



עיקרי דברים מתוך הרצאתה  החשובה והמרתקת של מעין אלכסנדר בכנס "מידע 2017" ( אוצרות תוכן כמוצר שירות ותכנית חברתית)



מה קורה באינטרנט בדקה ?

בכל דקה מועלים לאינטרנט 72 שעות של סרטים בYoutube , נוספים מיליוני מסמכים ומאמרים לאתרי אינטרנט ונכתבים מעל 2 מיליון פוסטים בפייסבוק.

אנו נמצאים בעידן הTMI ( Too Much Information)

·        המון מידע , נתונים
·        אי אפשר לקרוא הכל
·        קשה לבחור למי להקשיב ומה לקרוא
·        קשה להעריך אמינות ואיכות של המידע

 התפתחות ענף אוצרות התוכן

לאור עומס מידע אדיר זה החל להתפתח בשנים האחרונות הענף של אוצרות תוכן והוא גם הגיע לישראל כפי שנראה בעבודתה המקצועית של מעין אלכסנדר .

אוצרות תוכן (content curation) היא מעשה של איסוף, זיהוי , בחירה , ארגון ושיתוף התוכן הרלוונטי ביותר בנושא מסוים, מהאינטרנט ומשאבים אחרים, כדי להתאים לצרכים של קהל יעד ספציפי.
יש הסבורים כי אוצרות תוכן טובה מוסיפה תוכן מקורי משלה,   יצירתיות בהצגת ההקשרים , מחשבות ( רפלקציה) , ופתרונות .



בתהליך גיבוש והבניית אוצרות התוכן ניתן לזהות את המאפיינים  המקצועיים הבאים :

·        תהליך עבודה שיטתי
·        מומחיות , יצירת רלוונטיות לנושא מסוים
·        שילוב מקורות מידע שונים בתוצר המידע
·        קהל יעד ספציפי
·        הוספת תוכן של האוצרת/האוצר

בתהליך העבודה של אוצרות תוכן ישנם אבני הדרך הבאים :

·        הגדרת קהל היעד ויצירת ערך מוסף עבורם
·        איתור מקורות מידע והערכתם
·        קריאה של חומר רב ומעודכן
·        בחירה : מה לשתף?
·        ארגון המידע לשיתוף
·        פרסום והפצה
·         מדידה והערכה

ארגון המידע לשיתוף
·        מה שיותר חשוב יופיע יותר למעלה
·        מה שיותר דחוף יופיע יותר למעלה ( אירועים וכדומה)
·         דברים דומים או קשורים יופיעו אחד ליד השני
·        רשימות רבות וממויינות , פריטים יוחברו לתת-רשימות
·        לשמור "ממתק" לסוף

פרסום והפצה
·        לא להסתמך בלעדית על פייסבוק
·        בלוג או אתר " "החדר משלך" באינטרנט
·        מערכת דיוור מבוססת דוא"ל
·        כלי מדיה חברתית : פינטרסט ,  scoopt.it

  דוגמא לאוצרות תוכן בפעולה  : המשלוח האורגני של מעין אלכסנדר



משלוח אורגני: קישורים וחדשות ברשת, אפריל 2017 | אינטרנט, טכנולוגיה ושינוי ...






 כלים ותהליך עבודה להפקת המשלוח האורגני

·        איסוף, ומעקב: רוב הקריאה באמצעות קורא RSS  ( Feedly).
·        מקורות נוספים למעקב: ניוזלטרים , קבוצות פייסבוק
·        שיתוף דף FB וטוויטר
·        צבירת מידע עתידית :שמירת קישורים לפרסום בעתיד באמצעות  Pocket
·         הערכת המידע : פעם בחודש עוברת מעין אלכסנדר על מה ששיתפה (וצברה) ומעריכה את איכות הקישורים שנצברו שוטף ב-pocket
·        עריכת המידע בתבנית
·        פרסום בבלוג מבוסס וורדפרס (  Wordpress.com)
·        הפצה אוטמאטית במייל
·        הפצה ברשתות חברתיות

בכל הפעילות הנ"ל של אוצרות תוכן יש מבנה ותהליך סדורים היוצרים הבנייה טובה יותר של הידע ומעניקים לו משמעות  מבחינת קהל היעד והקוראים.

אוצרות תוכן כתהליך עבודה, מוצר ושירות Ma'ayan Alexander - SlideShare



תגובה 1: