חלק א' : מדוע אני נוטה לצמצמם פעילות
בפייסבוק
חלק ב' : מדוע אני מגביר את הפעילות ברשת LinkedIn
הירידה של פייסבוק היא לא רק בבורסה בארה"ב
אלא גם בחשיפה אורגנית
מעורבות גולשים בפייסבוק הוא המדד הכי משמעותי
לדירוג וחשיפה של הפוסטים ברשת החברתית הפופולרית. העניין הוא, שבשנים האחרונות
חלה ירידה משמעותית בחשיפה האורגנית של הפוסטים.
חשיפה אורגנית היא כמות הגולשים שנחשפו לפוסט שלך
מבלי שהשקעת בכך כסף. כלומר זוהי החשיפה הטבעית של פייסבוק.
בעבר החשיפה האורגנית הייתה רחבה למדי, אולם כיום
בעמודים סטנדרטיים ובפוסטים סטנדרטיים היא תהיה בסביבות 10% בלבד מכלל האוהדים
בעמוד פייסבוק וגם בקבוצות פייסבוק
עדכון התכנים והפוסטים בפייסבוק אינו עדכון "מפל"
(waterfall feed) כמו
טוויטר, שבו הפוסטים האחרונים מוצגים בראש, וכל הפוסטים מכל מי שאתה עוקב אחריהם
מוצגים בסדר כרונולוגי. לא. .
EdgeRank
פייסבוק הורידו משמעותית את אחוזי החשיפה האורגנית וזאת בין היתר
במטרה לעודד אנשים להשתמש בחשיפה ממומנת. חשיפה ממומנת כשמה כן היא, על מנת להגדיל
משמעותית את אחוזי החשיפה, יש לשלם לפייסבוק כסף.
§
נכון לסוף 2020, טווח החשיפה Organic reach לפוסטים של פייסבוק עדיין בירידה. הטווח
הממוצע לפוסט אורגני בפייסבוק יורד ל -5.2%. (בסוף 2019 הוא עמד על 5.5%, ושנה
לפני כן היה 7.7%).
§
פייסבוק מנסה להשתפר כל הזמן , היא הגדירה
,אמנם , לאחרונה שיתופים ותגובות כמעורבות פעילה, מה שאומר – ככל שהפוסטים
שלכם מפתחים שיח – כך פייסבוק תחשיב אותם משמעותיים יותר ובהתאם – תתן להם עדיפות
בניוז פיד. אבל השינוי עדיין לא ניכר בקבוצות
הפייסבוק .
§
הבעייה שבניגוד לאלגוריתם של טוויטר ואינסטגרם ,
האלגוריתם של פייסבוק מאד לא יציב , ואין בו עקביות מבחינת הפצת הפוסטים , לפעמים
אתה רואה 2 אחוז מהפוסטים של חברי קבוצת פייסבוק ולפעמים רק 20 אחוז .
"פייסבוק הלכו על אלגוריתם אגרסיבי שריסק
לאנשים את החשיפה האורגנית כמעט לגמרי, כולל החשיפה החברתית-קהילתית ולא רק העסקית. רבים הרגישו שהם לא נחשפים יותר לחבריהם ושחבריהם
לא נחשפים אליהם. למעשה, פייסבוק הוציאה את המישור החברתי מהרשת החברתית והדורות
הצעירים נטשו בהמוניהם."
לינקדאין
הפיד של הלינקאדין (קישור) מאד יעיל וכמעט כל העוקבים מקבלים את העדכונים שלי ( לעומת 4 אחוז בפייסבוק ) .
שינויים נוספים בשנה האחרונה הם הוספת מחולל סקרים בלינקאדין
מעקב אחרי נושאים
קל יותר לעקוב אחר נושאי עניין באמצעות האשטגים בלינאקדין מאשר בפייסבוק
לינקדאין היא רשת חברתית -מקצועית. האתר נוסד בשנת 2002 ( שנה
לפני פייסבוק !! ). כיום היא הפלטפורמה העיקרית לפרופילים מקצועיים ולגיוס
ומקשר בין מעסיקים לעובדים פוטנציאליים. חברות משתמשות בלינקדאין כדי למצוא
מועמדים פוטנציאליים, ומועמדים משתמשים בה כדי למצוא משרות חדשות. האתר התרחב,
ומאפשר למשתמשים לפרסם שרשורים ותגובות בנושאים מקצועיים, הישגים וחדשות. כמו
פייסבוק, משתמשים יכולים גם לעשות לייק ולשתף פוסטים שנוצרו על ידי אחרים. האתר
חופשי לשימוש אך מציע גם שירותי פרימיום לאנשים שמוכנים לשלם דמי חבר שנתיים.
אבל
מאז שמיקרוסופט רכשה את לינקאדין , אנו רואים יותר ויותר תכנים בלינקאדין שאינם
קשורים רק למקומות עבודה ולאנשים שמחפשים עבודה . אפשר לקבל כיום לא מעט פוסטים
על התפתחויות טכנולוגיות או התפתחויות מקצועיות בתחום שונים .
הנה לדוגמא הדף שלי
בלינקאדין (קישור)
מיקרוסופט רכשה את לינקדאין ב-2016 תמורת 126 דולר למניה. הרכישה
עלתה לחברה 26.2 מיליארד דולר - הגדולה והיקרה ביותר עבור מיקרוסופט באותה תקופה.
ההכנסות השנתיות של לינקדאין היו כ-6.8 מיליארד דולר בסוף 2019
· בלינקדאין יש 756 מיליון חברים,
· בארצות הברית יש הכי הרבה חברים בלינקדאין, ואחריה הודו וסין
· ליותר מ-57 מיליון עסקים ו-120,000 בתי ספר יש חשבונות לינקדאין
החשיפה האורגאנית לתכנים בלינקאדין בהשוואה לפייסבוק , גבוהה למדי
.
לינקאדין ממשיכה להראות
'רמות שיא' של מעורבות, כאשר ביקורי משתמשים בפלטפורמה שלה עלו ב-19% ברבעון האחרון,
בנוסף, לינקדאין מאפשרת לך ליצור תיק
עבודות וירטואלי להצגת התכנים המקצועיים שלך, מיצירת אמנות או קישור למאמרים שפורסמו.
7 עדכונים בלינקדאין שחשוב להכיר
קבוצות בלינקדאין
קבוצות בלינקדאין מורכבות מקהילות משתמשים בעלי מכנה משותף מקצועי או עסקי כלשהו כגון עניין, מטרה, השתייכות או התנסות. הקבוצות מאופיינות לפי קטגוריות של ארגון, קשר מקצועי, בוגרי מוסד להשכלה גבוהה, ומשתתפי כנס. משתמשים יכולים ליצור קבוצות או להצטרף לקבוצות קיימות.
הקבוצות בלינקדאין מאפשרות לקהילות
חבריה לפתח דיונים, לשתף רעיונות, לפרסם הודעות וכיוצא בזה. כל קבוצה משמשת
כפורום כך שכל משתמש בקבוצה מסוימת יכול ליצור קשרים עם משתמשים אחרים השייכים
לאותה קבוצה, לפרסם הודעות או להגיב עליהן, לשאול ולהשיב על שאלות. הודעות
ושאלות המתפרסמות בקבוצה נשלחות בדוא"ל לכל משתמשי הקבוצה, בהתאם להגדרות
המשתמש, כדי להתעדכן ביעילות רבה יותר.
מה הן קבוצות בלינקדאין ואיך תוכלו להפיק
תועלת מהקבוצות הללו?
קבוצות בלינקדאין הנן
התאגדות של מספר חברים בעלי מכנה משותף , לרוב מקצועי. בקבוצות הללו ניתן ואף רצוי
להשתתף בדיונים מקצועיים, לשתף מידע חיוני ולהפרות את השיח. קבוצות בלינקדאין הנן
מפתח ליצירת קשרים עסקיים בנישה הרלוונטית ומציאת הזדמנויות.
פתרונות ללמידה מקוונת
על פי נתוני לינקדאין, בין מארס ליולי, משתמשים בישראל צפו ב-66%
יותר שעות של תוכן לימודי בלינקדאין לעומת חמשת החודשים שלפני המגיפה
(אוקטובר-פברואר).
הרשת החברתית העסקית לינקדאין מציעה כיום פתרונות למידה מקוונת . ניתן לצפות
בקורסים והכשרות אונליין בתחומים מקצועיים. שירות זה מבוסס על רכישת חברת Lynda ב-2015, ולינקדאין מתחרה כיום בשירותי לימודים
מקוונים כמו קורסרה או Udemy.
האם אפשר ליצור קבוצות
פרטיות בלינקדאין?
כן, כאשר אתם פותחים
קבוצה לינקדאין נותנת לך את האפשרות את רמת הפרטיות- Privacy level. בנוסף, גם לאחר שפתחתם קבוצה לינקדאין מאפשרת לשנות את רמת
הפרטיות של הקבוצה( מנהלי הקבוצה בלבד יכולים לערוך שינוי זה).
כיצד
יוצרים קבוצה בלינקדאין ( קישור)
הקבוצה החדשה שיצאתי בלינדאין : למידה מרחוק ומבט מקרוב
its so nice blog keep it up uber promo code 50
השבמחק