הבאזז המקצועי בחודשיים האחרונים הוא על כך שטיקטוק הפכה למנוע החיפוש דה פקטו של הזומרים, שמעדיפים וידאו על פני טקסט בלבד בתוצאות החיפוש. ולא רק טקסט אלא גם אותנטיות.
אם תחפשו "Greece
vacation" בגוגל רוב הסיכויים
שתקבלו תוצאות מקודמות של סוכנויות נסיעות, אתרי טיסות, מלונות ועוד גורמים ששילמו
עבור הקידום לדף התוצאות הראשון ואילו בחיפוש המילים האלה בטיקטוק תקבלו בסרטונים
אותנטיים של יוצרות ויוצרי תוכן שבילו ביוון.
גוגל אכן מאבדת גולשים
צעירים ומבחינתה זה משחק סכום אפס: יותר צעירים שיחפשו תוכן אך ורק בטיקטוק זה
פחות עיניים שצופות בפרסומות אצלה ופחות משתמשים במוצרים שלה. עסקים יכולים לחבר
אחת ועוד אחת: אם צעירים מעדיפים לחפש בטיקטוק, למה לפרסם בגוגל אם אפשר לפרסם
בטיקטוק?
הקרב הבא בתחרות על
תשומת הלב של הצעירים מתחולל בימים אלה ממש. ב-18 באוגוסט גוגל הכריזה על עדכון
משמעותי לטובת היוצרים
(helpful content update) באלגוריתם החיפוש שלה, ועיקרו העדפת תוצאות אותנטיות שמציבות
"אנשים בראש" על פני כל תוכן מוכוון מנועי חיפוש.
במילים אחרות, גוגל
מודיעה שתעדיף תוכן מקורי שמסייע למחפשים ולמחפשות, בניגוד לתכנים בינוניים ומטה שהגיעו
למיקום גבוה בתוצאות החיפוש כחלק ממאמץ קידום שמנצל חולשות באלגוריתם שלה.
מה חשוב לדעת על עדכון
יוצרי התוכן של גוגל ותשע שאלות שאם תענו על כולן או חלקן ב"כן" מומלץ
לשנות בדחיפות את אסטרטגיית התוכן שלכם ושלושה צעדים שאתם יכולים ליישם כבר עכשיו
כדי לשפר ולדייק את התכנים שאתם מפרסמים. כל זאת ועוד בהרחבה בפוסט חדש בקבוצה של
גורוז Guruz - הבית של היוצרות והיוצרים
החדשים
ראו
גם :
האם מצפה
לנו רעידת אדמה לא וירטואלית בכלל בתחום ה-SEO? עדכון
אלגוריתם גדול של גוגל יוצא אל אוויר העולם בשבוע הקרוב, וייתכן שהוא ישנה חלק
ניכר מתוצאות החיפוש, ובאופן משמעותי.
העדכון קיבל את השם Helpful Content Update (עדכון תוכן מועיל), והוא נועד להילחם בתוכן ירוד שמיועד למנועי
חיפוש, ולא מייצר ערך עבור המשתמשים. העדכון היה אמור להתחיל להתגלגל ב-22
באוגוסט, אבל בפועל החל ב-25 באוגוסט באתרים בשפה האנגלית, ובהדרגה ישוחרר גם
גלובלית. לפי גוגל, ייקח עד שבועיים עד שהעדכון יסיים להתגלגל (באנגלית). בעברית,
כרגיל, אנחנו בסוף התור.
להמשך הכתבה של רויטל סלומון באתר המקצועי שלה
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה