לאחרונה גוגל רשמה פטנט חדש למנוע החיפוש החדשני שלה SGE .
הפטנט שניתן לגוגל מתאר כיצד פועלת חוויית יצירת החיפוש החדשה של גוגל SGE (מקור)
גוגל מפתחת במשך שנים מודלים גדולים של שפה, אך השאירה אותם מאחורי הקלעים לשימוש פנימי בלבד ולא שחררה אפליקציות כאלה עד ההצלחה המסחררת של ChatGPT, שלפי דיווחים גרמה ללחץ אדיר בחברה לשחרר מוצרים באופן ציבורי כדי שלא תאבד את ההובלה שלה בתחום החיפוש. גם כעת, נראה שגוגל עדיין עושה זאת באופן הדרגתי, אך מנוע החיפוש SGE לא פתוח עדיין לקהל הרחב. (מקור ).
בגישת החיפוש הרגילה, כפי שקיימת עד היום, הסתמכנו על הזנת
שאילתות חיפוש וקבלת תוצאות דף מותאמות. עם זאת, SGE מציג דרך חדשה
של חיפוש, המאפשרת לנו לחקור ולמצוא מידע באופן יעיל, מהיר והרבה יותר קל. לא רק
זה, אלא שה-SGE יכול להתאים את המידע, באופן אישי כלפינו
ולהעדפות שלנו או בהתאם למיקום שלנו, בצורה שתרגיש לנו ממש כאילו יש לנו
"עוזר אישי" חדש .
עם SGE, הדרך שבה נחפש מידע עומדת להיות טובה יותר.
בניגוד לגישת החיפוש שאנו רגילים אליה, SGE מביא אל השולחן
דרך מתקדמת ומבוססת על טכנולוגיה חדשה (ואף מרתיעה, יש שיגידו), המסייעת למצוא את
המידע שאנחנו צריכים מהאינטרנט, בתוך שבריר שנייה.
במקום להסתמך אך ורק על נתונים גוגל רתמה את כוחו של מודל
שפה גדול בשם PaLM 2, שהוא רשת עצבית מלאכותית.
PaLM 2 הוכשר על כמות עצומה של נתונים, מה
שמאפשר לו להבין הן את התוכן והן את השאילתות בצורה מקיפה יותר. על ידי השימוש
במודל AI המתקדם של גוגל, SGE מסוגלת כיום לספק תוצאות מדויקות
יותר ואף להציע שיפורים לשיפור חוויית החיפוש של כל אחד מאיתנו.
חשוב לציין:
SGE לא מחליף את האינדקס הקיים של גוגל.
במקום זאת, הוא משלים אותו על ידי השלמת תוצאות
החיפוש עם התובנות והיכולות של מודל PaLM 2. שילוב
זה מבטיח שהמשתמש יקבל מגוון רחב יותר של מידע רלוונטי המותאם לצרכים שלו.
מקור וקרדיט :
מאמר של אייל
רחמים בבלוג שלו
הבנת הקשר: כאשר אתם כותבים שאילתת חיפוש, SGE לא מסתכל רק על מילות המפתח; הוא מנתח
את ההקשר מאחורי החיפוש שלכם. לדוגמה, אם אתם מחפשים מסעדות איטלקייות בכפר סבא-רעננה אז SGE ישקול
גורמים כמו המיקום הנוכחי שלכם, השעה ביום והעדפות האוכל בעבר שלכם כדי לספק לכם
המלצות למסעדות איטלקיות שככל הנראה יהיו
מתאימות יותר לכם.
תכונה חיונית נוספת של SGE היא היכולת שלה להתאים אישית חוויות חיפוש על סמך העדפות המשתמש
והתנהגויות. הוא משלב תוכן שנוצר על ידי משתמשים, כמו ביקורות של לקוחות ( (REVIEWSבתוצאות החיפוש.
מקור
הפיתוח של SGE הוא עדיין במעבדות הפיתוח של גוגל וכ100 מיליון משתמשים בארה"ב ובהודו משמשים " שפני ניסיון ", ועל סמך המשובים שלהם מעבדות גוגל מתאימות את הפיתוח העתידי של SGE שצפוי להיות משמעותי לכולנו .
תודה רבה על כתבה מאוד מענינת
השבמחק