מתוך הבלוג של יגאל חמיש , מומחה מוביל
לניהול ידע בישראל :
"הרשתות החברתיות המקוונות, מאפשרות להפיץ, ובצורה מאוד אפקטיבית, אך בכל
זאת, חשוב
להזכיר שני יישומים
המאפשרים להפיץ מידע וידע בצורה מאוד אפקטיבית, האחד – די וותיק – WhatsApp שקיים מאז 2009, והשני Telegram, שקם ארבע שנים אחר כך, ב 2013 שלפחות בארץ היה מוכר
פחות, אך לאחרונה (ואסביר בהמשך מדוע) נפוצותו גדלה בצורה מרשימה ביותר. ל WhatsApp יש גרסת יישומון (אפליקציה) להתקנה והפעלה בטלפון
חכם, ובנוסף, ניתן גם להפעיל אותה בסביבת ה Web וכן בסביבת ה Desktop (להתקין אותה גם על המחשב האישי של בעל
החשבון)
ל
Telegram יש גרסת
יישומון להתקנה והפעלה בטלפון חכם וכן בסביבת ה Desktop להתקנה במחשב האישי של בעל החשבון
שני כלי ההפצה המקוונים האלו,
יישומי Messaging הפועלים
על תשתית האינטרנט-הסלולארי, מאפשרים לכל בעל טלפון סלולארי להקים חשבון
אישי, ליצור ולשגר הודעות הכוללות תוכן לסוגיו (כפי שפירטתי לעיל) – ראשית –
לאנשי קשר של השולח, אשר גם הם בעלי חשבון אישי שלהם באותו היישום, ליצור
רשימות-תפוצה אישיות ולשגר הודעות לרשימות התפוצה, לנהל שיח עם הנמענים, ליצור
שיחות שמע או וידאו על התשתית של היישום, לשתף אנשי קשר, מיקום גיאוגרפי ועוד ועוד.
ההבדל הראשון הוא ש Telegram מצהירה
כי הדגש אצלה על אבטחה (Security) ועל
שמירה על הפרטיות (Privacy) – הוא
חזק ונראה מה ימים יגידו. בעקבות מספר תקלות שהשביתו את שירות ה WhatsApp ברחבי העולם , נוטים משתמשים רבים לעבור ל Telegram.
ההבדל השני – כשמדובר באמצעי הפצה – המהווה יתרון עצום לעומת
ה-WhatsApp הוא
האפשרות ב Telegram לכל מי
שמעוניין , ליצור ערוץ או ערוצים להפצת מידע – אליהם יכול
להצטרף כל בעל טלפון חכם ובו אפליקציית טלגרם המעוניין בכך ועד 5,000 (!) משתתפים ולפחות לטובת הפצה, לקהלי-ענק, ללא כל צורך בתיווך-ביניים, מהמפיץ
לתפוצה, זהו יתרון ענק.
אז לטובת המתעניינים בניהול ידע בארגונים, יצר יגאל חמיש ערוץ --Telegram - ערוץ
הטלגרם על ניהול ידע בארגונים בישראל, בו
הוא מפיץ מידע וידע על נושאי ניהול, למידה, מידע וידע, לרשותכם ולשירותכם. זה
הקישור לערוץ, כולם מוזמנים!
מקור
וקרדיט : הבלוג של יגאל חמיש
תוספת של נדב קבלרצ'יק :
הבדל משמעותי נוסף, טלגרם מאפשרת גישה לשרותים שלה בעזרת API וניתן לפתח ולהרחיב את היכולות שלה ("קוד פתוח" במידה מסויימת). ולכן אפשר לממשק אותה למערכות רבות ומגוונות ברשת. וואטסאפ...לא
תוספת של נדב קבלרצ'יק :
הבדל משמעותי נוסף, טלגרם מאפשרת גישה לשרותים שלה בעזרת API וניתן לפתח ולהרחיב את היכולות שלה ("קוד פתוח" במידה מסויימת). ולכן אפשר לממשק אותה למערכות רבות ומגוונות ברשת. וואטסאפ...לא
יכולות
חשבונות טלגרם קשורים למספר הטלפון של המשתמש, והאימות מתבצע
דרך קוד שנשלח במסרון. אפשר להחליף את מספר הטלפון המזוהה בלי לאבד את ההודעות. מספרי
הטלפונים של אנשי הקשר של המשתמש באותו המכשיר, שיש להם חשבון טלגרם, יצורפו אוטומטית
בתור אנשי קשר בטלגרם. אפשר לנהל שיחות קבוצתיות. ממשק אינטרנטי מאפשר שליחת הודעת
ישירה דרך דפדפן אינטרנט.
ישנם שני מצבי שיחה: המצב הרגיל, שמשתמש בהצפנה בין השרת ללקוח, והמצב הסודי, שמצפין
את השיחה בהצפנה מקצה-לקצה.
חשבונות שלא היו בשימוש במשך שנה נמחקים אוטומטית. אפשר לקבוע
זמנים קצרים יותר.
יכולות נוספות קשורות לאפשרויות נרחבות של משתמשים לשלוט בתוכן
שהעלו. למשל, בשונה משיחת צ'אט בוואטספ או בפייסבוק, יכולים המשתמשים למחוק את הודעותיהם
או לערוך אותן.
עמי היקר, תודה רבה! כייף גדול להיות אצלך 'על המרפסת'...! אחד הבלוגים המידעניים המעולים והמשובחים שיש!
השבמחקניתן לסכם את ההבדל בכך - טלגרם פתוחה לכל מי שיש אינטרנט; וואטסאפ סגורה רק לבעלי סמרטפונים ומוגבלת לאנשי הקשר שלהם (והקבוצות הפנימיות). יתרון הטלגרם (ולמעשה כל אפ' או תוכנת מסרים מיידיים אחרת) ברור.
השבמחקתודה לך יובל
מחק