חפש בבלוג זה

יום חמישי, 18 ביוני 2020

עולם הבלוגים בעקבות סגירת קפה דה-מרקר וסלונה



מתוך מה שבדקתי בארץ ובעולם,  זירת הבלוגים לא נעלמה ולא נאלמה בעקבות סגירת פלטפורמת קפה דה-מרקר ודעיכת פלטפורמת סלונה. להפך, יש התעוררות בעקבות השיפורים המתמידים בפלטפורמת הבלוגים של WIX . גם אני פתחתי בשבוע שעבר בלוג חדש בפלטפורמת הבלוגים של WIX  והופתעתי מהממשק הידידותי והאינטואיטיבי מאד לניהול התוכן והפוסטים שם . לאט לאט הם מצמצמים את הפער מול וורדפרס אבל הדרך ארוכה (קישור לבלוג החדש שלי בWIX , שאר הבלוגים שלי ממשיכים בוורדפרס ).
גם השידרוג לפני חודש בפלטפורמת בלוגספוט של גוגל (פלטפורמת בלוגר הוותיקה) משפר מאוד את חווית המשתמש ביצירת פוסטים ותכנים דיגיטלים באינטרנט (קישור).  
פלטפורמת הבלוגים החופשית של עיתון "הארץ" ממשיכה להתפתח ולגדול כל הזמן (קישור).  הבלוג הנצפה והמעניין ביותר בפלטפורמת הבלוגים של עיתון "הארץ" הוא עוד 365 יום (קישור).
מבחינת התעבורה מתפרסמים עתה בעולם כ70 מיליון פוסטים כל חודש רק בפלטפורמת וורדפרס ואם נוסיף לכך את פלטפורמת בלוגסופט מדובר על כ100 מיליון פוסטים .
מבחינת ההיקף פעלו בישראל כ10,000 בלוגים  ( נכון ל2019) .
מבחינת מהימנות מידע בלוגים ממוקמים במקום ה5 בדירוג מקורות מידע (מקור ).  פוסטים ברשתות חברתיות ממוקמים בתחתית הרשימה.
יש כיום 600 מיליון בלוגים בעולם (מקור).
השנה יגיע היקף דפי האינטרנט Web pages)) של הבלוגים ל2 מיליארד דפים (מקור) .
העולם של הבלוגים נותר פעיל מאוד ויש לו יתרון עצום על פני הפייסבוק והטוויטר : האלגוריתם של גוגל מתייחס לבלוגים בצורה יותר רצינית מאשר לפייסבוק והפוסטים של כותבי הבלוגים מדורגים תמיד יותר גבוה מאשר הפוסטים של פייסבוק הנמצאים בתחתית הרשימה של האלגוריתם. פייסבוק וטוויטר משולים לנהר סוער וזורם , סוחף לדקה , אך ללא אחיזה, כאשר מבחינת חיפוש מידע ברוב המקרים הולכים בהם לאיבוד.


וויקס מול וורדפרס
לוורדפרס יש מאות ערכות נושא, ובעוד הרבה מהן עולות כסף (אלא אם תשדרגו לחבילה מסוימת בתשלום), היכולת להחליף ערכת נושא בכל זמן שהוא מהווה יתרון. הטעם שלכם עשוי להשתנות לאורך זמן, או שייתכן שתרצו לקחת את האתר שלכם לכיוון אחר לגמרי.
 לוויקס יש מבחר מעולה של תבניות, ואתם מקבלים גישה מלאה לכל התבניות בכל החבילות של וויקס. עם זאת, לא תוכלו להחליף תבניות בהמשך הדרך אם אתם משתמשים בעורך הקלאסי.

לוויקס יש יותר מ-500 תבניות, שכולן עוצבו בצורה מקצועית, ומקבלות תמיכה מהצוות של וויקס בעצמם (מקור).
לוויקס יש עורך תכנים מקוון טוב בהרבה כשזה מגיע להתאמה אישית. יש לכם שליטה מלאה על מה שנכנס לעמודים שבאתר שלכם ואיך הוא נראה.
 וורדפרס מציע לכם אפשרויות סגנון בסיסיות, אבל הפריסה נשלטת בעיקר על ידי ערכת הנושא שבחרתם. אלא אם קשה לכם יותר להשתמש בעורך גרור-ושחרר, וויקס הוא הבחירה הטובה יותר מההיבט הזה (מקור).
 בעקבות הקורונה יש תוספת משמעותית של מיליוני משתמשים בפלטפורמות של WIX (מקור).

קישורים מועילים נוספים בנושא :

איך בונים בלוג בתוך אתר WIX? 

 

וויקס בעברית - איך להוסיף פוסט בבלוג







2 תגובות:

  1. כדאי רק לציין שאתר הבלוגים של הארץ נמצא בתוך 'חומת התשלום' של האתר, ולא פתוח לקריאה כמו בלוגים רגילים

    השבמחק
  2. מה זה "הארציזם"?

    HAARETZISM:


    אתר השנאה של הארץ, גזענות אנטי-יהודית, בדויות, חצי אמיתות, תומך בטרור, גזענות שווא:

    אתר "הארץ" הבלתי מהימן אשר מתחילת שנות האלפיים מגזים בשיטתיות, המציא לעתים קרובות "חדשות מזויפות" , בדה עובדות (לפעמים התנצל בצורה חלשה ורק לאחר שהשקר כבר הופץ באופן נרחב) ומצדיק ההתקפות הערביות הגזעניות האנטי - יהודיים, ומתייגים ב"גזענות" דוקא אלה שחוששים מההתקפות הגזעניות, בעצם.
    באופן כללי, "הארץ" עושה שימוש בטרמינולוגיה של מילים גדולות כמו "גזענות" ו"פשיזם" אפילו כשאינם קשורים (יש שהבהירו שזה מיועד לקליקים לפיתיון - בייט קליקס). האתר הסית שוב ושוב לאלימות. ומעל הכל, הפיץ שנאה כלפי יהודים, כולל קריקטורות שנאה מרושעות. האתר מצוטט באופן נרחב על ידי ניאו-נאצים. וכל האמור לעיל "הארץ" עסק ועוסק בפנאטיות. בקנאותו הוא אף משכתב את ההיסטוריה מחדש.

    HAARETZISM

    : Haaretz hate site, anti-Jewish racism, fabrication, half-truths, pro-terror, false Racialization:

    Since, especially, the early 2000s' unreliable Haaretz has been systematically exaggerating, often invented fake news, fabricating facts (sometimes apologizing weakly and only after the falsehood was widely disseminated) and apologetic for racist Arab attacks targeting Jews, yet slapping falsely the "racism" label exclusively on those that fear the very racist attacks. In general, using big words terminology like "racism" and "fascism" when not even related (some stated, it's intended for bait clicks). It has incited repeatedly for violence. And above all, has been spreading hatred against Jews, including vile hate cartoons. It's widely quoted by neo-Nazis. And all of the above, with a fanaticism. In its zealotry, it even rewrites history.

    Hate And A Racialization Earoneous Termimolgy Zone.

    __

    Harm.
    Hate.
    Hostility.
    Hoax.
    Humbug.
    hoodwink.
    Hatched.
    Half-truths.

    History-rewriters.

    ________

    Artificial.
    Altering.

    Aberrant.
    Abhorrence.

    Animus.
    Animosity.

    _______

    Racist.
    Racializations.
    Arouse.
    Rancor.
    Repugnance.
    Revulsion.
    Red herring.
    Rewriting.

    ______

    Erroneous, ersatz.
    Erroneous-editors.
    Eagerness.
    Exaggeration.
    Erratic.
    Enmity.
    Enmity-effortfully.
    Egging-on-Encourage-Enmity.

    ____

    Trolls.
    Trump-up.
    Text-To-Tap-In...
    Tar, Tarnishing.
    Twisted-Terminology.

    ___

    Zealots-Zone.
    Zero, Zilch.

    השבמחק

השוואה מידענית בין יישומי AI: ג'ימיני של גוגל מול ChatGPT מול Copilot AI

  ההשוואה שערכתי בין היישומים הבאים ChatGPT Vs Gemini Vs Copilot AI נעשתה באופן מעשי לצורך יצירת תוכן באתרי האינטרנט שאני כותב ועורך בהם סק...