חפש בבלוג זה

יום שישי, 17 בנובמבר 2017

אלגוריתם פינגווין של גוגל ופייסבוק


כמי שעוסק בתחומי איסוף המידע הטכנולוגי באינטרנט ובמאגרי המידע מקוונים שמתי לב לכמה וכמה שינויים באלגוריתם החיפוש של גוגל .
 בחודשים האחרונים אלוגריתם החיפוש של גוגל בגרסת פינגווין 4 , נותן עדיפות גבוהה יותר לאינדוקס דפי  פייסבוק תוך שהוא יודע להבחין בין תוכן איכותי בפייסבוק ותוכן שטוח .
 מנוע החיפוש של גוגל אינו בהכרח החלוץ בטיפול בדפי פייסבוק . קדם לו מנוע החיפוש בינע  BING אשר פיתח כבר לפני 4 שנים אלגוריתם יעיל למדי לאינדוקס דפי פייסבוק.

גוגל לא מגלה , כמובן , את הקריטריונים והנוסחה של אלגוריתם פינגווין , אך ההנחה היא הם יוצרים בדיקה כפולה של הצלבת קישורים בין פייסבוק ובין רשימת אתרים איכותיים הנמצאים אצלם ברשימה . כך לדוגמא , פוסט המועלה בפייסבוק ויש לו קישור לבלוג מקבל ניקוד גבוה יותר.

גוגל גם מבחינה בין דפי בית בפייסבוק ודפים יעודיים ( או עסקיים) , כאשר הדפים הייעודים מקבלים עדיפות גבוהה יותר באינדוקס. דפי הבית הרגילים שלכם מקבלים ניקוד נמוך יחסית בהשוואה לדפים יעודים ( או עסקיים) . שיתוף בין דפים יעודים ( או עסקיים)  זוכה גם לניקוד גבוה יותר. בדיקה נוספת שמבצע האלגוריתם קשורה לגורם שכתב את הפוסט בפייסבוק Authorship)) וכמות השיתופים לה הוא זוכה .

השינויים באלגוריתם פינגווין 4 של גוגל מתרחשים כל הזמן והם גם תלוי מקום גיאוגרפי ועוד משתנים רבים.  

ראו גם : פינגווין 4 יוצא לדרך: עדכון פינגווין בזמן אמת - דניאל זריהן



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

השוואה מידענית בין יישומי AI: ג'ימיני של גוגל מול ChatGPT מול Copilot AI

  ההשוואה שערכתי בין היישומים הבאים ChatGPT Vs Gemini Vs Copilot AI נעשתה באופן מעשי לצורך יצירת תוכן באתרי האינטרנט שאני כותב ועורך בהם סק...