§
השפעת
הרשתות החברתיות על מתבגרים "תלויה" בדרך כלל בגורמים אינדיבידואליים,
כולל מה בני נוער יכולים לעשות ולראות באינטרנט, היכן וכיצד הם גדלו ומהם
"החוזקות והחולשות" של עצמם.
§
"הפלטפורמות החברתיות כפי שהכרנו אותן — הגיעו
לסופן", אמרה זיזי פפאצ'ריסי, מרצה לתקשורת באוניברסיטת אילינוי־שיקגו,
שמלמדת קורסים על רשתות חברתיות, "הן כבר מיצו את התועלת שלהן מזמן".
§
"אנשים נוטים לצייץ מחדש תוכן שדומה לתוכן שהם
עצמם מפיקים ברשת במקום להציג נושאים אחרים.
§
מטא (Meta), ענקית הרשתות החברתיות המחזיקה
בפייסבוק, אינסטגרם ו-וואטסאפ נמצאת בשלבי פיתוח מתקדמים של יצירת רשת
חברתית טקסטואלית חדשה שתספק למשתמשים אלטרנטיבה לטוויטר
וצפויה להיבנות בצורה מבוזרת, בדומה לפלטפורמת מסטודון,
§
Bluesky אמנם
עדיין בגרסת בטא, וניתן בינתיים רק להיכנס לרשימת ההמתנה לאתר, אך בבסיסה עומד פרוטוקול
אינטגרטיבי מסוג אחר עבור רשתות חברתיות, שהחברה למעשה תאגד
את כולן – כל אחת והייחודיות הקהילתית שלה – לכדי פלטפורמה אחת, מבוזרת וללא שליטה
של אדם אחד על הנעשה בה.
§
טווח
החשיפה Organic reach לפוסטים
של פייסבוק כל הזמן בירידה. הטווח הממוצע לפוסט אורגני בפייסבוק יורד ל -5.2%.
(בסוף 2019 הוא עמד על 5.5%, ושנה לפני כן היה 7.7%).
§
שיעור
המעורבות הממוצע ( Engagement rate ) בשנת
2020 בפוסט אורגני בפייסבוק עמד על 0.25%. המספר הזה הלך ויורד ל -0.08% בשנת 2022
§
המצב
בקבוצות פייסבוק מבחינה חשיפה אורגנית אפילו נעשה
יותר גרוע , יש ירידה משמעותית בחשיפה האורגנית בעקבות השינויים באלגוריתם
של פייסבוק.
§
אינפלציה
של קבוצות פייסבוק. כל
שנה נפתחות מאות או אלפי קהילות בפייסבוק, עוד ועוד אנשים מצטרפים אבל תשומת הלב
שלהם לא יכולה להתחלק בין כולן. התוצאה : מעט מאד חברים בקבוצת פייסבסוק שלכם
רואים את הפוסט שלכם ומדובר רק ב2 אחוז מכלל החברים שלכם בקבוצה!!.
לסקירה המלאה והמעודכנת בפורטל האינטרנט
" ידע וסקרנות דיגיטלית "
בעריכת המידען עמי סלנט
http://www.amisalant.com/?p=24122
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה