חפש בבלוג זה

יום שלישי, 26 ביולי 2022

המשקפיים החכמות של גוגל חוזרות אבל בגרסה הרבה יותר מתקדמת וחיבור לבינה מלאכותית

 


עשור אחרי גוגל גלאס, גוגל חוזרת לבחון שוב משקפיים חכמות/חכמים בפומבי. החברה הכריזה על יוזמת משקפיים חכמים משלה מוקדם יותר השנה בכנס מפתחי I/O של גוגל, פרויקט שמטרתו סיוע מידעני ולא בידור. גוגל מתחילה כעת לבחון בפומבי את המשקפיים החכמות  הללו, הודיעה החברה שבוע , החל מעשרות זוגות בשימוש בשטח והגיע עד לכמה מאות עד סוף השנה.

המשקפיים של גוגל הם מסוג AR, המסתמכות על סיוע אודיו שיכול להשתמש במצלמות מובנות כדי לזהות אובייקטים בסביבה באמצעות AI, בדומה לאופן שבו Google Lens יכולה לזהות אובייקטים וטקסט עם מצלמות טלפון. עם זאת, המשקפיים לא יוכלו לצלם תמונות או סרטונים. גוגל מגבילה את התכונות הללו במשקפיים שנבדקו בשטח, ומתמקדת לחלוטין באופן שבו המשקפיים יכולות לאמן ולשפר את ה-AI שלהם לזהות את השטח טוב יותר.

המשקפיים, בהתבסס על צילומים שגוגל הציגה בסרטונים ובתמונות, נראים כמעט רגילים. אבל, בניגוד למשקפי Ray-Ban Stories הזמינים והנורמליים של Meta, המיועדים בעיקר לצילום ולהאזנה למוזיקה, השירות הממוקד והשימושים המסייעים של גוגל למשקפיים החכמות/חכמים  שלה כרגע: הם תרגום, תמלול, חיפוש ויזואלי, איחזור מידע וניווט שיעבדו עם שכבות-על ראשיות בדומה לאופן שבו מפות Google משתמשת בהנחיות AR ראשיות בטלפונים.

על בודקי האב-טיפוס של משקפי AR של גוגל אסור להשתמש במשקפיים "בבתי ספר, בנייני ממשלה, מקומות שירותי בריאות, מקומות פולחן, מקומות שירותים חברתיים, אזורים המיועדים לילדים (למשל, בתי ספר וגני שעשועים), מקומות לתגובת חירום, עצרות או הפגנות ומקומות דומים אחרים", או בזמן נהיגה או ספורט. גוגל לא חשפה היכן בארה"ב, ספציפית, המשקפיים הללו ייבדקו.

המשקפיים לא מצלמות תמונות או סרטונים, אלא משתמשים בנתוני תמונה עבור ה-AI המסייע.

בדיקת שטח למשקפיים חכמים עתידיות היא מגמה מתגברת, כך נראה. Meta החלה לבדוק אב-טיפוס של מערכי מצלמות חישת עומק על זוג משקפיים בשם Project Aria לפני שנתיים, תוך התמקדות כיצד ניתן להשתמש במשקפיים חכמות עתירות חיישנים בצורה אחראית במקומות ציבוריים.

לגוגל כבר הייתה מבחן משקפיים חכמים בקנה מידה גדול משלה לפני כמעט עשור כשהשיקה את Google Glass, מכשיר שעורר ויכוחים  על שימוש במצלמה ציבורית ופרטיות עם אוזניות ומשקפי AR. הפרויקט החדש של גוגל נראה כעת בקנה מידה קטן וממוקד בהרבה, ועדיין לא הכריזה  גוגל על תוכניות שהמשקפיים החכמות  יהיו מוצר זמין מסחרית.

 מקור


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

לקט nידעני מס' 18 , 27 למרץ 2024

הלקט המידעני ה-18, כמו קודמיו, נועד להקנות לכם תמונת מצב מעודכנת של תחומי המידענות , ניהול התוכן , מנועי החיפוש והספריות והוא מבוסס על איסוף...