מאת : עמי סלנט , מידען
ומנהל קבוצת ניהול תוכן דיגיטלי בפייסבוק
בניגוד להכרזתו של מארק צוקרברג לפני כמה חודשים על שינוי באלגוריתם של הפיד,
שיתעדף תכנים של חברים וקרובים על פני תכנים ציבוריים-כלליים חל שינוי משמעותי
וחשוב דווקא בפיד של קבוצות הפייסבוק .
מאז העיצוב
מחדש לפני כחודש וחצי של הUI (מימשק משתמש) חל שינוי מאוד משמעותי בפיד
של הקבוצות בפייסבוק . כלומר , השינוי העיקרי הוא לא בהכרח העיצוב החדש של
הפייסבוק אלא האלגוריתם של פיד (FEED ) הקבוצות .
אם קודם לכן ראינו
בממוצע כ4% מהפוסטים של הקבוצות עליהן אנחנו מנויים , אז בחודש האחרון אנחנו רואים
הרבה יותר פוסטים מהקבוצות בפייסבוק ,
להערכתי בהיקף של 30% .
בקישור כאן , כתובת הפיד של הקבוצות
צילום הסרגל העילי בפייסבוק וכפתור הפיד של הקבוצות
המשמעות היא
שפייסבוק נותנת עתה עדיפות ברורה לקבוצות עניין על פני דפים ודפי טיים-ליין של
חברים .
יכול להיות
שהדבר נובע מחשיבותן הגדלה של קבוצות העניין בפייסבוק . נכון ל2020 יש כיום 10 מיליון
קבוצות פייסבוק בתחומי עניין שונים ומגוונים ( מקור) .
כמעט שני
מיליארד משתמשים פייסבוק רשומים בקבוצות העניין ועוקבים אחריהן (מקור)
לפייסבוק יש עניין
להגביר את המעורבות של המשתמשים בקבוצות הפייסבוק (רק 5% כותבים בממוצע באופן פעיל
בקבוצת פייסבוק), ולכן השינוי באלגוריתם של פיד הקבוצות בחודש ספטמבר 2020 (מקור)
.
יש כיום 70
מיליון מנהלי קבוצות (אדמינים) ברחבי הפייסבוק ולכן בפייסבוק מפתחים עבורם גם כלי מעקב משופרים יותר לניהול הקבוצה שלהם , כולל חלוקת
העבודה עם עוזרי מנהלי הקבוצה הנקראים מודרטורים . כלי עזר אלו יוכרזו באופן רשמי בעוד כמה חודשים (מקור)
.
שינוי , שכבר יושם לכל קבוצות
הפייסבוק, הוא סיווג פוסטים על פי נושאים
, Group Topics. כלומר , ניתן לקטלג
כל פוסט על פי מפתח נושאים המופיע בסרגל מצד ימין של הקבוצה . הבעיה , כרגע , היא
שניתן לסווג/לקטלג רק על פי נושא אחד ולעתים הפוסט עוסק בכמה וכמה נושאים . הבנתי
שבקרוב יחול שינוי גם במנגנון זה וניתן יהיה לסווג כל פוסט על פי כמה וכמה נושאים
.
הנה דוגמא של מפתח הנושאים בקבוצה שאני מנהל (
קבוצת ניהול התוכן הדיגיטלי) .
כמו כן , יהיו
בעתיד הקרוב פורמטים חדשים של קבוצות פייסבוק שבהן הצד הויזואלי יקבל עדיפות על
פני הצד הטקסטואלי .
שינוי חשוב שכבר מיושם כל מנהלי הקבוצות הוא
יצירת יחידת נושא או יחידת לימוד בתוך הקבוצה ( UNIT ).
הנה סרט הדרכה קצר על מנגנון מועיל זה בקבוצות
פייסבוק :
Facebook Group Units Tutorial Updated 2019
הדרכה
נוספת להקמת יחידת נושא בקבוצת פייסבוק (קישור)
ראו גם:
הפורמט החדש של פייסבוק , ספטמבר 2020 –
מנקודת מבט מידענית וחווית משתמש
יש לא מעט עמודי פייס' שהיו מרוויחים משינוי לקבוצה, אבל כל עוד פייסבוק לא מאפשרת שידרוג כזה - זו בעיה.
השבמחק